Paradoxo Startet 29.August.2009 Del på Facebook Startet 29.August.2009 Hei. Jeg leter etter Nytt Visir/vindu eller hva det kalles til en Shakespeare 13 fot.. Og åssen type Smøring skal jeg bruke for å tette igjen skader osv under Golvet på båten altså i nederste delen av båten. og åssen lensepumpe utstyr skal jeg bruke osv.. Takk på Forhånd :) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 29.August.2009 Del på Facebook Svart 29.August.2009 Hei... Hvis du legger ut bilder av båten og noen nærbilder av det som må fikses, er det sikkert noen som kan gi deg noen råd.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
M/S Bastard Svart 30.August.2009 Del på Facebook Svart 30.August.2009 Nytt vindu/vindskjerm lages lettest av plexi hos den lokale glassmesteren. Hvis du ikke har den gamle, så kan det lages mal av papp Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 30.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2009 Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 30.August.2009 Del på Facebook Svart 30.August.2009 Koselig båt du har fått deg. Den kan bli fin med litt stell. Det første jeg ville gjort er å skrape vekk skitt og løs maling og få det rent. Så må vi be plastekspertene på forumet å trå til med gode råd om tetting og type maling, osv. I en slik båt trenger du bare en av de minste lensepumpene til Biltema. Dersom du har heldekkende havnekalesje til den, behøver du ikke lenseautomatikk med flottør, bare en bryter og sikring. Lykke til, og vis bilder etter hvert. Det er trivelig å se hvordan arbeidet utføres. Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 31.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2009 (redigert) Det kan vell ta sin tid hehe... men jeg håper ihvertfall på flere svar legger ut noen bilder til : ) Men kan det Gis en link på åssen Smøring ellernoe sånt jeg kan bruke for å Tette skader osv i bunnen av båten så jeg ikke velger feil osv. Redigert 31.August.2009 av Paradoxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 31.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2009 må også ha nytt trekk... for den jeg har er for liten Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 Au! Siste bildet viser en skade som må plastres. Går ut fra at det er fyllstoffet i dobbeltbunnen vi ser der. Her må det tørkes godt ut og plastres. Jeg drenerte ut 1,5 bøtte med vann fra dobbeltbunnen i en Selco 16 fot en gang. Løft bauen høyt og sørg for at evt. vann siver ut hvis det er noe. Men det er ikke noe stor greie å få ordnet dette. Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 31.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2009 (redigert) Dobbelt bunnen er der du ser sånn Isopor lignende sak? Jeg er ikke akuratt en båt ekspert og det koster sikkert utrolig mye for å få noen til å gjøre det for meg. Redigert 31.August.2009 av Paradoxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 (redigert) JA, enten isopor eller skum. Men det er ikke all verden å ordne. Hvis det er tørt pusser du godt rundt i frisk glassfiber og legger på plast og glassfiberduk til et passe tykt lag. Om du vil ha dette pent må du pusse slett etterpå og male med plastmaling. Kjøpes på Biltema, koster ikke all verden. Redigert 31.August.2009 av trikkern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 31.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2009 Takk for råd.. :) men jeg skal se hva jeg får til : ) Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 1.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2009 Hei.. Jeg kjøpte ny/gammel motor til båten min med lang stamme og nå har jeg enda ett problem... Hvor fester jeg Gass og gir kabel.. og hvor fester jeg dødmannsknapp viss det går ann på en Yamaha 25dm 1980 tallet en plass... og er det noe løsning på åssen jeg får så jeg får styrt med ratt for den som var på båten er langt nede. (den stanga som kommer ut fra siden som skal festes på motoren. og er motoren for lang for båten? Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 Jeg Bumper denne tråden for jeg skal snart begynne oppussingen : ) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Ut i fra bildet ser det ut til at stammen på motoren din er for lang. Den nederste platen,kavitasjonsplaten, skal ligge gjevnt med bunnen av båten. Kanskje en anelse over. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Ingar Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Noen har skåret ut et stykke av dørkplata. Deg? Ser ut som om det er gjort for lenge siden. Du må regne med at alt av avstivninger laget av treverk er gjennomtrukket av vann. Samme med skummet. Dette gjør båten tyngre. Skal det blir bra må sannsynligvis alt av dørk og avstivninger fjernes og bygges opp på nytt. Dette er en stoor og relativt kostbar jobb selv om man gjør det selv. I ditt tilfelle, siden du ikke har erfaring, er nok det beste å bare la det være som det er. Ta en titt på andre båter så ser du hvordan styring og kontrollkabler festes. Ser ut som om feste for styrekabelen står så lavt at det kan by på problemer, men vanskelig å si utifra bildet. Ellers enig med de andre, akkurat den motoren kan du ikke bruke, MÅ være kortstammet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Ser ut som du må justere braketten for styrekabelen for å få den på. Men tror jeg ville funnet meg en annen motor,fordi den der er alt for lang.. Kjøre med motoren for langt ned er pyton,båten steiler\graver seg ned og dårlig toppfart... Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 Ja det blir artig.. :P Mye tror dere at jeg får for motoren? jeg kjøpte den for 6.500kr.. Og da trenger jeg hjelp med å finne riktig motor igjen .. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Du trenger en kortstammet motor,ta et mål fra toppen av motorfestet og ned til bunnen av båten og ha det i bakhodet. Kortstammede motorer har som regel bare en av de små finnene som er over Kavitasjonsplata. Pris på motorer fra begynnelsen av 80tallet er ikke godt å si... Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 (redigert) Lang stamme er 20 tommer/50,8cm Kort stamme er 15 tommer/38,1cm Redigert 3.September.2009 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Paradoxo Svart 7.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2009 (redigert) Bilder etter jeg tok ut 3 dørkplater.. skal vente til det tørker fordi det var en del vann der Snart skal jeg begynne å ta ut skall av Glassfiber og Begynne å pusse og ta ut det råtene treverket Redigert 7.September.2009 av Paradoxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 7.September.2009 Del på Facebook Svart 7.September.2009 Artig å følge prosjektet ditt. Når du først går så grundig til verks som du gjør så hadde jeg også sjekket akterspeilet på båten for å se om det er i ok stand. Hender at det kan være sprekker eller råte i disse. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Ingar Svart 7.September.2009 Del på Facebook Svart 7.September.2009 skal vente til det tørker fordi det var en del vann der Skal du støpe på treverket må det være helt tørt. Dersom finéren i stingerne (de langsgående 'bunnstokkene') er gjennomtrukket av vann vil det sannsynligvis lønne seg å fjerne den. Vil ta laang tid å tørke ut hvis det i det hele tatt lar seg gjøre. Et mulig alternativ til å fjerne dem helt er å skjære av glassfiberen på toppen. Dette vil forkorte tørketiden drastisk. Aller best er det å fjerne alt og så bygge det opp igjen med Divinycell (polyuretan skumplater) som kjernematerialet istedet for finér. Sitér dette innlegget Link to post
Paradoxo Svart 8.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2009 (redigert) de bunnstokkene er ikke trukket inn med vann.. er bare noen små plater bak jeg må skifte for de er snart borte. jeg skal gjøre utsiden til slutt.. innsiden er viktigst for den som vil starte fra bunnen av :D Redigert 8.September.2009 av Paradoxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 9.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2009 Har du fått tid til å jobbe noe mere med båten din? Spennende prosjekt så det hadde vært kjekt med en oppdatering :-) Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Paradoxo Svart 9.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2009 Har ikke helt fått gjort så mye.. har jobbet med en del andre ting også :) men jeg skal snart sette den i garasjen. : ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.