Teerex Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 excellent video. hadde du kameraet på ei stang ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alidal Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Mekka det sjæl, og borret til sammen 8 spylehull i røret Det går sikkert å gjøre det sjøl, men har båten liggende ute hele året, så da er det litt verre å lage etter mål. Er det noen som har link til noen som selger ferdige kjølere? Hvis det er noen som har mål på en slik, kunne jeg tenke meg det også.... Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 (redigert) Joda. Du finner den på denne siden, under Mercruiser bravo. Ikke ille pris heller. 1945 SEK. Redigert 6.Januar.2010 av Østkyst Hustler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SE 305 Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 (redigert) teerex Postet igår 01:31 excellent video. hadde du kameraet på ei stang ? Holdt kameraet i hånden, og la meg langflat på badeplattformen. Redigert 6.Januar.2010 av SE 305 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Litt å lese om drevkjølere... Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Joda. Du finner den på denne Ikke ille pris heller. 1945 SEK. Jeg kjøpte fra USA Driveshower kom på $230 (1320 NOK) inkludert frakt. Da slipper du også å bore hull i drevet som du må gjøre med det fra Drev.se Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 (redigert) Ifølge epost jeg fikk fra drev.se i mars 2008 så skulle de da få inn den nye versjonen uten borring. Like etterpå fikk jeg epost fra Simrek Corp. i Henrietta ang. at Halo Max som de kaller den nye versjonen kunne kjøpes her: Båt&Motor Service A/S Sandviksboder 64 5035 Bergen Sandviken Phone Number: _91750671 bat.motor@c2i.net Redigert 7.Januar.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Birchwood 320 Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Synes tydelig eg ser damp av drevet innerst på toppen. Det er nok varmt der ja. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Lån/kjøp deg en laser temp måler og se om du får en avlesning på toppen av drevet der hvor dampen kjem fra- Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Teerex Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 (med fare for å være O.T.) dampen kjem her: Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TB2855 Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Synes tydelig eg ser damp av drevet innerst på toppen. Det er nok varmt der ja. Trur ikke det, det er nok eksos, dette er eit Bravo drev, og eksosen kommer ut i belgen. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Birchwood 320 Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Det forklarer haveriet også tenker eg.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
SE 305 Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Er ikke belg mellom transom og drev på desse modellene. Kun en gummihette. Og straks du tilter ut drevet noen cm, så får du et åpent rom mellom transom å drev på noen cm. Der kommer da vann og eksos ut mellom gummihetten, og når varme møter kulde så oppstår damp. Drevet holder 80 grader under normal kjøring som er godt innenfor kravene. Støpefeil på tannhjulene hevdet merkeverksted, og de beklaget at sånt skulle skje. Vi får se om det holder neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Ok.. stund siden eg hadde slikt drev sjøl. Håper jo det var eksos for det så litt skummelt ut. Eg hadde samme dampen fra mitt Vanlige Bravo 3 drev med en 7,3 V8 diesel innforbi og eg monterte drev dusj og fekk vekk problemet. Der gikk ikke eksosen gjenom drevet men et 4 toms rør ut transom. Røret skulle / burde vert 5-6 toms på den motoren fekk eg beskjed om . 270 veiv hk. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
KenBjork Svart 27.September.2011 Link til dette innlegget Svart 27.September.2011 (redigert) God dag. Tenker dette er passende tråd å bruke, istedet for å lage ny.. Forje helg var det vel, vi var ute.. Hadde vært innom hytta til svigers og vi natta over i båten. Søndag på vei hjem, låg å kjørte på ca 3000 rpm, tenker ca etter en halv time eller så.. Fikk litt motsjø, så trykka på knappen og tilta litt inn og dermed oppstod det banke/mekanisk lyd og kjente en vibrasjon i båten. Tiltet litt ut og inn, slakket også av og dro på igjen, og det var forstått likens. Enten er jeg bare "var" eller så skjedde det noe, siden jeg ikke har kjørt den mere enn ca 25 timer på tellern siden vi kjøpte båten. Mener det ikke var slik tidligere.. Har hele tiden kjørt veldig pent og gitt på rolig og forsiktig, heller ikke vært brutal på ut/innkobling forover/bakover osv. Nå sist søndag tiltet jeg opp drevet og propellene går fint rundt, olje på tanken og den standard mercury/mercruiset raslingen i fri. Prøvde å se etter belgen nedi vannet oppe fra badeplatformen men, nei. Tok en liten runde på vika, og alt oppleves normalt på innkobling, pådrag, nedslakking, "krefter", osv. Men mener det er etter nevnt episode blitt mekanisk lyd/banking og en liten vibrasjon å kjenne i båten. scand dynamic 9200 (1991) yanmar 6lpa (2006, nå 302 timer) bravo 3x (2010) drevdusj propelller 24p cupppet Redigert 27.September.2011 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
tkb Svart 27.September.2011 Link til dette innlegget Svart 27.September.2011 Belgen har vært litt utsatt for lekkasjer på B3, men det var vel spesielt på 05-06 modeller? Kan det tenkes at knuten har fått litt vann på seg og blitt treg? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 27.September.2011 Link til dette innlegget Svart 27.September.2011 ingen anelse... Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.