Jump to content

pusse innredning i nidelv 24

TOFF

Recommended Posts

Hei og velkommen til forumet...

Her er vi en del folk med ulike prosjekter, og du finnes sikkert noen som kan komme med råd og tips.

Det vi er aller mest begeistret for er bilder og bilder og enda flere bilder.

har du noen biilder du kan legg ut, så blir det lettere for oss å kommer med tips.

Hva er det du skal pusse?

Kanskje det er bedre å fjerne lakken med varmluftpistol og skrape

Nei, det er ingen engen link til ulike båttyper.

Men det de fleste gjør er at de lager en post som de fek kaller "Mitt prosjekt - oppussing av....(beskrivelse av på båten)

Her legger du ut bilder og hva du holder på med, og folk kommer inn og kommenterer og kommer med ideer.

Har du et spessielt problem, eller utfordring, lager du en egen tråd om dette.

Neder på posten min har jeg en link som heter Mitt prosjekt.

Men akkurat nå holder jeg på å pusse opp forpiggen på båten og har da en egen tråd om dette.

Ellers kan du også lage din egen blogg her inne på forumet.

Men det beste er å være aktiv i dette åpne forumet, for det er her det skjer mest.

Lykke til

Redigert av Wasco (see edit history)
Hei.kjøpte meg ein Nidelv 75mod i sommer. :smiley: Har nå revet allt i cabinen å skal til og legge på saki osv.

Men har eit spørsmål, noe av innredingen er bra så det skal eg pusse ned å lakkers på ny. Noe tips der?

Fått bedskjed at må ikkje pusse for mye, men lakken må jo bort.

Kjekkt med prosjekt :smiley:

Kvifor ikkje prøve og bruke lakkfjerner på den?? Bare og smøre på, vente i ca 15 min og skrape det forsiktigt av. Etterpå er det bare og pusse fint på treverket og lakke eller olje.

Lakkfjerner. Jeg brukte en type på metallboks. Husker ikke hva den heter. Gikk 2 flasker på hele min innredning.

Pusset deretter forsiktig.

Deretter 1 lag med teak beis, og 3-4 lag edeltreolje

Bildene er fra august i år. Treverket var nedslitt når jeg overtok båten...

dscf9095.jpg

dscf9097.jpg

dscf9105.jpg

dscf9106.jpg

dscf9107.jpg

Ble blank i år også (dette er etter at den har ligget ute siden beg. av juni... :-) )

dscf9111.jpg

dscf9115.jpg

Blank og skitten :yesnod:

dscf9117.jpg

Lykke til!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Flott arbeid...

Ikke så mye som skal til for å løfte inntrykket mange hakk.

Synes bare du burde gi rattet en kjærlig oppgradering også, slik at det står i stil med resten... :yesnod:

Kanskje pusse det ned, beise det i en teakfarge og til slutt lakke det ..... også må du skaffe deg det blanke fine "lokket" som skal sitt i mitten.....da blir det helt perfekt... :yesnod:

Gjorde det med rattet mitt og det ble flott...

NB...bilde jeg har i "Mitt prosjekt" ble tatt før jeg fikk gjort noe med rattet mitt...bare så det er sagt.. :giggle:

Redigert av Wasco (see edit history)

He he...

Var ment til å gi inspirasjon til å fortsette oppussing av Nidelv 24. For min var slitt når jeg overtok... - Jeg brukte lakkfjerner. Alle andre forsøk resulterte i at det enten tok en evighet, eller at det ble skrap i treverket. Har prøvd varmluftspistol, 3 typer skraper, pussing med forskjellige maskiner med videre. Men lakkfjerner var desidert best på den harde lakken i denne båten.

Rattet tenkte jeg egentlig å bytte, derfor er ikke det tatt. Hadde mer lyst på et knasteratt med en rund metallsirkel ytters. Ble litt lei av at rattet hang seg opp i klærne. Men nå selger jeg skuta i stedet. ;-)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Har akkurat fjernet gammel lakk (mange lag) utvendig på overbygget til min Storebro. Brukte lakkfjerner fra Biltema. En type gel som jeg smurte på, ventet ca 15 min, og skrapte av. Måtte gjenta endel ganger, men det var fantastisk effektivt. Slipte deretter ned, beiset med mahogny beis, og er i ferd med å legge på Owatrol dekksolje. Fått på to lag, og skal ha fire til, så det strekker seg over noen dager. Største utfordringen er været på Østlandet.... Lykke til med Nidelven. Pusset opp en tilsvarende for noen år siden. Flott båt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...