Dreamer Startet 28.August.2009 Link til dette innlegget Startet 28.August.2009 Finner ikke noe konkret i Sjøfartsdirektoratets forskrifter om dette. Problemstillingen er følgende: 4 personer skal reise ut til en øy for å være med på et møte. Har jeg lov til å frakte disse personene frem og tilbake (uten betaling)? Eller er det å betrakte som personbefordring som krever sertifikater på båt og fører etc.? Hvor går grensen mellom personbefordring og vennetjeneste? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Så vidt jeg vet ved betaling. Uten betaling har du jo bare med deg noen venner på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 grensen går vel når man får betalt. Ser da bort i fra en liten dekknig av utgifter ol. HEr er vel skattereglene like enten til vanns eller lands! Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 28.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 grensen går vel når man får betalt. Ser da bort i fra en liten dekknig av utgifter ol. HEr er vel skattereglene like enten til vanns eller lands! En som går regelmessig den nevnte strekning, kan altså ta med passasjerer så mye han vil - så lenge han ikke tar betalt? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Pirattaxi kalles det på land. Pirater på sjø reknes som meir forhatt en de på land. Vær obs. Helst ikkje ha oppe flagget Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Wasco Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Nei, han kan ikke ta med "passasjerer" men han kan ta meg seg venner og bekjente, og venner av dine venner, og bekjente av dine bekjente, og naboen til en du kjenner og svigermor og tanta si... Det er klart at hvis dette utvikler seg til å bli et fast oppdrag så kan det vel hende det blir litt verre Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Verrie Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Kap 1 pkt 2 under passasjerskip står det : Skip som ved enkelt leilighet i liten kystfart og mindre fart fører passasjerer uten godgjørelse eller kun mot dekning av utgifter til forbrukt drivstoff, etc,etc. Fortolkningen til sjøfartsdirektoratet er derved at dersom man ikke tjener penger på virksomheten/går med overskudd, så er dette tillatt. Dog er man ikke unntatt fra bestemmelsen om flyteutstyr til alle ombord etc. Legg også merke til at hurtiggående fartøy ikke tillates. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.