Jump to content

Blåstbort Sommer?

PiperBill

Recommended Posts

Følger litt på været og håper fortsatt på noen dager med varmt, pent og rolig båtvær. Jeg synes ofte det blåser litt mye for at det blir noe koseturer rundt Hvaler i en 17 fots HT.

Synes noen andre det er blitt mye mer ustabilt vær i sør norge de siste 4 -5 sommere? Har det blitt mindre turer på sjøen på grunn av det?

Jeg var dritheldig i år da sommerferien min begynte akkurat i det to uker i juni da det var knallvær. Ellers har det ikke blitt så mange båtturer på oss i år.

Er vel bortskjemt fra hjemlandet Australia..Lake Macquarie.

Lake Macquarie - Australia

Der varer båtsesongen evig..

Bill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Litt mer optimisme.

Ren teoretisk har vi jo minst september igjen,

men antakeligvis også en del av oktober og de som har både lue og sokker klarer seg også en del i november.

Bare september tilsvarer mer enn 15% av sesongen, blir det mer da er det pluss.

Og siden vi alle spiser regelmessig opp fra nå blir det så klart også mye sol. :yesnod:

...sånsjirka. :saint:

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

SYntes sommeren har vært bra jeg.. Var riktignok ikke like heldig hele min 3 ukers ferie i Kragerø og Stavern, men nesten 2 uker med sol, over 20 grader i vannet. båtturer hver dag, så kan jeg ikke klage, akkurat nå, er det 21 grader her i luften, og overskyet. ( Trondheim) Flott båtvær...

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Føler kansje at sommern i år har vær mer rævva en tidligere, men så eide jeg heller ikke båt tidligere...

Kjøpte båten i midten av juli, siden har det mer eller mindre regna annenhver dag. Ok det har vært et par fine helger, men dog en smule skuffende.

Har liksom vært mer av alt i det siste, og man veit aldri når det kommer...

Men så finns det vel egentlig ikke dårlig vær, bare dårlig klær? :diving:

Vi har seilt ned til Gtb-over dammen til DK og hatt 3 uker med vær. Solen hav kanskje ikke vært stede så ofte. Men vinden gjorde at lange seilaser var slitsomt i forhold til havneplass. Kunne sikkert valgt da uthavn men med usikre værmeldinger så ønsker vi å ligge godt fortøyd.

Ferien har vært bra. Hadde man spurt kona, ville svaret vært drittvær. Men 4 uker til vi drar på Cruise, har bestilt med godt vær

Vi sees!

Starta ferien andre uka i fellesferien , regna det ikke så blåste det hatter å høy .Ser jo det på dieselforbruket ,går sakte å koser oss når det er finvær .Men denne ferien har vi liggi i stort sett 20 kn for å slippe å ligge å vælve ,men er vel øye som ser det vel og smaken som baken . HAr vel ikke snakka med mange som mener sommeren har vært så fryktlig flott her på østlandet iår ,godt å ha lukket båt har jeg sjønt .Flere som sier at nu er det slutt ,nå skal dem ha lukket avd dem også .Så i loggboka idag ,starter i ferien som regel med sol for dagen også har det gått over til vindt/regn. Så den siste uka som vi prøvde å komme oss ned til Tanumstrand ,blåste så mye vær dag da at vi ga opp + at det bøtta ned innimellom.

Nei vi syntes ferieværet har vært drit dårlig ,med noen få dager innimellom med sol med da har det som regel blåst også .

Var på 10 år's feiring av Princess klubben i helgen på Rica Havna,ca 45 båterpå treffet .Det som gikk igjen der var , i sommer har det blåst å reina mye . Så tydelig det at flere har vært rundtomkring der vi har holdt oss...

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Det har i alle fall vært en begredelig sommer for vår del! Den ene uka det faktisk var pent vær var vi i utlandet, så den slapp vi unna! Har hatt en tur av betydning med båten. Var borte tre netter, og det var regn, lyn og torden hver dag! Elers har det vært så mye regn og vind i helgene at det ikke har fristet å legge ut på tur i det hele tatt! Kanskje man burde kjøpe seilbåt og vanntette klær, slik at man kan få gjort seg nytte av all denne vinden? :crazy:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...