Jump to content

Kjøpe båt til ca 800k, hvor mye kan jeg prute i dagens marked?

Leifen2

Recommended Posts

Dette er et umulig spørsmål å svare på! En båt kan du prute ned 200.000,-, en annen er det kanskje ikke en krone å hente på. Men jeg synes ikke man skal prute for prutingens egen del. Jeg for min del tar en vurdering på hva tingen er verdt, sammenligner med selgers ønsker og gir et bud som virker fornuftig. Hvis selgers pris er helt på viddene og han nekter å fire, ja da er det bare å lete videre. Men når alt kommer til alt så er det jo selger som avgjør hvem han vil selge til, og til hvilken pris...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Noe annet som også det bør tenkes på er jo hvor mange som finnes av samme type båt og kanskje ikke minst: hvor lyst har du selv på akkurat den båten? Ligger det 100 stk på finn er det jo litt lettere å se på flere og sammenligne. men har du funnet drømmebåten er det jo tull og aldri gi seg og ende opp med ingen båt.......

Finn deg flere eksemplarer du kunne tenke deg. Ikke "forelsk" deg i en spesiell. Da er det bare å prute i vei og underveis finner du ut hvem som "må" selge båten. Her er det mulig å gjøre god handel. Men er det en som har båten liggende ut for salg for å finansiere neste båtkjøp så er sjangsene for gode kjøp dårligere. Dette er min erfaring...

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Bare å prute ja :smiley:

Er som sagt over her, opp til selger om han vil selge.

Ser mange båter ligger til salgs i 3-4 mnd. Noen kommer igjenn etter eit par mnd borte. Så det er opplagt mange selgere som har "feil" pris i annonsen. Dette må jo da intresserte kjøpere gjøre de oppmerksom på.....hehe

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...