rolk Startet 1.September.2009 Link til dette innlegget Startet 1.September.2009 Denne båten http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18820888 var annonsert tidligere. Den var da 50 fot lang, litt for lang til å vere sertifikatfri, noe jeg har gjort selger oppmerksom på. Når den nå blir annonsert igjen er den 48 fot, og lengde under 15 meter. Når jeg ser på målebrevet i NOR er største lengde fortsatt 15,61 meter. Denne bløffen om sertifikatfri har allerede kostet meg 2000 kr i transport for meg for å se på båten. Skjønner ikke at folk kan oppføre seg slik. Håper ingen blir lurt slik selger sannsynligvis prøver på. Jeg er fortvilet. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Ikke for å være stygg på noen måte, men jeg kan virkelig anbefale D5L kurset. Etter på er det bare å hive seg på båter over 15m. Legg også merke til at båter rett over 15m ofte er rimeligere. Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 1.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Ikke for å være stygg på noen måte, men jeg kan virkelig anbefale D5L kurset. Etter på er det bare å hive seg på båter over 15m. Legg også merke til at båter rett over 15m ofte er rimeligere. Jada det blir nok tatt det, med tid og stunder. Det er holdningen til selger jeg er SVÆRT forbauset over. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 hva koster dette sertifikatet ? Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 1.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 hva koster dette sertifikatet ? Kurs i Bergen ser jeg koster ca 15000,- Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Det er såpass ja :) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Gi selger en mail om denne tråden. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Wasco Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Ikke for å være stygg på noen måte, men jeg kan virkelig anbefale D5L kurset. Etter på er det bare å hive seg på båter over 15m. Men hvor lang fartsid må du ha før du kan ta dette???? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Kaptein blopp Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Med D5L blir det noen vesentlig mye større båt du kan føre hvis man skal ha litt overbygg på den? har les her at med skøyter er det opp mot 65 fot men dem har jo ofte ikke noe overbygg. Sitér dette innlegget Link to post
kterjesen Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Men hvor lang fartsid må du ha før du kan ta dette???? Ingen fartstid for D5L Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 (redigert) OK..takk skal du ha... Hvis jeg ikke tar feil tror jeg også en kan ta D5L i Haugesund Har du en link til et sted jeg kan lese mer om hvilke type båt du kan føre med D5L? Redigert 1.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Balle Klorin Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Ingen fartstid for D5L På en måte er dette riktig, MEN: De som ikke kan dokumentere (fra forsikringsselskap/båtforening etc) at de har disponert en båt på minst 8 meter i minimum 3 år, må ta en praktisk utsjekk for å vise sine kunnskaper. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Jeg er ganske blank her, hvor stor båt kan man føre med D5L? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Balle Klorin Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Jeg er ganske blank her, hvor stor båt kan man føre med D5L? Du kan føre en båt over 15 meter med en bruttotonnasje inntil 50 tonn. F.eks en kajakk på 822 fot... Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Takk. Dette er jo ganske bra store fartøy. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
rolk Svart 1.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Du kan føre en båt over 15 meter med en bruttotonnasje inntil 50 tonn. F.eks en kajakk på 822 fot... 822 fot. 50 tonn bruttotonasje har ingenting med vekt på båten å gjøre, men innvendig volum på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 822 fot. 50 tonn bruttotonasje har ingenting med vekt på båten å gjøre, men innvendig volum på båten. Nettopp derfor kan du kjøre en båt som er laaaang og smaaaaal og gruuuuuunn...F.eks en kajakk på 822 fot... Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Hvis jeg ikke tar feil tror jeg også en kan ta D5L i Haugesund Har du en link til et sted jeg kan lese mer om hvilke type båt du kan føre med D5L? Kjenner ikke til hva som er i Haugesund. Vet bare at den del fra Haugesund har tatt kurset her: Båtskolen Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Denne bløffen om sertifikatfri har allerede kostet meg 2000 kr i transport for meg for å se på båten. Hvordan var båten da? Hadde du vurdert den om den var 14,99 meter lang? Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
rolk Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Hvordan var båten da? Hadde du vurdert den om den var 14,99 meter lang? Båten var mye å gjøre med. Jeg hadde vurdert den, men til en annen pris enn det som er prisforlangende. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.