Jump to content

Vp md17c er dette en bra motor?


poot

Recommended Posts

Er det en stor sak ? Deler ? Jeg har md17C
Det er mange år siden jeg gjorde dette,men enkelt var det. Av deler er det bare tettningsringene du trenger. Tok av dekselet(lokket) på pumpa. Trakk ut pumpens aksling med fingrene med impeller på. Lirket ut de gamle ringene. Det kan hende de følger med akslingen også. Sett inn den innerste ringen. Jeg tror ikke den kan settes for langt inn for den stopper i en kant innerst i pumpa,men litt usikker her. Den skal ihvertfall innenfor pumpas dreneringshull som du har på undersiden. Mulig det er enklere å sette ringen på aksling først og når aksling er på plass skyves ringen innover.

Aksling har et spor i enden så den må dreies med hånden til den treffer medbringeren inni motoren. Dette kjenner du.

Den ytre ringen skal såvidt innenfor impeller og skal være på utsiden av dreneringshull. Altså, den som tetter for olja skal på innsiden av dreneringshull, den som tetter for sjøvann på utsiden av dreneringshull.

Hvis en av ringene senere går i stykker vil det altså dryppe sjøvann eller olje av dreneringshullet,og det er meningen at du skal kunne oppdage dette før vannet går inn i motor.

Pass på at ringene vender riktig vei. Akkurat det husker jeg ikke.

Det kan hende du har en annen pumpe også, og på den tror jeg hele pumpehuset må tas av.

Mye usikkert her,men det er så lenge siden,og jeg har ikke denne nå lengre. Lykke til og skulle noen se noe galt her får de ile til og rette meg. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har selv en md 17c, som er ombygd fra saltvannskjøling.

Motoren går perfekt fra ca 1100 omdreininger og oppover, nesten ingen vibrasjoner ol.

Problemet er ved dørgefart på turtall rundt 800 og opp til 1000, da rister og vibrerer det ille.

Spørsmålet er om det er "normal" gange på denne type motor?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...