Jump to content

Baatplassen vimpel observert!

index

Recommended Posts

Skal ikke se bort fra at det var oss. Hvem var dere? Så ikke så mange på fjorden den dagen.

Må desverre innrømme at jeg var på land, nærmere bestemt på kontoret. Men med kontor 8-10 meter fra Smedasundet er det ikke fritt for at jeg følger litt med på hva som foregår utenfor vinduet i løpet av arbeidsdagen. Og akkurat da jeg gløttet ut vinduet var det altså at du passerte! Har ikke den båten din gått som charterbåt her i byen før forresten? Hvis ikke likner den veldig...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ut fra alt dette så ser det ut til at "flok flest" her på forumet er litt sløve... Det koster ikke mer enn 200,- for en vimpel! :smash:

Og det blir så mye kjekkere å treffe folk rundt om. Og så mye lettere å ta kontakt med andre når du ser at de også har vimpel.

Bare spør alle de som hvert år er på Båtplassen treff! :cool:

jeg synes også jeg ser for få vimpler... men mener ingar sa det bare er solgt noen få hundre stk av dem.og isåfall er det ikke så merkelig..

Men da er det på høy tid at "folk flest" får ut fingeren! :smash:

De 200,- det er snakk om vil ikke velte båt-budsjettet.

Tenkte på en ting... Er det mulig å legge til en linje under avataren som forteller om vedkommende har kjøpt vimpel? Det vil jo bli et press mot de som ikke har. Vet ikke om det kan være en ide.

Redigert av Bützfleth (see edit history)
Jeg så faktisk tre båter med vimpel på Oskarsborg i helgen :flag::sailing::sailing:

Og en vimpelløs Bavaria 32 Sport i Risør. Ofret vimpelen til havgudene iløpet av turen, får bestille ny. Takk for BP Klistremerkene A-Joda!

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Tenkte på en ting... Er det mulig å legge til en linje under avataren som forteller om vedkommende har kjøpt vimpel? Det vil jo bli et press mot de som ikke har. Vet ikke om det kan være en ide.

Tiltredes! La meg se... der skulle det virke...

Sånn!

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Har sett ett parr 3 stykker i sommer men det er jo ikke tett med vimpler, men de man treffer får man en hyggelig samtale med, jeg må snart bytte ut min den begynner å bli falmet.

På avatar bildet er den på den gamle båten da den var en tur på Ferder fyr

:sailing:

aanton

• 10 måneder senere...

Løfter denne tråden igjen. Speider forgjeves etter vimpler på Randsfjorden. Er jeg helt alene som Baatplassen-medlem i nordre del av Randsfjorden?

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Så en fin Nidelv i brattholmen på lørdag med :flag_bp: Kvitt skrog, med svart sotete ruter... Usikker på hvor mange fot, men rundt 24 kansje :cheers: Må få meg vimpel jeg og, selvom de fleste kjenner meg igjen med mitt gul lysende skråg, og blå kalesje! :giggle: Og selvfølgelig en mata svær trompet på dekk! :cheers::cool:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Artig å høre om observasjoner.....

....Sier vi at det er 400 igjen betyr det ca 1 pr 1000 båter.

Ekstra morsomt å se vimpel både i går og i dag - og begge var i Sverige.

I går på Väderöarna, og i dag på Råssö. Ligger nå fortøyd ved siden av Båtdrømmeren.

Buster X med Yamaha 70

• 9 måneder senere...

Jeg har hatt vimpel i fjor, siden Ulv kjøpte for meg på BP treffet.

I år skal jeg montere vimpelen på båten.

Det blir flott, det...

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...