Jump to content

Poseidon 2's søsterskip ?


GeirT

Recommended Posts

Se det ja, det ble noe helt annet! Flott å få vekk det mørke rundt vinduene, jeg får alltid litt sånn B-gjengen assosiasjoner når jeg ser slike "maskerte" båter. Den hvite stripa gjorde seg også godt, selv om den er upraktisk. Men i forhold til før med hele skroget hvitt blir det nesten bare en lek å holde den smale stripa ren...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det så både praktisk og pent ut på samme tid det Jan. Tenker nok det er greit å slippe litt unna sorte striper på skroget for du har jo nok å holde rent på innsiden av rekka og opp i høyden også.

 

Men det er jo fremdeles en ting som er feil med båten, og det er at den ikke er min. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Den hvite "fenderlisten" gjorde seg ja :yesnod: ser flott ut nå

TrondT

Ja, jeg ble faktisk overrasket selv da jeg så hvor stor virkning denne forholdsvis lille detaljen hadde.

 

Det der ble veldig bra :yesnod:

Håper å stifte bekjentskap med Poseidon II og deg til høstens D5L kurs - er overmoden for kurset nå.

Geir :seeya:

Ja, det hadde jo virkelig vært hyggelig!

 

Se det ja, det ble noe helt annet! Flott å få vekk det mørke rundt vinduene, jeg får alltid litt sånn B-gjengen assosiasjoner når jeg ser slike "maskerte" båter. Den hvite stripa gjorde seg også godt, selv om den er upraktisk.

Jeg har mislikt disse sorte vindusbeltene "sørgeranden" fra den gangen de ble mote en gang på 70-tallet, men jeg har vært litt avventende med å male over siden den hadde vært så lenge. Nå er jeg glad det er gjort og den får et strøk til en av dagene....

 

Det så både praktisk og pent ut på samme tid det Jan. Tenker nok det er greit å slippe litt unna sorte striper på skroget for du har jo nok å holde rent på innsiden av rekka og opp i høyden også.

Ja, det ble ganske mange skittstriper på det helhvite skroget og jeg rakk knapt nok å vaske dem bort mellom hver gang. Nå er det tross alt bare en 10 cm bred stipe, som i tillegg er uthevet, så det er fort gjort å både vaske og male over en gang i mellom.

Mjo, det finnes jo rikelig med andre områder ombord som krever oppmerksomhet, men det er jo litt gøy også med slike romslige båter :wink:

Men det er jo fremdeles en ting som er feil med båten, og det er at den ikke er min. :seeya:

Det må vi eventuelt komme tilbake til ved en senere anledning :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

 

...... Og så liker jeg at du beholder det rød/gule reflekterende båndet. Det knytter en link tilbake til skutas historie som redningsfartøy, og på NFF-fartøy syns jeg det er viktig å beholde sånne trekk. :seeya:

 

Ja, det er meget viktig å ta vare på de historiske røttene på verneverdige fartøyer. Sånn sett er det en "tilsnikelse" å male det opprinnelig hvite skroget blått. Men jeg har latt det praktiske seire, iallefall for en periode - og maling er heldigvis svært så lett å reversere :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ser du snakker om at du vil se om du slipper litt unna fendermerkene med den nye fargen.

Da tror jeg at du kanskje bør gå for en litt mørkere blå. Navy blue tror jeg den heter.

Legger ved en link til en side som viser en båt "Knester" med fargen jeg mener.

 

http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?T...;page=115#86302

 

Tror denne fargen kombinert med litt hvite striper vil kle båten din enda bedre en fargen du har i dag.

Redigert av kgrindhaug (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette ble kjempebra, jeg kan tenke meg at det må ha vært et helve*** med det hvite skrog når du så ofte er inntil kaier med svarte dekk..

 

Derimot ble jeg litt skuffet når jeg så det første hvor alt var blått, når fenderlista ble hvit ble det dermiot andre boller, det er viktig å ha noe som brekker av blåfargen litt og det gjorde denne lista.

 

Forøvrig, har du køyeplass ombord til Havnedagene 09? Om jeg kommer til Haugesund blir det nok med hurtigruta i år :nonod: Men da hadde det vært greit med en køye, stiller ikke store krav til hverken komfort eller lengde på køye.. :wink:

Link to post
Share on other sites

....Forøvrig, har du køyeplass ombord til Havnedagene 09? Om jeg kommer til Haugesund blir det nok med hurtigruta i år :nonod: Men da hadde det vært greit med en køye, stiller ikke store krav til hverken komfort eller lengde på køye.. :wink:

 

Alltid en køy for en kjekk kar!

(.... og du skal slippe å havne i "Compressor suiten" - også kjent som lugar #7)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...