Jump to content

Bankelyd fra Bravo 3 drev.


Bayliner 305

Recommended Posts

excellent video. hadde du kameraet på ei stang ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ifølge epost jeg fikk fra drev.se i mars 2008 så skulle de da få inn den nye versjonen uten borring.

Like etterpå fikk jeg epost fra Simrek Corp. i Henrietta :lol: ang. at Halo Max som de kaller den nye versjonen kunne kjøpes her:

 

Båt&Motor Service A/S

Sandviksboder 64

5035 Bergen Sandviken

Phone Number: _91750671

bat.motor@c2i.net

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

(med fare for å være O.T.) dampen kjem her:

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Synes tydelig eg ser damp av drevet innerst på toppen. Det er nok varmt der ja.

 

Trur ikke det, det er nok eksos, dette er eit Bravo drev, og eksosen kommer ut i belgen.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post

Er ikke belg mellom transom og drev på desse modellene. Kun en gummihette. Og straks du tilter ut drevet noen cm, så får du et

åpent rom mellom transom å drev på noen cm. Der kommer da vann og eksos ut mellom gummihetten, og når varme møter kulde så oppstår damp. Drevet holder 80 grader under normal kjøring som er godt innenfor kravene. Støpefeil på tannhjulene hevdet merkeverksted, og de beklaget at sånt skulle skje. Vi får se om det holder neste sesong. :cheers_wine:

Link to post

Ok.. stund siden eg hadde slikt drev sjøl. Håper jo det var eksos for det så litt skummelt ut. Eg hadde samme dampen fra mitt Vanlige Bravo 3 drev med en 7,3 V8 diesel innforbi :smiley: og eg monterte drev dusj og fekk vekk problemet. Der gikk ikke eksosen gjenom drevet men et 4 toms rør ut transom. Røret skulle / burde vert 5-6 toms på den motoren fekk eg beskjed om . 270 veiv hk.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
  • 1 år senere...

God dag.

 

Tenker dette er passende tråd å bruke, istedet for å lage ny..

 

Forje helg var det vel, vi var ute..

Hadde vært innom hytta til svigers og vi natta over i båten.

Søndag på vei hjem, låg å kjørte på ca 3000 rpm, tenker ca etter en halv time eller så..

Fikk litt motsjø, så trykka på knappen og tilta litt inn og dermed oppstod det banke/mekanisk lyd og kjente en vibrasjon i båten.

Tiltet litt ut og inn, slakket også av og dro på igjen, og det var forstått likens.

Enten er jeg bare "var" eller så skjedde det noe, siden jeg ikke har kjørt den mere enn ca 25 timer på tellern siden vi kjøpte båten. Mener det ikke var slik tidligere..

Har hele tiden kjørt veldig pent og gitt på rolig og forsiktig, heller ikke vært brutal på ut/innkobling forover/bakover osv.

 

Nå sist søndag tiltet jeg opp drevet og propellene går fint rundt, olje på tanken og den standard mercury/mercruiset raslingen i fri.

Prøvde å se etter belgen nedi vannet oppe fra badeplatformen men, nei.

 

Tok en liten runde på vika, og alt oppleves normalt på innkobling, pådrag, nedslakking, "krefter", osv.

Men mener det er etter nevnt episode blitt mekanisk lyd/banking og en liten vibrasjon å kjenne i båten.

 

scand dynamic 9200 (1991)

yanmar 6lpa (2006, nå 302 timer)

bravo 3x (2010)

drevdusj

propelller 24p cupppet

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...