Nessieboy Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 (redigert) skal snart legge inn åran her,,,,, noe rart er det.... er da ikke noe filter (luft)på denne motoren.. Redigert 21.Juli.2009 av Nessieboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 nei nei, stå på Mr _O Du tar over nå. Jeg kjenner mine begrensninger så alt for godt Kenbjork :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
KenBjork Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 (redigert) Sjekk om du har vannutskiller på bensinstilførsel mellom motor og tank. Drener, og bytte filter. Motor mener jeg også har vannskiller (drenbar) med filter, sjekk. (følg slanger om uvist) Sjekk også om den får godt med luft. Filter/ pasasje mm Ja legge inn årene jeg og snart, ser innom i morgen. Redigert 21.Juli.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Droll Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Kanskje jeg skal stoppe nå... Tror du trenger en til.... jeg skal ihvertfald Den har maks turtallsområde: 4750-5250 rpm WOT Disse motorene liker IKKE turtall over anbefalt WOT, en en god grunn til at WOT er på 5250.... er også en turtall sperre ikke så langt over dette turtallet. Hvorfor...veiva har en tendens til å bli til flere ukurante biter ved for høyt turtall ( resonans problem i veiva litt over 5200 rpm... ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Nessieboy Svart 22.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2009 oij......... Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 22.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2009 (redigert) oij......... Ingen fare så lenge du holder deg innenfor fabrikantens spesifikasjoner... er også installert en elektronisk turtall sperre som hindrer deg i å komme opp i det farlige området... Er laget en del tusen av disse motorene gode motorer til sitt bruk... for de som ville ha mere hk har de V6 modellene. Kort skrevet... gode motorer, er bare ikke laget for å kunne trimmes ( med trimming mener jeg litt mere radikalt en de som bare bytter forgassere.. da det går under "tuning" ) Arne Kjetil Redigert 22.Juli.2009 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Nessieboy Svart 22.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2009 Motoren er grei den bare jeg kunne ha holdt meg oppunder 40 knopp uansett varmt eller kaldt vær + 2 pers... Sitér dette innlegget Link to post
Nessieboy Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Bumper denne.... Kan disse symtomene tyde på en gåen stator? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 du sier farten var 40+ i vår og 33 idag. Har båten ligget ubrukt siden da, har farten sunket jevnt utover sesongen elr kom dette over natten? Sitér dette innlegget Link to post
Nessieboy Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Har hatt ca 35knopp, og i går fik jeg så vidt etter laaangt om lenge 30 knopp i godt varmt vær... Kan statoren være synderen??.. Har skiftet alle bensin filter(to stk), nye pluger, båten blir kjørt i fersk vann så groing er ikke no problem. Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Virker den tregere å få i plan, eller er det bare toppfarten som er forandret? Vann i dubbeltbunn kan gi intrykk av at motoren er slapp.. Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 21.August.2010 Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 Hva skjer med båten/motoren? Funnet årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
Kjeller Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 (redigert) Jeg har nesten tilsvarende båt og motor som deg. Har du testet båt og fart i saltvann i forhold til ferskvann? Jeg har erfrat at det å endre størrelse på propell fra 19" til 17" ga et positivt resultat. Jeg oppnår i dag med kjøring i ferskvann ca 39 knop og turtall på 5600. Redigert 22.August.2010 av Kjeller (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Hei. Føler jeg opplever det samme her. Med 90HK på min båt, så skal den gå ca 35 knop, hvorav med 70/75HK så skal den gå 30-31 knop. Mens jeg får 29, snaut 30.. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.