Nor-Oles Startet 26.August.2009 Link til dette innlegget Startet 26.August.2009 Hei. Der hvor jeg har båten liggende i Stavanger ligger det 5-6 (ca samme type båt) andre båter og der er det 4-5 stk som ligger ute året rundt. Tar båten/motoren skade av dette? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Hei Selv kjøpt jeg ny båt juni/juli 2007, og den har ikke vært på land enda. Brukt den mye også i vintrene. Så lenge priming og bunnsøring er ok så den ikke gror ned er det ikke noe spess anna "farlig" Man bør nå være påpasselig med fjerning av snø og slik da, spess om man har kallesje som kan knele ved mye snø. Motor skal du ha nedtiltet hele vinteren, ikke tilte den opp pga du kan få frostspreng om den er opptiltet. Zink, må være gull-god da. Selv er jeg veldig på passelig uansett at motor er god og varm før man raser i vei. Samt at den får roe seg ned etter bruk. tja.. kommer ikke på noe mere i farten. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
VO`n Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Er vel ikke noen fare for at vannet fryser? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Ikke så lenge motoren er ned tiltet nei. Og i Stavanger er det ingen fare for at sjøen skal fryse heller, så dette går helt greit! Båter er bygget for å ligge på sjøen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.