Dalton Startet 1.September.2009 Del på Facebook Startet 1.September.2009 (redigert) I og med at 'Amalie' skal tas ned til bart treverk i vinter, kommer jeg til å bruke endel liter linolje og terpentin. Hvem selger den billigste? På tarinol.no selger de kaldpresset linolje til 490,- for 10 liter. Kan ikke se at de fører terpentin i sitt sortiment, så jeg leter fortsatt etter den. Redigert: tarinol har også terpentin. Kr. 710,- for 25 liter. Dette må da være billig? Redigert 1.September.2009 av Dalton (see edit history) Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Med vind Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 (redigert) Biltamas linolje - 49 kr pr 500ml , dobbel pris men i en liters flasker Biltamas terpentin er 59,90 pr liter Obs! Forskjell på kaldpresset og annen linolje. Kjøpte noe fra Lier produkter for noen år tilbake og var førnøyd. http://www.linolje.com/ Fra prislisten RÅ LINOLJE kallpresset svensk, ren, lys og tynnflytende, normal DAGSPRIS 34 kr på 200 litersfat - og det går vel med ! De har også 25 liter til 39,- pr liter Terpentin fra samme har samme literpris. Good luck ! PS !! Husk for all del gifttilsetting, f.eks 10% Antiparasitt Redigert 1.September.2009 av Med vind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Biltamas linolje - 49 kr pr 500ml , dobbel pris men i en liters flaskerBiltamas terpentin er 59,90 pr liter Den linoljen du her hennviser til er KOKT linolje. BT selger også en rå olje og den koster 54,90 for literen Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Dalton Svart 1.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2009 Tarinol sin linolje kommer på ca. 27,- pr liter på 200 liters fat. Terpentinen kommer på 25,- pr. liter på 100 liters fat. Spørs vel om jeg ikke kommer til å handle der... får se om det dukker opp flere alternativer etterhvert. Hva antiparasitt angår så har jeg igjen noen få liter med Xylamon, men ikke nok. Hva kan brukes som erstatning for den? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Wasco Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Hadde en post om det samme tema for en tid tilbake. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=58739 Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Salt Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 fra den tråden viser jeg til innlegg om Bohusläns växtoljor. Ring før du kjører dit, så er du sikker på at det er noen tilstede Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Med vind Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Hva antiparasitt angår så har jeg igjen noen få liter med Xylamon, men ikke nok. Hva kan brukes som erstatning for den? Riksantikvaren anbefaler zinkhvit Jeg har brukt, og mange her på Baatplassen, 10% Antiparasitt, men det kan sikkert brukes andre sopp/algedrepende midler også. Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Hvor får man kjøpt zinkhvit da?? Finner bare kunstnerfarger jeg når jeg googler det... Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Spør Riksantikvaren ! Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 (redigert) Hvor får man kjøpt zinkhvit da?.... I Oslo får du kjøpt sinkhvitt og blyhvit (tror jeg, så du kan lage din egen blymønje...) kilovis. Der får du også reneste linoljen som er å få kjøpt, både kaldpressa og kokt, samt terpentin og sikkativer (men det blir noen literpriser da.... ). Ihvertfall kjøpte jeg det - for 20 år siden (ikke sikkert dette eksistere lenger) da jeg gikk på Oslo Tegne- og Maleskole / Vika Maleskole som kveldselev. Ekjord, et kunstner-materialutsalg i St. Olavsgate, på oversiden av St. Olavsplass og rett nedenfor Kust og Industrimuseum - denne tror jeg ganske bestemt er nedlagt nå.... Eller på noe som het Kunstnernes eget Materialutsalg i kjelleren omtrent midt på Brenneriveien , eller KEM som vi kalte det. Riktignok måtte vi vise frem studentbevis på at vi gikk på en "ornt'li" skole, men kanskje det har endra seg - hvis det fremdeles finnes da... Redigert 1.September.2009 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Dalton Svart 1.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2009 Du får vel noen rare blikk på en kunst- og håndtverkskole hvis du plutselig trenger 100 liter linolje og terpentin... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Walter_S Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Du får vel noen rare blikk... Neida, ikke rare - men beundrende blikk - de tror du er en særdeles produktiv kunstner! ... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Moas-ark Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 Hva antiparasitt angår så har jeg igjen noen få liter med Xylamon, men ikke nok. Hva kan brukes som erstatning for den? Jeg har brukt boracol nå etter anbefalinger, står litt om det i denne tråden soppmiddel til trebåt, www.linolje.com/boracol.htm Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.