jaoeygar Startet 26.Juli.2009 Del på Facebook Startet 26.Juli.2009 hva skal man velge på en 17 foter i 20 knop+? Sitér dette innlegget Jan Link to post
index Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Selvpolerende. Jeg for min del foretrekker svart Hempel eller Seajet, men erfaringene varierer vel fra sted til sted... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Snekker'n Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Her kommer du nok til å få mange ulike svar. Temaet er vel nesten som religion - for enkelte. Jeg har tidligere brukt Jotuns Nonstop. Har de siste årene gått over til Seajet 033. Synes Seajeten er bedre å jobbe med, er tynnere og flyter bedre ut. Bygger ikke tykke lag. Men, dette er min erfaring. Andre opplever ting annerledes. Kan legge til en kuriositet: Vi har hatt nåværende båt siden september 2006. Den har hvert år blitt påført Seajet 033. I 2007 var det ingen rur eller annen begroing. I 2008 var båten som sandpapir under i slutten av juni. Tok et bad og børstet under. Bra resten av sesongen. I 2009 har jeg hittil ikke merket noen begroing. Båten blir satt på vannet i april og bruksfrekvensen er nokså lik fra år til år. Hvorfor det ble så mye rur i 2008 har jeg ingen forklaring på. Trolig en ugunstig kombinasjon av temperatur og nedbør. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
vivvi Svart 26.Juli.2009 Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Bruker selv SeaJet 033 selvpolerende bunnstoff på både snekka, 7kn. og jolla 25kn. Har samme gode effekten på begge båtene og vil absolutt andbefale denne. Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
jaoeygar Svart 26.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2009 Mener selv å huske at Seajet kom godt ut i test for noen år siden, da er det kansje sånn enda:-) Sitér dette innlegget Jan Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.