Jump to content

Fruen klager på for stor båt... :(

Bützfleth

Recommended Posts

Fruen klager på at båten er for stor! Er det MULIG??? :cryin:

Hva skal jeg da finne på? Bytte båt er ikke noen stor krise...så sant jeg finner en som er ca likt utstyrt. Men utstyr er en ting. Hva med kvalitet, tykkelse på skrog osv, på nyere/mindre båter? Er det noen som produserer solide plast båter med "tykt gods"?

Har funnet 2 båter jeg liker... Den ene er jo ikke akuratt mindre, men der er det ikke AC. Noe furen ikke vil ha, pga "rett ut til badeplattform".

Denne har fart. :yesnod:

Denne har størrelse. :yesnod:

Den ene er ferdig, den andre må enn gjøre små ting. Og det er jo kjekt å ha noen å puttle med også! I hvertfall små ting! :lol:

Eller skal jeg gjøre som ingen menn gjør for tiden, å bare ta kommandoen og si nei? ....eller kanskje det er noen som vil bytte båt? :fishing: (PS: Bytting av frue kan også vurderes) :lol:

Noe furen ikke vil ha, ...

Det må være en stavefeil. Mente du "fruen" eller "furien"??? :lol:

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

*snip*

Den ene er ferdig, den andre må enn gjøre små ting. Og det er jo kjekt å ha noen å puttle med også! I hvertfall små ting! :lol:

*snip*

Hehe, trasig tenkte jeg når jeg leste tittel på tråden.. Stakkars deg. :giggle:

Så går du for den, så blir vel neste tråd fra deg: Fruen klager på at jeg bruker for mye tid på den nye båten

:lol:

Hvorfor leiter du etter båter med tykt skrog? De er da slettes ikkje sikkert noe sterkere i det heiletatt...... De er mye tyngre å bruker meir diesel.

Ellers vil eg nå si at det å kjøpe mindre er uaktuelt uansett, du vil klikke i vinkel den dagen det blir litt bølger. Har nesten aldri hørt at noen har klart å kjøre hull i skroget under sjøgang, unntatt eit merke, dette kan fåes opplyst på MI.

industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis

NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15

Hvorfor leiter du etter båter med tykt skrog? De er da slettes ikkje sikkert noe sterkere i det heiletatt...... De er mye tyngre å bruker meir diesel.

Ellers vil eg nå si at det å kjøpe mindre er uaktuelt uansett, du vil klikke i vinkel den dagen det blir litt bølger. Har nesten aldri hørt at noen har klart å kjøre hull i skroget under sjøgang, unntatt eit merke, dette kan fåes opplyst på MI.

Tykkelsen på skroget ser jeg mer i sammenheng med stivhet i skroget. Båtene jeg har hatt har vært solide, og tunge. Men det er heller ikke noen knirking i sjø.

Og som du sier så er større båt mer stabilt. Spesielt når det også er bredde. Har ca 5m bredde nå og det skal litt til før den ruller. Men det får jeg ikke banket inn i hode på fruen. :nonod:

Mulig det hjelper at andre også sier det samme...hun er jo mer inne på forumet enn meg. :smiley:

Ser påenget ditt her, er skuta di 5 meter breide må du berre ta godt vare på den å ha den lenge, sikkert lite å ingenting som kan måle seg med den angående komforten på sjøen!! Alt annet vil bli som ausekar å rekne, Du har min fulle støtte på dette!! Keep the ship you have!!

industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis

NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15

Hei Poseidon, er det en lignende båt som Skomvær II det du har? ....

Hei Woody,

mas er det ikke, men litt "off topic" i denne tråden....

Skomvær II er en av 13 noenlunde like 75-fotere som ble bygget for det norske redningsselskapet. Min Poseidon II er bygget i Amsterdam for det svenske redningsselskapet og siden den skulle tjenestegjøre lengst nord i Østersjøen måtte den samtidig bygges som isbryter, med inntil 18 mm plater de mest utsatte stedene.

Du finner mer info om båten på min hjemmeside: POSEIDON II.

Også den velkjente siden til Tugboatlars har omtale og bilder av båten fra tiden i Østersjøen.

Kalle Hällgren som var matros ombord har også litt på sin hjemmeside.

Hvis du ellers skulle ha spørsmål er det selvfølgelig bare å kontakte meg, men helst ikke i denne tråden som egentlig gjelder noe helt annet . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Fruen klager på at båten er for stor! Er det MULIG??? :cryin:

Hva skal jeg da finne på?

Hva er årsaken ? Bør du sende fruen på praktisk båtførerkurs slik at hu føler at hun mestrer båten med venninder ombord uten deg ?

Så på tv at det var et slikt "fruer med for stor båt-kurs" i Stavanger.

Hvis hun vil ha ukomplisert småbåtfølelse hvor hun kan legge til overalt på grunt vann og liten båtvekt må hun under 30 fot....å gå ned noen få fot gjør neppe noen forskjell.

En mindre båt i hennes øyne er nok en båt hun alene kan flytte noen meter langs gjestebrygge med håndkraft uten å starte motor.

Redigert av salt (see edit history)

Hva er egentlig problemet med å ha mindre båt da.. for noen så endrer jo bruksmønstret seg med årene, og dermed kan mindre båt være like aktuelt som større båt.. For noen så flytter ungene ut, og er ikke like ofte med.... andre endres bruksmønster og behov seg...

Ta en prat med fruen og diskuter dette.... og ikke hør på en del gamlinger her som kompenserer for sviktende størrelse andre steder med større båt for å beavre manndommen... tror de i allefall...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...