Jump to content

US Coast Guard viker ikke en tomme


Nautilus

Recommended Posts

ja men nå de stakkerene ikke har fått med seg at us kommer,så må ikke us være så forbanna firkantet at de ikke viker!

livsfarlig med slike folk på sjøen.mener seriøst at kapteinen på us coastgard burde røket rett i fengsel for særdeles grov uaktsomhet!!!

 

FORBANNA PAKK!

Redigert av beauty of aqua (see edit history)

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Ble stoppet av Russisk kystvakt for et par uker siden. Har følelsen av at det samme hadde hent med oss hvis vi ikke hadde stoppet da de ga ordre om det. De prøvde i ca 20 minutter på russisk før de slo over på dårlig engelsk. Jeg skjønner ikke russisk så jeg stoppet ikke før det kom ordre på engelsk. Da de tok oss igjen lå de ca 100m fra oss med kanonen senket ned mot oss før de kom i en sliten gummibåt og entret oss....

Link to post
Share on other sites

På den annen side ser det for meg ut til at den lille motorbåten vel kan tolkes som innhentende fartøy, da skal den jo holde av veien.

Neppe. Skal man bli betraktet som "innhentende" skal man ligge i en sektor som ligger minst 22 grader aktenfor tvers av det innhentede fartøyet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

en ting er klar er at jeg hadde i allefall slakka ned om jeg hadde kjørt daycruiseren!! den hadde uansett tatt av på hekksjøen til det raske fortrengningsskroget til kystvakta!! idioti fra begges sider spør du meg.. en skal jo i ALLE samenhenger unngå sammenstøt..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Ble stoppet av Russisk kystvakt for et par uker siden. Har følelsen av at det samme hadde hent med oss hvis vi ikke hadde stoppet da de ga ordre om det. De prøvde i ca 20 minutter på russisk før de slo over på dårlig engelsk. Jeg skjønner ikke russisk så jeg stoppet ikke før det kom ordre på engelsk. Da de tok oss igjen lå de ca 100m fra oss med kanonen senket ned mot oss før de kom i en sliten gummibåt og entret oss....

 

hvor var du da dette skjedde? De har vel lite de skulle sagt i norsk farvann?

Link to post
Share on other sites

idioti fra begges sider spør du meg.. en skal jo i ALLE samenhenger unngå sammenstøt..

 

Enig..............men som det fremgår av filmen så ser ikke de to i "the speed boat" kystvakten, de har fokus en annen vei - ikke bra :nonod:

Kystvakten på den annen side er klar over den andre båten og hverken endrer kurs eller slakker av på farten - hårreisende.

 

Så kan en spør seg hvem som er størst idiot - den som er uoppmerksom eller den som velger å kjøre en annen båt i senk.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Kystvakten på den annen side er klar over den andre båten og hverken endrer kurs eller slakker av på farten - hårreisende.

 

Så kan en spør seg hvem som er størst idiot - den som er uoppmerksom eller den som velger å kjøre en annen båt i senk.

Jeg syns definitivt US Coast Guard fremstår som de største idiotene i den filmen. Som du selv skriver, helt hårreisende.

Link to post
Share on other sites

Hei

Dette ser trasig ut. For trasig til at jeg vil svelge det uten videre. Hvis dette er reelt er filmen tatt opp av noen som er ombord på kystvakten. Personen filmer nok ikke hele dagen i tjenesten med håndholdt kamera, så vi må i tilfelle forutsette at det var planlagt på forhånd og at flere enn båtføreren visste at det skulle skje noe med den båten. Han begynte tross alt å filme lenge før det var fare for sammenstøt. Ganske kald som filmer helt til det smeller istedenfor å holde seg fast også..

Hvis dette hadde vært filmet av en som var ombord i kystvakten og som på forhand visste at de skulle renne i senk en båt uten forutgående varsel måtte han vært helt tett i hodet.

Man lager ikke bevis på at en gjør slikt.

Og man offentliggjør ikke slikt bevis som er tatt opp av en mann i militær tjeneste.

 

Har ikke alltid så mye til overs for politimetodene der over, men dette tror jeg noen har laget etter å ha blitt tatt for å kjøre i 7 knop i 5-knopssonen.

 

Hvis noen derimot klarer å finne noe om dette i avisene rundt innsjøen som blir snakket om, så skal jeg vurdere å tro på det ;-)

 

God sommer

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Da skal dere se på når US coast guard stopper smuglere. Ikke noe kjære mor. Dei skyter med grov kaliber om baugen og hjelper ikke det skyter de dem i senk. Her til lands er det vel mer " vær så snill å stopp, vi kan ikke gjøre deg noe" opplegg.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

De hadde det vel så brenntravelt med det andre oppdraget at de ikke hadde tid til å vike. Da er det jo helt logisk og kjøre ned en annen båt, stoppe og plukke opp eventuelle overlevende og kjøre de til land, da det sikkert tar myyye kortere tid enn å dreie rattet 4 grader til siden....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...