Jump to content

Kjeltringpakk i båten! forbanna..

Ulv I

Recommended Posts

Skjønner godt hva du mener RSL, hadde ikke montert en slik sirene om jeg ikke viste at alarmen var til å stole på.

Jeg har kun hatt 2 falske alarmer, og det vet jeg hvorfor. Problem solved ;)

Ingen falske alarmer på natta fra Clas Ohlson alarmen, så bank i bordet.. den fungerer genialt.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Jeg finner ikke igjen alarmen på Clas Ohlson sine sider, de må ha sluttet med den :( synd, for det var en god alarm.

Men, jeg finner denne i DK:

http://www.hjemmealarmer.dk/gsm-alarm-med-...teri-p-801.html

Den er veldig lik med CO alarmen, men denne har i tillegg 2 temperatur sensor innganger, kanskje den ene kan brukes på vann sesoren slik at den sender sms når den brytes, men uten at sirena hyler.

Tror jeg skal se litt nærmere på denne alarmen ;)

Utrolig kjipt, Ulven :sad:

Jeg har gått klar så langt, kanskje fordi de må knuse glass for å komme inn... Ikke vet jeg.

Jeg oppbevarer ikke alkohol eller verdigjenstander ombord. Mistenker at det stort sett er rusavhengige personer som stjeler i båter, på jakt etter alkohol. Rådet må være å tømme barskapet etter turen. Da ville nok antall "besøk" hos båtfolket gått ned betraktelig.....?

Mvh

Christian

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Utrolig kjedelig at man ikke kan ha ting i fred...

Fikk ikke noe bilde denne gangen, derfor lurer jeg på om de har kjent til dette og snikt seg over seteryggen bakfra og skrudd det av der osv.
Er ikke noen bekjente av deg som spiller deg et puss da?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

et problem med kamera godt boltet fast etc. er vel at om man først har blitt knipset så vil tyvene muligens gjøre alt i dems makt for å ta kontroll over det. Da får man kanskje mer skade på båt ved evt. innbrudd.

Tror som det ble nevnt lenger oppe det beste er høy sirene. Da kan tyvene i beste fall grabbe med seg evt. løse ting før dem stikker!

Redigert av blacki (see edit history)

Det er trist situasjon også for de som ikke blir rammet direkte.

På grunn av en svært lite antall pøbler og et lite antall organisrte tyveribander bruker norske båteiere tusenvis av netter på nattevakter i båtforeninger, bruker masse penger på vaktselskap, masse penger på siklklerhetsutstyr, får unødvendig høye forsikingskostnader og de praktiske ulemper ved at man på låse/rydde unna etter hver båttur.

På den ene siden står skurkene som selv kan bestemme tid og sted for å slå til ....men på den annen side i forsvar står tusener av båteierne som ganske maktesløse må vente og ser om tyvene kommer uten særlig ryggdekning fra politiet/rettsaparat.

Så selv om tyvene er undertallige vinner de denne kampen og vi blir alle rammet indirekte pga sikkerhetskostnader som burde vert unødvendige.

Redigert av salt (see edit history)
Så selv om tyvene er undertallige vinner de denne kampen og vi blir alle rammet indirekte pga sikkerhetskostnader som burde vert unødvendige.

Slettes ikke enig i den uttalelsen der. Vår erfaring i en havn med flere hundre båtplasser er at vakthold forebygger tyveri. Med vakthold menes det vakt utført hver natt hele båtsesongen av båteierne. 2 personer på vakt hele natten i båthavna.

Forstår fullt frustrasjonen over innbrudd, men enda mer frustrerende må det være å måtte betale en kjempe erstattning til en innbrudstyv for "varig tap av hørsel".

Ser for meg det ja haha

En idiot med bløende ører på politistasjonene, duøøøøh jeg fikk sprengt ørene mine i havna.

Hvor?

Jo inni den båten Schaefer Yachts 290.. en blå og hvit.

Vet du hvem som eier den?

øøø nei.. det finner vel dere ut..

Du vet ikke, hmm hvorfor var du da inni en båt som ikke er din båt?

øøøh ja jo du skjønner..... øøøø...

hahaha :lol:

KenBjork: God tanke.. har vært inne på den selv.. de har et forklaringsproblem da.. hehe..

Og når det står plakat i vinduet med ADVARSEL på.. da tror jeg ikke dem kommer så langt..

Jeg har fått tak i ny sirener.. 140DB, og div. annet som nå skal monteres i båten. Så nå skal systemet oppgraderes.

Er det noen her som har erfaring i forming av plexiglass, eller finnes det noe bedre til følgende:

jeg skal felle inn kameraet, dvs det skal kuttes ut spor slik at kameraet blir liggende inni skroget et sted men med et plexiglass (eller lignende) som skal tette igjen hulet.

Mer detaljer går jeg ikke ut med.. men saken er at dette skal ikke være synlig og ikke lett tilgjengelig. :-)

Send gjerne PM om noen har erfaring og har noen tips.

enter4u:

joda, jeg hadde kameraet i båten, men her har de vist hvor det stod, gått inn og snikt seg rundt synsfeltet til det og overrumplet det bakfra.

Det er ikke værre enn å skru av bryteren, så sendes ikke bilder osv. Det skal nå gjøres noe med.

Redigert av Ulv I (see edit history)

ja flere skilt som sier: Advarsel, innbrudd-alarm montert. Med telefon varsling og video-overvåking og kraftige sirener som kan føre til sprengte trommehinner.

Lexan er fint, varmepistol og du lager vinkler og former og borer hull fint som bare det

Vår erfaring i en havn med flere hundre båtplasser er at vakthold forebygger tyveri. Med vakthold menes det vakt utført hver natt hele båtsesongen av båteierne. 2 personer på vakt hele natten i båthavna.

For den enkelte havn virker det forebyggende med vakthold, men samfunnproblemet blir ikke løst fordi vaktholdet antagelig skyver problemet over på ubevoktede havner.

Det er et utrolig resursforbuk ( men desverre nødvendig) at så mange må sitte oppe hele natten pga noen pøbler. Isteden for å løse problemet ved at politiet tar et lite antall gjengangskriminelle( kanskje ikke mer enn 10-15 i en liten by) , må ca 250 mennesker sitte nattevakt i tilfelle en av disse pøblene finner det for godt å dukke opp.

Hvis politiet hadde klart å stoppe de internasjonale bandene langs kysten ( i tilegg til lokale kjenninger) hadde tusenvis av båteiere sluppet å sitte nattevakt.

I andre tråder omtales manglende reaksjoner fra politi og påtalemyndighet....så hvis tyver har uflaks å treffe på en nattevakt er det bare å prøve omigjen neste natt og neste natt.

I fotball heter det at angrep er beste forsvar......sikringen av båter med vakter og alarmer uten at retsaparatet tar det på alvor er som om alle 11 på et fotballag står på målstreken og motstandern får skyte straffespark etter straffespark uten av dommern bryr seg......det er klart tyven må vinne !

Men inntil det offenlige tar ondet ved roten har man ikke annet valg enn å pøse på mer flere nattevakter, flere webkamaraer, flere alarmer osv

Når det er sagt kan jo nattevakt en lys sommervakt også være ganske hyggelig.

Redigert av salt (see edit history)

Jaja.. endelig kommet meg hjem og får tatt en titt i båten og ordnet litt ting og tang der..

Og hva finner jeg ut.. joa.. kjeltringpakk-svinet av noen amøber har pinadø tatt med seg topp lanterna også.. ikke foten, bare selve lanterna.. er det sykeste..

Utrolig hva folk finner på å ta med seg.

Han har vel sovet en stund på det nå?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Hadde sannsynligvis de samme svina i min båt, ulv I. Så det med gang jeg kom til den i går. De hadde ikke lukket kalesjen ordentlig, så etter det blaute været vi har hatt her så lå det 15cm vann på dørken. REgner med at de har vært innom flere båter da... Det eneste jeg kan komme fram til som er tatt er daumannen. Noe dritt å vite at andre har trampet rundt i båten.... :headbang:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...