Jump to content

Hvor blir det av livbåtene på utrangerte båter?

strawberry

Recommended Posts

Hvordan type livbåt? De mer moderne, lukkede typene er jeg ikke sikker på hvordan man får tak i. Men de litt eldre, åpne typene ligger det en del av på Finn.

KV har kanskje noen de vil kvitte seg med?

Alternativt kan du ta kontakt her: http://auksjon.no/BoatList.aspx

Kanskje de kan selge livbåter manuelt der de finnes.

Lykke til med jakten!

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Kannskje ikke akkurat de du leter etter men jeg har en 6pers Zodiac flåte i container. Den er "out of date" men kan sikkert brukes til opplæring. Hvis du ikke kan bruke den kan kannskje noen annen ha den til eksempel overbygget sandkasse til noen barn. Hvertfall har jeg den og synes synd å kaste den. Første man i mølla kan hente den :sailing:

Der har den gått til Sjøspeiderne :cheers_wine:

Flott at du ikke bare kaster men gir den bort til noen som kan ha glede og nytte av den.

Var det sjøspeiderne i Sandnes eller noen andre som ble de heldige?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Hval Gård Barnehage i Asker har en gammel livbåt, oransj type som er lukket, og denne bruker de.

Du kan jo ta en telefon dit og høre hvordan de har fått tak i en? Er nok mange år siden så ikke sikkert noen kjenner historien, men verdt et forsøk?

Hval Gård barnehage

Hvalsvn.35

1394 Nesbru

Telefon: 66 85 11 00

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hvis det er en åpen livbåt du er på jakt etter så kan du egentlig velge hvilken som helst robåt av litt størrelse. Det er stort sett det de er uansett.

Men du sier "opplæring" - betyr det at du faktisk skal benytte båten til trening i livredning?

I såfall så skal du vite at åpne livbåter er nå forbudt å installere ombord på skip (men kom skipet med dette orginalt så får de beholde de eksisterende løsningene, enn så lenge).

Nå er det delvis og helt lukkede livbåter som gjelder der ute (primære forskjellen er i om de er selvrettende eller ikke). Kan derfor være at redningsøvelsene ikke blir så veldig realistiske ved bruk av åpen båt. Men som sagt min kommentar avhenger jo litt av hva det er du skal bruke båten til...

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...