Jump to content

Nye Lomatec innenbord diesel, noen med erfaring ?


VannTro

Recommended Posts

Hei Bøljan

 

Venter selv i spenning på disse små motorene, produsenten vil desverre ikke ytre noe som helst før alt er helt klart, så jeg er like blank ennå.

 

Jonas:

 

Hvis dem kopierer en yanmar motor og mariniserer denne, så er det fortsatt en motor basert på yanmar, men riktignok også en motor basert på en kopi av Yanmar. En problemstillig jeg skal komme tettere innpå ettersom jeg blir matet med mere informasjon. Loddrett så sa fabrikanten "Small engines based on Yanmar" Nederland mener dette er original motorer som Lomatec har marinisert, men jeg tror dette er kopier. Lomatec har ogå fått tillatelse til å kopiere TMC 345 girkassen, skal prøve noen slike også, da disse er svært prisgunstige, og den relativt enkle mekanikken gjør at kassene burde være enkle å kopiere. TMC 260 girene fungerer ihvertfall meget tilfredsstillende nå, disse leveres med oljekjøler påmontert.

 

En annen liten ting, møtte "sjefen" for anchorlift her forleden dag hos speditøren vår. Skal nå prøve å gå inn i et samarbeid med disse. (dreggvinsjer for den som måtte undre). Hittil så har vi samlet 4 stykker som ønsker å installere slike, så hvis det er flere som vil heve seg på lasset så er det bare å melde i fra. På min 26 foter så vil denne ferdig montert ligge på ca 10- 12 båtlapper, avhengig av antallet.

Redigert av EXIT II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror du Yanmar tar seg nær av det når jeg bruker "basert" på.

 

Ja jeg tror nesten det. Tror ikke de synes noe om at Lomatec kopierer deres motorer i det hele tatt. At Yanmar navnet i tillegg blir brukt i markedsføringen av kopimotoren kan nok få noen til å se rødt.

 

Jeg ville tatt en sjekk med en jurist før jeg gjorde det om jeg var deg :yesnod:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

SF, ja det har du helt rett i. Skal trå litt varsommere her. Lomatec kommer ihvertfall med "små" motorer" på nyåret, både av hk størrelse og fysisk form.

 

Jernia ! Stemmer det du sier så er et samarbeid med disse selvfølgelig helt utelukket Aner desverre ikke hva du snakker om, men skal selvfølgelig se nærmere på saken. Trodde anchorlift hadde et ærligt foretak, men da beklager jeg. At jeg ikke holder tritt med dreggvinsjbransjen behøver ikke å bety at jeg har lite erfaring i bransjen forøvrig. Er ikke lett å få med seg alt som skjer. Som nevnt tidligere så ønsker vi å "ikke" bare tilby salg av motorer, men også utvide konseptet så langt dette er mulig. Etter en lang og hyggelig samtale med vedkommende så synes jeg det hørtes meget flott ut, anchorlift dreggene er også å se på nesten alle Bavaria båtene, trodde derfor at dette måtte være gode saker.

 

Setter pris på slike innlegg som Jernia kommer med, er det flere slike bedrifter jeg burde være advart mot?

 

Jernia, er det noe mer så gjerne send meg gjerne en IM.

Redigert av EXIT II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei igjen! Litt off topic her.

 

Verdt og nevne! ble oppringt av en trivelig kar fra Ålesund distriktet nylig, denne karen har en tresjekte på 32 fot med en Yang Dong installert. Motoren har han selv tatt inn i landet for et par år siden. Grunnen til at vedkommende ringte meg var fordi han godt kunne tenke seg en litt større maskin, og siden Yang Dong ikke har større maskiner enn 58hk, så faller kanskje valget på oss. Tror også YD kommer med større maskiner på nyåret.

 

Det skal sies at motoren (Yang Dong) fremdeles etter ca 2800 timer går som ei klokke, og skippern er veeldig fornøyd med denne. Det eneste han kunne sette fingern på var noe så ubetydelig som et av instrumentene. Men utenom dette var vedkommende mer en tilfredsstilt, og kunne anbefale alle og enhver Yang Dong.

 

Så synes det var på plass med en positivt innlegg om Yang dong, som jeg vet av tidligere har slitt med noen få bardomsfeil.

Selv om YD egentlig er vår konkurrent så synes jeg at dette var verdt og nevne, da jeg vet at det på lik linje som ved Lomatec har blitt reist en del negativ omtale.

Redigert av EXIT II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Hallais ;) Takker og bukker.

 

Teknisk data er send webdesigneren våres for ganske god tid tilbake, han er desverre meget opptatt nå, men skal mase litt på han til uka.

 

Prisene er ikke helt bestemt ennå, vi valger å kjøre lave priser nå frem til nyåret.Den beste måten å markedsføre seg på.

Link to post
Share on other sites

Ser at Anchorlift omtales i tråden.

 

Maken til useriøs sjappe har iallefall ikke JEG opplevd noen gang. Et vell av firmanavn med samme luring bak alle sammen ( Rune Ilerød ).

 

Kjøpt en kikkert som var DYYYYR der for noen tid siden. Dritten gikk i stykker, og det ble behørig reparert ( etter ørten maserunder, midt i den fineste sesongen ) Rett etterpå gikk den igjen i stykker, men da kunne jeg glemme reklamasjon. Firmaet var dødt, begravet, konkurs og utslettet. De viste meg selv de NYE visittkortene / papirlogoene. Firmaet besto selvsagt fortsatt samma betjeningen, med selveste Rune i spissen, i samma lokalene, med samme varelageret. Kikkertene fra Tasco var det slutt på, dessuten var ( gamle firmanavnet, husker ikke hva som var først og sist ) konkurs, så jeg kunne bare gå hjem.

 

Forsøkte den gangen finne ut av hvem som sto for importen av Tasco, og det var selvsagt Tasco Import Rune Ilerød

 

Andre firma å forholde seg til, kan være Anchorlift Sales & Service, , Ilerød AS og Anchorlift Ilerød AS

 

2600kr rett i dass, og en erfaring rikere. :smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

OK... greit, jeg tar poenget.

 

Fra det ene til det andre, setter i disse dager inn et såkalt" powertrain" marineledd fra sleipner inn i min Comet 26, samt nye riktig dimensjonerte motorlabber. Så hvis det er noen som vil hjelpe meg med å fange juletorsken, samt få et lite innblikk i hva 85 hk'rn er god for, så ønsker jeg dere hjertelig velkommen ombord. Varme fra ebersprächern og gassovnen burde duge til å holde varmen på et akseptabelt nivå. Det eneste som kan stoppe oss nå er isen, da kineserne desverre ikke har kunnet tilby meg en syrefast isplog til en fornuftig pris :smiley:

Redigert av EXIT II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Et lite sjokk møtte oss da vi ankom conteineren mandag 14.12-09. En av 49 hk'rn hadde forlatt sin plass på stativet. Dette gikk heldigvis bare utover oljefilteret over svinghjulshuset på 37hk'rn under. Intet en skramme ellers, heldigvis

 

p1010056.jpg

 

Vedkommende, som er en av de ansatte ved Transexpress sa seg forøvrig intet i mot av å ha blitt offentliggjort fra denne vinkelen.

Link to post
Share on other sites

Jeg håper de er bedre til å bygge motorer enn til å skrive:

 

LOLING MARCHINERY COMPANY is joint ventures.Our company mainly manufacturer high speed diesdl engine;marine engine;diesel generator set;fire fighting water pump set;air conditioner set;and so on.

Our company absorbed more advanced technology form abroad and develop high-apeed diesel engine.We cooperated with ltaly and Japan to manufacturer high speed marine engine set.Our company has acquirde the certificate of ISO9001 quality system.

Our company has an advanced forndry factory,we imported most advanced SEIATSU automatic molding line from Germany,we can supply all kinds of casting.Every month,we exported 3,000 ton casting to Japan.

The products sell well in our coutry and exported to the U.S.A.;Europe;South American;South- east Asia;Ara countries and many other countries and areas.

Link to post
Share on other sites

@ ExitII: 62 hestern så ut som en kompakt og fin sak, Har du ei målskisse på den??

Tenkte å kontakte deg når vinteren får bitt fra seg, kanskje vi kan vri hoder og skohorn sammen for å finne plass til en Lomatec under dørken vår!!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Hei Christensen

 

Vi er meget fornøyde med de nye motorene. Jeg skal få lagt ut skisse av 62 hk'rn i løpet av morgendagen, har fått inn et par av denne på det siste lasset så skal finne frem målestokken og oppdatere de gamle målene. På lik linje som med 49 hk'rn så har også 62hk'rn blitt modifisert endel i det siste, noe som innebærer forandringer på målestokken. Skal også knipse et par bilder av denne slik at du kan få se den fra alle vinkler.

Redigert av EXIT II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fant dette bildet på finn.no. Det jeg lurer på er slangen mellom bunnpanne på motor og gir? Er det sjøvannkjøling av olje til både gir og motor. Kan vel nesten ikke være noe annet eller ? Har ikke sett dette på andre motorer. Er dette bare på en motor eller gjelder det flere motorstørrelser? Kan i samme slengen spørre om den elektriske duppeditten rett over starteren hva den er til. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...