Jump to content

Passer krybbe for Sjømann 22 til Polar 22 ?


Honduras

Recommended Posts

Kjøpte ei Polar 22 snekke i våres. Tiden nærmer seg for opptak, og jeg har ingen skikkelig krybbe.

I vårt utmerkede dokumentarkiv har jeg blitt oppmerksom på Denne dokumentsamlingen vedrørende Sjømann 22. Der vises ei fin krybbe.

Spørsmålet er om denne kan brukes på Polar 22 uten de store modifikasjonene?

 

Jeg får ikke målt vinkler osv før båten henger i stroppen på mobilkrana, og resten av båthavna tror jeg neppe gidder stå å vente til jeg blir ferdig :nonod:

 

Noen som har testet Sjømann-krybba på Polar, eller har en tegning på krybbe til Polar 22. Har ikke klart å finne noe på nettet, og Polar-fabrikken har heller ikke tegninger ferdig. Kunne få kjøpt ei ferdig krybbe av dem, men det blir relativt mye dyrere enn noen lengder 2x4 og en trivelig ettermiddag med litt snekring. Og så slipper jeg turen over til skyggesiden av fjorden for å hente den (det er vi i Østfold som har kveldssola ) :wink:

Link to post
Share on other sites

Morn du! Jeg snekret Sjømann-krybba som ligger inne i dokumentsamlinga vår, og nå står båten som et fjell. Men jeg var nødt til å gjøre noen små justeringer i forhold til vinkel etc, men det var ganske greit. Stod selv i kveldssola på den riktige siden av fjorden og snekret. Den dagen båten kom passet alt bortsett fra ei lita glipe på den ene støtta, men jeg bare la en liten korkkloss imellom, så var det i orden.

Så dersom du finner en annen Polar 22 og sjekker vinkler der, så kan jo det sikkert tilpasses til din båt. :smiley:

Medlem av *Walter_S Fanklubb*

________________________________________________________________________________

1992: Båtførerbevis - 2008:Fagbrevet i Matrosfaget -Tiden går...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...