LYSEBOTNEN1 Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Stå på Tore,,,,, Føler med deg om at det kan ta tid. Husk at riktig planlegging og godt verktøy er halve jobben. Gleder meg til å sjå når du har fått litt farge prosjektet ditt. Da ser det mye bedre ut, oglinjene og arbeidslysten kommer samtidig. Lykke til videre Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 12.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2009 Her kommer en liten oppdatering. Den blir ikke så lang, for dette var synet som møtte meg på lørdagen Må nok bare innse at jeg ikke hadde fortøyd for storm denne gangen.. Heldigvis ingen skader på skroget, men hadde desverre ikke tilgang til stort nok utstyr for å løfte den på rett kjøl igjen, så den blir liggende slik i to uker til, håper bare det ikke kommer så veldig mye mer snø. Har og fått Forden i hus, skal se over den før jeg setter den på "vent" til jeg finner mariniseringsutstyr Får bare håpe dette ikke blir standarden for dette prosjektet... Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
index Svart 12.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2009 Ja, det lønner seg å støtte båten skikkelig opp! Særlig med så stort vindfang, og så lite vekt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
p-kaill Svart 12.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2009 Har du sett, utrolig!!!!! Det var litt vind her også, men jeg har støttet skroget opp med pallestabler og de er fine og anvendelige som stillase og en kan også bygge trapp opp. Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 12.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2009 (redigert) Hadde og paller under, i tillegg til den nesten ferdige krybben, men det som har skjedd er at tauet som var fast i babordsiden har slitt seg fra steinen det var festet i. Neste gang blir det et betonglodd på 600kg på hver side, i tillegg til paller og annet som støtter opp under skroget. Hadde planlagt å lage et presenningstak, men når jeg nå ser hvor godt tak vinden tar her oppe i "bruddet" (steinbruddet båten står i) må jeg nok bare glemme det. Redigert 12.Oktober.2009 av Ex Vengsøyfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
JanS/EIR Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Auda--forskrekkelig syn det der! Du fikk vel ikke skade på skroget? Glassfiber tåler jo det utrolige, men ---- mvh JanS/Eir ( Ny båt og nytt nick) Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
trikkern Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 (redigert) Huffda! Håper det gikk bra. Har du fått den på kjøl igjen? janS/Eir, Gratulerer med ny båt da! 32 fot krysser 1975? Får vi se bilder snart? Redigert 13.Oktober.2009 av trikkern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Dette var jo skikkelig trist... Men når jeg ser på de første bildene i denne tråden, og hvordan du hadde støttet opp båten, må jeg vel nesten få lov å si at du kanskje var vell optimistisk med tanke på storm og uvær... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
SeaRaymond Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Huff ja i fare for å virke kritiserende er jeg litt skuffet over meg selv og alle andre observange baatplassen medlemmer som ikke har kommet til å kommentere den oppstøttingen der. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Ja, noen av oss burde vell ha kommentert det litt før...men slik er det. Selv bygget jeg denne krybben og håper at den skal tåle høststormene. Etter at bildet ble tatt, har jeg lagt noe mer støtte under baugen Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Har du lasket Wasco? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Har du lasket Wasco? Ja da - masekråka... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Det var bra, var litt bekymret ser du Trist det synet der Ex Vengsøyfjord, forhåpentøligvis er det ikke noen større skader Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 13.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 ser jo og at oppstøttingen på det bildet SeaRaymond viser her er noe magelfull. Men etter det bildet var tettt, har jeg både stablet flere paller under, i tillegg til denne tidligere omtalte "krybben" Men båten hadde veltet over pallene , så såfremt jeg ikke hadde stablet paller jevnt med rekka hadde det nok ikke hjulpet noe særlig. Heldigvis ikke noe som er skadet i velten, skal rette opp båten lørdag om to uker, får lånt meg en hjullaster med kranarm på, så det burde gå greit. Skal og sikre båten bedre mot velting, ser for meg to tau på hver side, rundt rorhuset og ned i to nedgravde betonglodd på ca 5-600 kg hver. Hvis ikke dette hjelper må jeg vel få løftet den innomhus. Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Wasco Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Det var bra, var litt bekymret ser du Det er godt at vi kan passe på hverandre, det kalles omsorg.. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 2.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2009 Da er det vel på tide med en liten oppdatering igjen. Har nå endelig fått rettet opp båten, var en gravemaskin som ble løsningen var desverre mørkt da jeg var ferdig, så det ble dårlig med bilder, men er jo ikke stort å se enda.. Ble en liten skade på rekka under "redningsoperasjonen", men det er jo bare en bagatell Har og fått gravd ned de tidligere omtalte betongloddene, og surret båten fast med jekkestropper. Satser på at bakken fryser til og at ingenting rikker loddene da Ellers skjer det ikke så mye, har enda ikke fått svar på om mariniseringen til 2704 passer overens med 2713. Skal å se på en annen motor i løpet avneste uke, så får vi se hva som er minst jobb med Dette var alt fra meg i dag. -Tore- Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Wasco Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Godt å se at du har fått skuta på rett kjøl igjen... Hadde vært fint om du kunne ta noen bilder av hvordan du nå støtter opp båten. Å sattse på at det blir frost for å sikkre båten er vel litt risikabelt i disse tider med klima forandringer... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Å sattse på at det blir frost for å sikkre båten er vel litt risikabelt i disse tider med klima forandringer... Hehe, er vel ikke direkte avhengig av frost, tror nok loddene ligger godt der de ligger. Skal se om jeg får tatt noen bilder til helga. Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
glalaksen Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 Løfter opp denne, finnes der noen statusoppdatering? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.