Jump to content

To delfiner observert mot Oslo


hawthorne

Recommended Posts

Delfiner eller Springer som vi kaller dem er helt vanlig i Vestfjoren somerstid. Smaker forøvrig helt fortrefelig på grilen.

Var ikke klar over at de var et jaktobjekt? For øvrig en stor opplevelse for store og små å treffe disse lekende og intelligente dyrene på sjøen

Link to post
Share on other sites

Vi observerte en av dem ute på Breiangen for en drøy måned siden. Et flott syn.Den holdt oss med selskap en kort stund.

Vi så også to "dyr" på Breiangen for en måneds tid siden. De var ensfarget mørke med ryggfinne og forsvant da vi kom litt for nær. Har selv sett både nise og delfin før (delfin i havnebassenget i Stavanger der de gikk opp til båter og lot seg klappe), men dette var definitivt sky niser og ingen delfiner. Opplevte forresten en gang som guttunge da jeg sto med vann til livet på Solastranden utenfor Stavanger med kasteslukstang og fisket at det passerte flere niser innenfor meg i det litt dypere vannet inn mot stranden. Fascinerende opplevelse for en guttunge.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...