Jump to content

Prosjekt: Nordkapp 16 m/bilder


Polarn

Recommended Posts

Apobase er mer enn "kvinnfolk-ting". Brukes på sykehus og av folk som vasker mye eller trenger å beskytte hendene mot angripende stoffer.

Bleiebarn er også (passive) brukere..

 

Men det er skikkelig fett og kan ikke skjønne helt at flaten ikke forblir fet.

Polytrol burde være riktig produkt her.

Er du sikker på at du ristet boksen med Polytrol først?

 

Supert at noen tar vare på disse klassikerne og flott resultat.

Beskriv gjerne sjø/bølge egenskapene for oss!

Link to post
Share on other sites

Gratulere med "ny" båt ! :flag:

 

Holder på med et lignende prosjekt selv, så kan du ikke fortelle litt om lakkeringsprosessen (type maling, påføringsmetode, grunnarbeid) på skroget utvendig ? Forresten skikkelig flott med et "lyn" på siden, syns det passet meget bra på det skroget !

 

Jo det kan jeg.

Jeg begynnte med å mattslipe hele båten, ga den en skikkelig vask, deretter avfettet jeg hele båten. Så la jeg på biltemas primer med rulle, avfettet igjen når det var tørt. Lakkerte med biltemas lakk, brukte rulle her også. Synes resutatet ble bra, men det kunne sikkert ha blitt bedre om jeg hadde vannslipt primeren, samme med lakken før jeg tok strøk nr 2 også. Hele båten ble lakkert på 3 dager.

 

Småbåtentusiasten: Nå har jeg ikke testet båten i sjøen, men i vorma ved Eidsvoll. Var heldig å å komme bak en hekksjøadmiral og fikk testet båten i bølgene hans. Båten var særdeles stødig og tok bølgene helt udramatisk. Nå var dette bare jomfruturen, så jeg er ikke så kjent med den ennå.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Takker for svaret om sjøegenskaper, Polarn.

Men altså Polytrol'en: Jeg er fascinert av hva den har klart å trylle frem for meg.

Det er fristende å spørre om du har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke?

Det er selvsagt veldig artig at Apobase-produktet, som er laget for helt andre anvendelsesområder, har gitt resultat, men som sagt: Forblir ikke overflaten fet og holder fast på skitt / fremmedlegemer?

Klarer Ravilakken å hode seg fast i flaten (over tid) når det er fett under eller har du avfettet før du brukte den?

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Hei Polarn!

 

Jeg holder på med en oppussing av samme båt som deg, men er ikke like heldig når det gjelder innredning.

 

Det fulgte ikke med benker da jeg kjøpte båten, og i vinter skal jeg lage like benker som de du har her.

 

Jeg lurer på om du kunne tatt noen mål for meg på denne benken? Bredde bunnplate, høyde på benken og bredde mellom platene på topp (der hvor setene skal ligge)?

 

Lengden på benken har jeg målt meg frem til at skal være ganske nøyaktig 180cm.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...