Jump to content

Prosjekt: Fra skrog til kombisjark

Ex Vengsøyfjord

Recommended Posts

Her kommer en liten oppdatering.

Den blir ikke så lang, for dette var synet som møtte meg på lørdagen :eek:

10102009429.jpg

Må nok bare innse at jeg ikke hadde fortøyd for storm denne gangen.. :headbang:

Heldigvis ingen skader på skroget, men hadde desverre ikke tilgang til stort nok utstyr for å løfte den på rett kjøl igjen, så den blir liggende slik i to uker til, håper bare det ikke kommer så veldig mye mer snø.

Har og fått Forden i hus, skal se over den før jeg setter den på "vent" til jeg finner mariniseringsutstyr

10102009427.jpg

Får bare håpe dette ikke blir standarden for dette prosjektet...

Hadde og paller under, i tillegg til den nesten ferdige krybben, men det som har skjedd er at tauet som var fast i babordsiden har slitt seg fra steinen det var festet i.

Neste gang blir det et betonglodd på 600kg på hver side, i tillegg til paller og annet som støtter opp under skroget.

Hadde planlagt å lage et presenningstak, men når jeg nå ser hvor godt tak vinden tar her oppe i "bruddet" (steinbruddet båten står i) må jeg nok bare glemme det.

Redigert av Ex Vengsøyfjord (see edit history)

ser jo og at oppstøttingen på det bildet SeaRaymond viser her er noe magelfull. :lol:

Men etter det bildet var tettt, har jeg både stablet flere paller under, i tillegg til denne tidligere omtalte "krybben"

Men båten hadde veltet over pallene , så såfremt jeg ikke hadde stablet paller jevnt med rekka hadde det nok ikke hjulpet noe særlig.

Heldigvis ikke noe som er skadet i velten, skal rette opp båten lørdag om to uker, får lånt meg en hjullaster med kranarm på, så det burde gå greit.

Skal og sikre båten bedre mot velting, ser for meg to tau på hver side, rundt rorhuset og ned i to nedgravde betonglodd på ca 5-600 kg hver.

Hvis ikke dette hjelper må jeg vel få løftet den innomhus.

• 3 uker senere...

Da er det vel på tide med en liten oppdatering igjen.

Har nå endelig fått rettet opp båten, var en gravemaskin som ble løsningen

31102009461.jpg

var desverre mørkt da jeg var ferdig, så det ble dårlig med bilder, men er jo ikke stort å se enda..

31102009463.jpg

Ble en liten skade på rekka under "redningsoperasjonen", men det er jo bare en bagatell

01112009464.jpg

Har og fått gravd ned de tidligere omtalte betongloddene, og surret båten fast med jekkestropper.

Satser på at bakken fryser til og at ingenting rikker loddene da :lol:

Ellers skjer det ikke så mye, har enda ikke fått svar på om mariniseringen til 2704 passer overens med 2713.

Skal å se på en annen motor i løpet avneste uke, så får vi se hva som er minst jobb med

Dette var alt fra meg i dag.

-Tore-

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...