Jump to content

Da var nye flytebrygga på plass!

Crescent 535 HT

Recommended Posts

Da var endelig flytebryggen på plass. Den er i sin helhet hjemmelaget og måler 2,7 x 6,7 meter. Jeg er storveies fornøyd og det har vært en trivelig prosess.

Under transport:

hpim4075.jpg

Byggeledelsen følger ivrig med:

hpim4077.jpg

Froskemann må til:

hpim4079.jpg

Festing av søkker (beklager buksesiget!):

hpim4083.jpg

Og landgang:

hpim4081.jpg

MS Anja trygt fortøyd:

hpim4084.jpg

Ett til:

hpim4085.jpg

Gratulerer med flott flytebrygge.

Er dette noe du har søkt om, sendt nabovarsel og fått godkjent i kommunen? Bare nysgjerrig, da jeg går med planer om det samme, da vi er så heldige å ha strandtomt. Spurte meget forsiktig i Teknisk Etat om mulighetene for dette, og det ble blankt nei. "Permanent installasjon" var utenkelig, også flytebrygge. Som "midlertidig installasjon" må byggverket "fjernes" eller "flyttes" før det har gått tre måneder. Jeg spurte da hvor langt, en meter? 10 centimeter? Vekk fra tomta, dras på land?? Jeg følte jeg ikke kom noen vei, fikk ikke noe svar. Det eneste jeg fikk høre var at kommunen var meget observante på slike byggetiltak.

Vi får alle håpe at din flotte flytebrygge får stå i fred!

Takk for gratulasjoner...

Korsnes/Wasco:

Jepp. Lokal metallindustri ja... Ingen fare når man knapt får betale for materialene. To av rørleggersprekkene sveiser, så den totale prisen består for det meste av treverk, fendere o.l. Jeg bygde bryggen sammen med en kompis, og han kunne skaffe tau gjennom kona veldig billig. Totalt har vi vel svidd av 18-20.000, men det hadde nok kostet 5-10.000 mer dersom man måtte handle alt i "butikken". Det skal sies at vi nok har overdimensjonert noe i forhold til en del andre brygger jeg har sett på. Liker å ha det litt kraftig.

ArvidKa:

Jeg har vel et inntrykk av at kommunen jeg bor i er noe mer vennligsinnet til slike prosjekt enn de er der du bor. Jeg ringte på forhånd og fikk beskjed om at det måtte søkes på vanlig måte. Vi hev oss rundt og lagde nabovarsel og hele pakka. Jeg reiste på kommunen og leverte saken til saksbehandler direkte, og fikk beskjed om at det bare var å "begynne å planlegge". Saken skal vel ikke opp til behandling før 20. august, men nå ligger jo brygga der. Satser på at det ikke blir noe krøll :rolleyes:

Hei

Det er vedtatt ny plan og bygningslov med verknad frå 1/7-09.

Ein vitig endring som har fått liten merknad er at det er blitt svært vanskeleg å få bygga brygger. Dette fordi det er "privatisering" av eigaren sin eigedom.

Eg trur at dette òg gjeld flytebrygger. Eg fekk godkjent kai og flytebrygga i juni. Eg søkte om dette samstundes som eg søkte om å få bygga naust.

Ansvarsrett for flytebrygga var aldri eit tema.

Kommunen sendte spørsmål om flytebrygga over til hamnevesenet. Dei vurderer og det er til hinder for naboar sin tilflot, fiskeriineresser eller ferdsel på sjøen.

Er det ikkje det så er det ok for dei. Om det er i samsvar med reguleringsplanar mm. er opp til kommunen å vurdera.

Om det er tvil om fiskeriinteresser så bli saka send over til den rette offentlege etaten.

Hamnevesenet stiller krav om solid fortøyning av brygga og at dei får tilsendt kart med kooridnatane til brygga.

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...