Windy37GM Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 (redigert) I mellomtiden får vi satse på en cabincruiser. Er usikker på både størrelse og merke. det er lettere å rådgi hvis du har litt snøring på hvor mye du skal bruke på båt. Vi har hatt en del båter, har vært veldig fornøyde med de alle sammen, men har vokst oss større etterhvert som vi har fåttt bedre råd. mvh Bavaria32sport Redigert 10.Desember.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Arvid_A Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 En beskrivelse av vår trofaste gamle sliter finner du her. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 (redigert) 1983 Centromarine Astrale 45 3 x Kabiner (6 faste sengeplasser) + 1 i mannskapskabin i baugen. + salong som kan bli dobbelseng 2 x Toalett - dusjrom 2 x Detroit Diesel på rundt 385 hk 1 x 3.5KW ONAN aggregat 48 NM KODEN Radar (4 fot åpen antenne) 3 x GPS (to koplet til kartplottere) ... pluss litt til slik som et par VHF, Autopilot osv. Og hun er av typisk Italiensk design fra 80 tallet... Redigert 10.Desember.2009 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Astor Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Vi er på jakt etter ny båt, men jeg synes det er vanskelig å orientere seg i denne båt-jungelen. For ikke å få pollen full av seil og motorbåter bør du kanskje beskrive nærmere hva du er ute etter? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SeaRaymond Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Scandinavien 260 sport med Volvo D-4 260 DPH-A. Produsert i Shanghai, Kina 2006. Lengde totalt 863 cm, skrog 810 cm, bredde 277 cm, vekt med tomme tanker Min. 3000 kg. Dieselkapasitet 400 liter, vannkapasitet 210 liter, septik 150 liter. Toppfart 36,5 knop ved 3500 rpm, typisk lastet 35 knop ved 3400 rpm CE-kategori C 8 personer. Romslig forkabin med sitteplass til 4-5 rundt bord, bordet kan senkes og en har en meget stor dobbeltkøy. Makshøyde i kabin ca 178 cm. Godt med stuveplass i skap, skuffer og benker. Liten pentry med 1 kokeplate, 40 liter kjøleskap, vask med varmt og kaldt vann. Midtkabin med dobbeltkøye på 160 x 190 cm, skapplass. Toalett /Dusjrom noe trangt, lite og ingen oppbevaringsplass, men fungerer tilfredstillende om en ikke er "uvanlig" stor, + for helstøpt innerliner i glassfiber, dusj med fornøyelse. Pumpetoalett sjøvann, vask og dusj med varmt og kaldt vann. Godt med lyspunkt i kabiner, alle 6 koøyer kan åpnes + stor luke i tak. Cockpit er utstyrt med støtdempende førerstol, bak førerstol skap og vask med varmt og kaldt vann, L-sofa på bb side. Stor motoromsluke gir god tilgang, men stjeler mye plass fra cockpit med denne løsningen, er tenkt som solseng. Standard utstyr levert: Raymarine C80 med antenne. Sleipner baugthruster. Varmtvannstank for motorvarme og 1500 watt 220 kolbe. Flovjet trykkpumpe. Ql interceptorer, trimflaps. (mangler på min båt) Automatisk brannslukker motorrom. 30 A lader/vedlikehold. Defrosterannlegg Lanterner Kjøleskap Wallas 800 kokeapparat (mangler på min båt) Kompass Pioneer stereo Ettermontert: Fjernstyrt ankervinsj i baug. Fjernstyrt lyskaster i baug. Subbwofer i kabin og cockpit + forsterker. 19" LCD tv og rikstv dekoder. Koppholdere ved pantry. Blå ledbelysning i cockpit og badeplatform. Flaggstang med flagg. Eber D-4 dieselvarmer + flere dyser rundt om i båten. Utvidet batteribank fra 160 Ah til 380 Ah, montert hovedtavle med Bep voltsenitivt rele mellom start og forbruksbank. + Båten tar sjøen meget bra, ikke særlig dyp v-bunn, men skarpt forskip skjerer sjøen godt. Gode kjøregenskaper, planer rimelig lett, nok krefter, marsjer i plan mellom 17-30 knop, toppfart 35-37 knop. God tankkapasitet, godt med stuveplass, stødig, kompakt og tilsynelatende kraftige flater med god glassfibertykkelse 10-15 mm. Fikk den tilsynelatende til en svært fordelaktig pris. Til listepris 895.000,- er det derimot langt mer, og kurrante båtmerker å velge blant. Varmtvann nok til 3 dusjer ++ Tilstrekkelig med varme i cabin og under kalesje i cockpit. Tung båt som virker stødig og solid i sjøen God tilkomst til motor og utstyr i motorrom, relativt bra plass. Stor 26 foter sammenlignet med mye annet tilsvarende på markedet. Tilfredstiller det meste en kan forvente av en båt av denne størrelse. - Ukurrant båttype det meg bevisst kun finnes 4 stk av i Norge, kjøpt ubrukt januar 2009, men er en 2006 modell. Kvaliteten/finish er varierende, relativt lav finnish, men alikavel dels fine detaljer, særs i kabiner. Svakheter i avstivere i pentryområdet avdekket. Lavt fribord i baug i tillegg til negativ spring gir lett overvann noe som kan virke hemmende til bruk i kuling og tung sjø, en kan ikke trimme skroget ned under slike forhold for normalt best komfort, men en må heller reiser baugen for å minske risikoen for overvann/ploging. Lav sittegruppe i cockpit, dålig utsikt for passajerer. Vindskjermvinduer i "plast" Puter i cockpit er for tynne og av dårlig kvalitet. Lekk tanktopp på innestøpt glassfibertank. Planlagte utbedringer i vinter under opplag; Skifte ut dieseltank, forsterke avstivere i pentryområdet, montere trimflaps, muligens montere avtagbare davitere for gummijolle. Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Spørsmålet er om hvilke budskjett du opererer med.. For mellom 10 000 til 30 000 får du f.eks denne: Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
grønningen Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 har en viking 28 1978 modell med en ford sabre motor på 180hk med vinkelgir og aksling, disse båtene pleier å ha hekkaggregat. klarer 27knop på max, marsjer fint på rundt 20. kjøpte båten i høst. planer for båten blir å shine den opp litt etterhvert, med finere interiør, skifte styring fra teleflex til hydraulisk, baugpropell, nytt dashbord, lage badeplattform har veldig lyst til bygge i glassfiber slik som Rem her på forumet holder på med. og lage u salong bak under kalesjen. synes det er en kjempe båt med mye potensiale, mye plass er 3,20 bred. Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
sleipnern Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Nybåten vår 2002 westbas 29 Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 (redigert) Du jakter på en cabincruiser sier du Ki@. Du har mange gode forslag i denne tråden. Jeg savner at type trawler ikke er med. I trawlerkonseptet finner du mange merker. Mange sier at Grand Banks er orginalen. Det finnes mange gode løsninger i trawleren. Jeg vil nevne fremkomligheten rundt båten på det brede dekket. Gode boforhold i de ulike kabinene. Og ikke minst et soldekk som slår de fleste moderne cabincruiserne ned i støvlene når det gjelder plass. Vi har en eldre Grand Banks som fungerer helt utmerket, til tross for at den nærmer fort 36 år. Vår har fart helt opp mot 16 knop. Du finner trawlere i prisklasse 500.000 og oppover. Vår GB har to motorer og er serdeles lettmanøvrert. I tillegg har den baugtrøster. Det er god tumleplass inne i styrhuset. Kjøleskap på hele 165 liter! I lugaren forrut er det soveplass til to pluss eget toalett. Akterhytta består av to senger. Den ene rommer to personer. Stort toalett med dusj. En ekstra sikkerhet ombord er utgangen helt akter. Det brede dekket rundt styrhuset gjør det sikkert å bevege seg rundt under fart. I tillegg gjør den trawleren til et oppholdsted over lenger tid uten å oppsøke havn. Store drivstofftanker og vanntanker på de fleste trawlerne. Vi kan komme "fort" fram med våre 400 hk. Vi bruker sjelden å gå over 10 mil. Mer om trawlerne finner du på Norsk Trawler klubbs hjemmeside. Redigert 10.Desember.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
m/s draugen Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 viksund 880,27 fot,ikke 29 som mange annonserer den med på Finn.God sjøbåt med en sterk yanmat,66 hk.Ønsker meg en større da den blir for liten med 4 i fam.Men vi lever intimt og koser oss meeeget.Dattera skal alltid ligge i båten når vi er på hytta,så hun kommer vel til å bli en dame som trives godt i det våte element Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Kommer jo veldig mye an på budsjettet ditt og hva den skal brukest til. Er du glad i en rolig tur på skjøen, liker GOD plass ombord og på dekk, liker å jobbe med tre, liker den spesielle roen og følelsen en trebåt gir, i tillegg ikke har veldig mye penger for øyeblikket og i tillegg er litt sprø. Da kan du gjøre som meg å kjøpe deg ei skøyte Trykk linken i signaturen min for mer info Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 (redigert) Jeg har nylig kjøpt meg båt for første gang. Vil ikke bli lidene av 3 fotsyken, så jeg kjøpte stort nok med en gang. Vil ha rekreasjon og kos, valgte derfor dette her. Fartein er fødd i 1957, og har VP fra 1983 tmd70 på 150 hk. Han går i rundt 8 knop på 1400 omdreininger på motoren og jeg koser meg. Jeg ønsket meg egentlig en dame men ble fortalt at en kutter er en mann. Er det noen som har synspunkter på det. Redigert 10.Desember.2009 av rolk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 kjøpte nylig denne for under 30.000.- Det er en Dorry, er 32 fot, og 7.5 tonn lett. Det er god plass inne, wc, en liten og grei byssekrok, sengeplass til 5 voksne, og ellers helt skjønn. https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31034/32_fot_motorseiler.jpg Den blir liggende i vannet til den skal få vår-stellet. og så rett utpå igjen. Jeg kommer garantert til å få 3 fot syken likevel. Mitt råd blir å gjøre som meg. Gå på finn.no og bli hektet på èn båt du faller for. Kjøp den, og bare vent til symptomene på 3 fot syken melder seg. ... den kommer (nesten) garantert. Jeg har hengt meg opp i èn båttype jeg. Jeg bestemte meg for mange år siden at å en eller annen gang eie en Colin Archer redningsskøyte. alt som er i nærheten av å likne litt gjør meg litt mør. Det var derfor jeg fant den jeg nyss har kjøpt, og det er derfor jeg gleder meg til 3 fot syken, for da må jeg ha noe som likner denne skøyta mer enn hva min gjør. Jakten på guttedrømmen rett og slett. Jakten på noe slikt: En skjønnhet... LYKKE TIL MED JAKTEN!! Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
S/Y Emma Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 (redigert) Carter 33 seglbåt.. 1976-modell, 4,5 tonn. Svært romsleg salong (340cm)... Kjøpte han i februar i fjor med jordomsegling i sikte. Har budd om bord sidan mai. Svært gunstig som bubåt. Romslege løysingar og fint interiør i lakkert mahogny. Redigert 11.Desember.2009 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.