puddingen Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 (redigert) Utrolig trist lesning dette her, men nu kan det bare gå en vei, og det er oppover Lykke til videre EXIT II Og god bedring til sønnen din! Redigert 27.Januar.2012 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 En forferdlig historie. Har absolutt medfølelse for deg. Det er trist at det skal gå slik. Du har gjort alt for mye for useriøse kunder. Men hva skal man gjøre, når man vil inn på markedet? Det er synd at god service, skal behandles på denne måte. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
torbi Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Kjedelig å lese, du må bare stå på, og sett fokus på ditt eget først, så ser du etterhvert hva som skjer. ta vare på deg du, god bedring til pjokken di. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
alphaman Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 trist det ble som det ble håper du får stablet ett nytt firma på beina Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Hvis noen i båtmotorbransjen leser denne tråden: Her er en svært dyktig motormann ute i markedet, personlig går jeg god for at dette er en seriøs, nevenyttig og kunnskapsrik kar! Hvis noen trenger folk og ikke vurderer denne karen her så blir jeg overrasket! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Mizar Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Jeg har selv drevet med import av kina-produkter og har opplevd noe lignende: Kinesisk produsent, nederlandsk europadistributør, bitte liten norsk importør (meg, som gjorde alt). Så kommer det en useriøs kunde og bruker masse tid og ressurser uten å gi noe tilbake. Blottet for noen som helst medfølelse eller omtanke for hvor mye skade han gjør. -I mitt tilfelle fikk han meg til å arbeide tre dager med prosjektering og detaljutredning av hvordan han kunne bygge opp et komplett TV-studio for minst mulig kostnad. Tre tilbud fikk han. Deretter kjøpte han alt utstyret jeg hadde spesifisert, i USA til lavere dollarpris. Så klaget han til produsenten over at de hadde en "useriøs" importør i Norge, som var frekk og spurte etter serienummer på produktet når han ville ha noe oppgradert. Jeg fikk forklart til både nederlendere, amerikanere og kinesere hva det handlet om, men skaden var gjort. Tvilen var sådd. Slike kunder er livsfarlige! Du har min sympati, og du gjør et riktig valg når du nå fokuserer mer på familien. Det er viktigere at dine nærmeste får se nok til deg! Hvis du ønsker å komme tilbake med egen virksomhet en gang, få med deg en sterk partner på finansieringssiden. Så kan du ansette folk, i stedet for å jobbe døgnet rundt selv, og det som verre er. Hvis man ikke har finansiering til å lønne alle ansatte (med normal arbeidstid) fra dag en (pluss dekning for at driften må gå i minus den første tiden), er det ikke verdt innsatsen. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
EXIT II Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 (redigert) Hei igjen alle sammen Først må jeg få takke så mye for forståelsen, og ikke minst alle de flotte ordene jeg er blitt velsignet med. Den støtten jeg får, og alle de positive kommentarene betyr veldig mye for meg. Tusen takk. Christensen, tusen takk Ser frem til å ta en ankerdram med deg til sommern. Propell1, jeg kjenner meg veeldig godt igjen i det du sier. Lite handling får gjerne store konsekvenser. Særlig er man ekstra sårbare i båtbransjen om det ikke står VP eller Yanmar på genseren din, har jeg funnet ut. Noen er rett og slett foruten samvittighet. Jeg kan også nevne et tilfelle der vi sendte 2 stk 140 hk til Sunmøre omegn. Vedkommende gjorde ikke opp for seg, og etter en masse advokatutgifter så ble motorene omsider (etter ca 8 mnd) tilbakesendt til oss. Sikkert ikke ukjent for mange her så er motorene våre utstyrt med 1-polet el-nett, og etter at denne kunden allerede hadde installert og brukt motorene i X antall timer så var det intet annet enn to ubrukelige rusthauger vi fikk igjen (var installert i en stålkatamaran---> resulterer i at motorene blir offeranoder så lenge det er et 1-polet el-anlegg). Advokatutgifter og fraktkostnader var en ting, men der satt vi nå med 2 motorer som ikke var gode for annet enn moringer. Vi gikk videre med saken, men da var selvfølgelig vedkommende helt uten midler. Det er mange tilsvarende tilfeller, så en ting er ihvertfall sikkert, og det er at jeg ikke skulle sendt motorer før penger var på konto.... men men, flertallet gjør som regel opp for seg Jeg ble forresten oppringt fra en kar i Oslo distriktet, han ønsket å fortsette Lomatec. Firmaet hans hadde visstnok stiftet bekjentskap med Lomatec i Nederland i forbindelse med METS. Han drev til vanlig med båt elektrisitet, og virket relativt godt belært når det kom til båtmotorer generellt. Han spurte meg om jeg ønsket å fortsette med Lomatec, men jeg sa at det får vente litt på seg, nå vil jeg gjerne bli kjent med familien min først. Men lovet å være behjelpelig hvis det var noe han lurte på. En stor takk fra fruen og meg rundt tilbakemeldingene om lillegutt. Jeg kan informere om at han har blitt en helt annen gutt bare etter et par dager med insulin, han sykler rundt i korridorene som en liten "INSUFANT" , og han spiser mer under et måltid enn hva han har gjort på flere dager tilsammen Det gjenstår fremdeles å venne han til stikkene, dette er han langt ifra tilfreds med ennå. Adressen vår er Akershus Universitetssykehus et par tre uker fremover så forhåpentligvis venner hans seg til det før vi setter kursen hjem igjen. Personalet her godt over gjennomsnittet flotte mennesker, takk . PS! Jeg kommer antagelig til å fortsette med 85, 115 og 20 hk etter en liten stund, men i redusert skala. Har snakket med en annen aktør som har tilbudt meg å marinisere disse basemotorene på en profesjonell måte til en overkommelig pris. Ha en aller tiders kveld, godtfolk. Redigert 29.Januar.2012 av EXIT II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Takk det samme til dere også! Veldig hyggelig og høre at lillegutt er bedre Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 Takk for at du deler historien din. Det var interessant lesing Lykke til med gutten din. På A-hus er de flinke med diabetes. Man blir fortvilet over situasjonen til å begynne med, men med dagens hjelpemidler går det bra. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Christensen Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 Christensen, tusen takk Ser frem til å ta en ankerdram med deg til sommern. Helt klart!! Jeg spanderer!! Godt å høre at det ordner seg med småttisen!! Kos deg med familien! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Daffy Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Hei Exit Veldig trist at det skulle gå denne veien. Det var ett virkelig godt initiativ. Uansett tusen takk for at du deler historien med oss. Når det gjelder sykdommen til sønnen din: Det er selvfølgelig ikke noe hyggelig men like vel langt fra den verste diagnosen man kan få. Viktig at man passer på å regulere blodsukkeret så jevnt som mulig. Det gjenstår fremdeles å venne han til stikkene, dette er han langt ifra tilfreds med ennå. Adressen vår er Akershus Universitetssykehus et par tre uker fremover så forhåpentligvis venner hans seg til det før vi setter kursen hjem igjen. Personalet her godt over gjennomsnittet flotte mennesker, takk . Har dere hørt om det finnes alternativer til sprøytene. Det finnes hvertfall en insulinpumpe men den har som du kan se ulempen at den ikke gir noe langtidsvirkende.Hvis du hører med legen kan det jo være dere kommer frem til en kombinasjon. Da blir det jo hvertfall færre stikk. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Sitrin Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Til informasjon så gir insulinpumpen korttidsvirkende insulin i små doser fordelt på døgnet så man slipper langtidsvirkende insulin med den. Normalt får man ikke insulnpumpe det første året for å lære seg å bruke sprøyter (viktig å kunne det hvis pumpen skulle svikte). De nye insulinpumpene setter man insulin basert på hvor mye karbohydrater man spiser. Stikk for måling av bludsukkeret har man fortsatt. Men utviklingen er stor på dette området Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
HansO Svart 9.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2023 Løfter denne tråden igjen. Junior kjøpte sin første båt, 21 fot snekke, med en Lomatec 27 hk. Den sviver greit, men svetter en del. Særlig på gir. finnes der noen dokumentasjon på disse motorene? Tegning, koblingssjema etc? Panelet lyser på flere av lampene. Noen er selvforklarende.. men ikke alle. tar gjerne i mot all info. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.