Jump to content

Gummi teak gulv?

tjeah

Recommended Posts

Hei! Tenkte at isteden for å pusse ned gulvet i båten min å begynne å lakke gulv, såkan jeg heller legge gulvbelegg i teak! Altså ikke EKTE teak , men meir som et slags gummi belegg som "ser ut som teak" ;P Noen som vet om dette finnes og er enkelt å legge? :crazy: Er en nordkapp 16 som brukes til alt mulig så tenkte at en sånt belegg ville være slitesterkt å lett å rengjøre!

Det er altså kr 327,- + frakt pr. løpemeter. Interessant! Kan være grei vinterjobb, men hva med alle lukene i dørken? Bør de beslås med metallister?

Alle luker bør beslås ellers så løsner det etter hvert som du subber borti det, har gjort dette på en båt en gang. Resultatet ble bra, men du ser det er fake dessverre. Jeg kommer alrdi til å bruke det igjen.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

...men hva med alle lukene i dørken? Bør de beslås med metallister?

Jeg la Nautolex på døren i vinter, men brukte ikke metalllister. Problemet med listene er at det legger seg så mye skitt rundt kantene, og at det er vanskelig å holde rent. Når platene ligger kant i kant, forenkles renholdet vesentlig. Dessuten syns jeg dørken ser "ryddigere" ut når kantene ikke er beslått.

Jeg brukte oppskriften til Walter_S i denne tråden (innlegg 6 og utover) og limte belegget rundt kanten av platen. Brukte våtromslim oppå platene for å ha litt justeringsmonn, mens jeg limte kantene med kontaktlim. Nautolex er veldig slitesterkt, og jeg regner med at dette holder i mange år, selv om enkelte av lukene åpnes jevnlig og dermed utsettes for en del slitasje.

Maritim i Bergen var behjelpelig med fargeprøver av Nautolex, noe som gjorde at jeg ombestemte meg angående fargevalg. Hadde i utgangspunktet tenkt på teak-look, men syns ikke den var så pen. Dermed ble det grå valnøtt, noe som fungerer helt greit i en liten, åpen daycruiser.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...