PiperBill Startet 1.September.2009 Link til dette innlegget Startet 1.September.2009 Følger litt på været og håper fortsatt på noen dager med varmt, pent og rolig båtvær. Jeg synes ofte det blåser litt mye for at det blir noe koseturer rundt Hvaler i en 17 fots HT. Synes noen andre det er blitt mye mer ustabilt vær i sør norge de siste 4 -5 sommere? Har det blitt mindre turer på sjøen på grunn av det? Jeg var dritheldig i år da sommerferien min begynte akkurat i det to uker i juni da det var knallvær. Ellers har det ikke blitt så mange båtturer på oss i år. Er vel bortskjemt fra hjemlandet Australia..Lake Macquarie. Lake Macquarie - Australia Der varer båtsesongen evig.. Bill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
BMP Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Jeg synes vi har hatt en fantastisk bra sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Her på vestlandet hadde vi en fantastisk sommer i fjor. Men i år har sommeren regnet bort...bokstavlig talt. Vi hadde et par-tre fine uker rundt månedskiftet juni - juli. Men etter det har det ikke vært en skikkelig solskinnsdag. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Salt Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Synes noen andre det er blitt mye mer ustabilt vær i sør norge de siste 4 -5 sommere? Det har blitt mere vind, og den trenden er også varslet av klimaforskere. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
trikkern Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Det er bare dårlig vær for tiden, bøtter ned her. Og mer vind enn vanlig. Etter gammel værspådom skal været som er i dag 1. september, vare hele høsten. Stakkars oss! Men gled eder! Et forskerteam har slått fast at global oppvarming kan avblåses. Vi går mot en mini-istid i stedet. Samma det, hvis det bare blir båtvær. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Vi går mot en mini-istid i stedet. ....jeg klarer virkelig ikke å spise enda mer is... Beklager, men da blir jeg hjemme. Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Kjetil1 Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Jeg synes også at det har vært en lorte-sesong i år. De dagene sola har vært framme, har det blåst stikker og strå. Og de dagene det ikke har blåst, har vi blitt blaute til beinet av plaskregn. Men det var vel to uker med fint vær, det var de to ukene Nordkappen var på verksted ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Hansi Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Vel, her på solkysten kan en ikke akkurat påstå at det har vært noen drømmesommer for de som ferdes i båt. Helt greit men ikke noe mere. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Tja. Det har iallefall blitt noen i særdeleshet freske seilaser. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Sånn vil jeg også summere sommeren Hansi. Grei nok. Startet heldigvis ferien 22. Juni så vi fikk de fine dagene frem til 05.Juli. etter det så har det vært noget ustabilt. Skal hjem igjen i morra, og håper på noen fine helger fremover. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Joerg Becker Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Litt mer optimisme. Ren teoretisk har vi jo minst september igjen, men antakeligvis også en del av oktober og de som har både lue og sokker klarer seg også en del i november. Bare september tilsvarer mer enn 15% av sesongen, blir det mer da er det pluss. Og siden vi alle spiser regelmessig opp fra nå blir det så klart også mye sol. ...sånsjirka. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Litt mer optimisme. men antakeligvis også en del av oktober og de som har både lue og sokker klarer seg også en del i november Støttes, kjøper herved sokker og lue, og kanskje et lite skjerf for desember og januar og Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pjolter Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 SYntes sommeren har vært bra jeg.. Var riktignok ikke like heldig hele min 3 ukers ferie i Kragerø og Stavern, men nesten 2 uker med sol, over 20 grader i vannet. båtturer hver dag, så kan jeg ikke klage, akkurat nå, er det 21 grader her i luften, og overskyet. ( Trondheim) Flott båtvær... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
arkmarin Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Dette har vært en meget bra sommer i Trøndelag og nordover, så jeg tror ikke på ny istid, fordi om Østlandet har hatt en dårlig sommer. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Astor Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Sommeren her på Østlandet går over i historien sånn relativt god vil jeg tro. Vi har holdt oss her inne i fjorden og noen skjenerende vind har vi ikke opplevd på våre turer. En god sommertemperatur har vi hatt siden juni. Mao lite å klage over. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hansi Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 (redigert) Dette har vært en meget bra sommer i Trøndelag og nordover, så jeg tror ikke på ny istid, En kan gjerne tro nesten hva en vil om det blir ny istid eller ikke. Er vel de færreste, eller rettere sagt ingen av oss nålevende som får oppleve det uansett. Redigert 1.September.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Trebein Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Føler kansje at sommern i år har vær mer rævva en tidligere, men så eide jeg heller ikke båt tidligere... Kjøpte båten i midten av juli, siden har det mer eller mindre regna annenhver dag. Ok det har vært et par fine helger, men dog en smule skuffende. Har liksom vært mer av alt i det siste, og man veit aldri når det kommer... Men så finns det vel egentlig ikke dårlig vær, bare dårlig klær? Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Her i Troms så har vi ingen grunn til å klage , en super sommer , passelig med seilvind og dager for båter uten pinne også, altså litt for enhver smak . Til neste år så kommer det vel en hel armada nordover, men ingen grunn til panikk, vi har plass nok. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Vi har seilt ned til Gtb-over dammen til DK og hatt 3 uker med vær. Solen hav kanskje ikke vært stede så ofte. Men vinden gjorde at lange seilaser var slitsomt i forhold til havneplass. Kunne sikkert valgt da uthavn men med usikre værmeldinger så ønsker vi å ligge godt fortøyd. Ferien har vært bra. Hadde man spurt kona, ville svaret vært drittvær. Men 4 uker til vi drar på Cruise, har bestilt med godt vær Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
los Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Båtferie i Norge må man nesten ta uten forventninger. Med den fine forsommeren var det nesten gitt at fellesferien ol. skulle gå i dass i sør-norge Jeg har og blåst bort for det meste (båtmessig),men vi har hatt det fint . 2 Barn mistet en *lære å svømme sommer* men sånn er det Neste sommer blir sikkert bedre Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Starta ferien andre uka i fellesferien , regna det ikke så blåste det hatter å høy .Ser jo det på dieselforbruket ,går sakte å koser oss når det er finvær .Men denne ferien har vi liggi i stort sett 20 kn for å slippe å ligge å vælve ,men er vel øye som ser det vel og smaken som baken . HAr vel ikke snakka med mange som mener sommeren har vært så fryktlig flott her på østlandet iår ,godt å ha lukket båt har jeg sjønt .Flere som sier at nu er det slutt ,nå skal dem ha lukket avd dem også .Så i loggboka idag ,starter i ferien som regel med sol for dagen også har det gått over til vindt/regn. Så den siste uka som vi prøvde å komme oss ned til Tanumstrand ,blåste så mye vær dag da at vi ga opp + at det bøtta ned innimellom. Nei vi syntes ferieværet har vært drit dårlig ,med noen få dager innimellom med sol med da har det som regel blåst også . Var på 10 år's feiring av Princess klubben i helgen på Rica Havna,ca 45 båterpå treffet .Det som gikk igjen der var , i sommer har det blåst å reina mye . Så tydelig det at flere har vært rundtomkring der vi har holdt oss... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
JRK Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Hei, Vi ligger i snitt på 60 overnattinger og min vurdering er at denne sommeren er en av de dårligste jeg kan huske her på østlandet... På den annen side sier man jo at manns minne varer ca 14 dager. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Med den fine forsommeren var det nesten gitt at fellesferien ol. skulle gå i dass i sør-norge Rart det der, stemmer egentlig nesten alltid.... Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Været i sommer har vært ustabilt og kjølig. De to ukene som var fine var bare for å minne oss på hva vi ville gå glipp av resten av sommeren. Nei takke seg til en sydentur et par ganger i året, klimaet i Norge er for spesielt interesserte Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
index Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Det har i alle fall vært en begredelig sommer for vår del! Den ene uka det faktisk var pent vær var vi i utlandet, så den slapp vi unna! Har hatt en tur av betydning med båten. Var borte tre netter, og det var regn, lyn og torden hver dag! Elers har det vært så mye regn og vind i helgene at det ikke har fristet å legge ut på tur i det hele tatt! Kanskje man burde kjøpe seilbåt og vanntette klær, slik at man kan få gjort seg nytte av all denne vinden? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.