Leifen2 Startet 21.August.2009 Del på Facebook Startet 21.August.2009 Hei! Eg vurderer å kjøpe båt i prisklasse 800000kr.Lurer på hvor mye det går ann å prute i dagens marked? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Til det ikkeer mulig å få selger til å selge billigere. Prut til du skjemmes. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
index Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Dette er et umulig spørsmål å svare på! En båt kan du prute ned 200.000,-, en annen er det kanskje ikke en krone å hente på. Men jeg synes ikke man skal prute for prutingens egen del. Jeg for min del tar en vurdering på hva tingen er verdt, sammenligner med selgers ønsker og gir et bud som virker fornuftig. Hvis selgers pris er helt på viddene og han nekter å fire, ja da er det bare å lete videre. Men når alt kommer til alt så er det jo selger som avgjør hvem han vil selge til, og til hvilken pris... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frissy Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Noe annet som også det bør tenkes på er jo hvor mange som finnes av samme type båt og kanskje ikke minst: hvor lyst har du selv på akkurat den båten? Ligger det 100 stk på finn er det jo litt lettere å se på flere og sammenligne. men har du funnet drømmebåten er det jo tull og aldri gi seg og ende opp med ingen båt....... Sitér dette innlegget Link to post
Leifen2 Svart 21.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2009 Hvis det er mange like båter så er nok lettere å prute ja. Sitér dette innlegget Link to post
Leifen2 Svart 21.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2009 Har sett litt på bavaria 29 sport. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Finn deg flere eksemplarer du kunne tenke deg. Ikke "forelsk" deg i en spesiell. Da er det bare å prute i vei og underveis finner du ut hvem som "må" selge båten. Her er det mulig å gjøre god handel. Men er det en som har båten liggende ut for salg for å finansiere neste båtkjøp så er sjangsene for gode kjøp dårligere. Dette er min erfaring... Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Lagavulin Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Tok en kjapp kikk på finn, for det er også en båt jeg kan vurdere etterhvert. Ser at det kun ligger en 29 DC til salgs for 799. Skal du ha en "vanlig" 29 sport må du nok opp i millionen. Regner med du vet forskjellen? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Leifen2 Svart 21.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2009 Ja det mangler vel targabøyle å stikk kabin. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Vi har ingen kultur for pruting i Norge, og de fleste av oss (med noen unntak) vegrer seg for å prute. Selv hater jeg å prute. Men jeg har en kompis som elsker denne sporten. Så hver gang jeg skal kjøpe noe, tar jeg med han med meg Hans motto er... Hvis du og selger er "gode venner" etter handelen, da har du gjort en dårlig handel Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Bare å prute ja Er som sagt over her, opp til selger om han vil selge. Ser mange båter ligger til salgs i 3-4 mnd. Noen kommer igjenn etter eit par mnd borte. Så det er opplagt mange selgere som har "feil" pris i annonsen. Dette må jo da intresserte kjøpere gjøre de oppmerksom på.....hehe Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.