Jump to content

Hvor får man Aluminium vinkeljern til påhenger-brakett

Honduras

Recommended Posts

Guttungen har fått seg speedbåt, og jeg skal lage en justerbar brakett til å feste på akterspeilet. Såkalt Jackplate. For å lage dette trenger jeg sjøvannsbestandig aluminium "vinkeljern" i dimensjon (ca) 100x100mm , og ca 8-10mm godstykkelse. 4 stk á ca 30cm.

Noen som kan gi meg tips om hvor jeg kan kjøpe det (helst Oslo/Østfold). Kjenner ikke så godt til de forskjellige aluminiumskvalitetene, så hva skal jeg spøre etter?

Har snakket med ett par bedrifter som forhandler aluminiumsprofiler. Ikke noe problem å få kjøpt 100x100x10 aluminium i god kvalitet. Ett "lite" problem er at de bare selger hele 5m lengder.. Med andre ord vil jeg da ha profiler nok til de påfølgende 100 år med båtmekking.

Så det ser litt vrient ut :nonod:

Syrefast er TUNGT, både i vekt og å bearbeide siden jeg må basere meg på håndverktøy som drill, nikkesag osv. Aluminium er enkelt.

Det står sink på motoren, så jeg håper den ligger under i spenningsrekka og at tæring ikke blir noe problem så lenge man passer på motoren.

Blir tæring ett problem får jeg heller kjøpe meg en fem-meter og lage ny annhvert år.. :cool:

Jeg skal lage dette slik at guttungen får en langstammet motor på ett "kortstammet" akterspeil på en liten speedbåt. Antageligvis blir båt og motor solgt videre før braketten tærer i stykker :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...