Jump to content

Elektrisk bensinpumpe. Hva anbefales?


Double Weber

Recommended Posts

Min motor ser ut til å trenge noe mer suppe en de interne pumpene kan levere. Har derfor tenkt å montere en ekstern elektrisk hjelpe/føde pumpe. Er det noen som kan anbefale en pumpe? Har kikket litt rundt på nett, alt i fra biltemapumpe, carter pumpe til holley red pumpen. Bør det være en trykk eller sugepumpe? Hvilken psi/bar anbefales? Hvor mye drivstoff bør den levere i timen etc.

 

Jeg har en Yamaha 225 2takter 95mod.

 

Takker for svar. :smiley:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Vil vell tru at de interne skal kunne levere nok. Så enten er de litt slitene og trenger litt rep. eller så kan det feks være noe rusk i et filter, for lange bensinslanger, for tynne slanger, for lite lufting til tanken eller hva med litt av alt?? Hvor mye suppe den motoren bruker på full rus veit jeg ikke, men min 120hk trenger vist 70liter i timen..

Link to post
Share on other sites

Yamaha kristiansand har nettopp inspisert pumpene og funnet de ok.

Slangene er tilstrekkelige,10mm og 12mm.

Den trekker ingen falsk luft fra tanken/vannavskiller/slanger.

Når en annen hjelper meg og pumper på full fart går det bedre.

Hadde en biltemapumpe i fjor uten relè, den stoppet. Etter jeg fjernet den begynte problemene.

Tror jeg vil prøve å montere pumpe en gang til, med relè denne gangen, for å se om den trives noe bedre.

Hvet ikke hvorfor den krever mer en de interne kan levere...

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...