Brigg Svart 20.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2024 Uten at jeg vet hva som er åpent nå i mai finnes det serveringsmuligheter i alle fall i disse gjestehavnene langs ruten: Brekstad Kuringvågen Stokkøya/strandbaren Sætervika Småværet Lauvsnes Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
-morten- Svart 21.April.2024 Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 I helga var det iskald Nordvest og 4 grader, men med lukket båt og dieselvarmer går det an å være på sjøen likevel! Tror ikke jeg går over til kalesjebåt igjen! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Martine29f Svart 21.April.2024 Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Flotte bilder. En del av båtlivet er også å oppgradere båthavn. Så i disse dager bytter vi ut vår "eldgamleste" brygge. Kongensvold Plast er vår leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 21.April.2024 Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Martine29f skrev 16 minutter siden: Så i disse dager bytter vi ut vår "eldgamleste" brygge. 👍😊 Flyter den greit den gamle dama med mast idag også? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Martine29f Svart 21.April.2024 Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Hei du. Skuta ligger trygt og godt ja.🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 21.April.2024 Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Så bra, takker 👍 Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Brigg Svart 21.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Starter båtsesongen denne helga. Ligger på Kongensvoll i helt greit vær, men sur og kald nordavind. Ingen terengsel på gjestekaia. Har brukt tiden til å få alt i drift etter vinteren og til utvendig og innvendig vask. Så nå er alt klart for sommeren når/hvis den kommer. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29f Svart 21.April.2024 Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Fine greier. Blir snart sommer nå vettu. Om2 mndr har sola snudd igjen. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Brigg skrev On 21.4.2024 at 10.58: Starter båtsesongen denne helga. Ligger på Kongensvoll i helt greit vær, men sur og kald nordavind. Ingen terengsel på gjestekaia. Har brukt tiden til å få alt i drift etter vinteren og til utvendig og innvendig vask. Så nå er alt klart for sommeren når/hvis den kommer. Jeg gjetter på at den kommer på en torsdag i år😆 I dagens vg melder de om rekordvarm sommer så det er bare å glede seg👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Arne Henriksen Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Som første seilbåt innvidde jeg den nye slippvogna i Hommelvika på søndagen. Gjenstår endel detaljer men dette blir akkurat så bra som jeg håpet. Legger båten inntil med styrbord side, går ut på gangveien og vinsjer støttene på babord side inntil så båten står klemt fast. Vent mens vogna kjøres opp og begynn jobben. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Hulda Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Trodde du hadde 'twin keels', men dette ser nesten ut som en Hulda-båt. Synes jeg ser snev av blå himmel under opptrekket. Like før jeg søker Trøndersk pass. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Så kjekt ut! Er det greit å ta vårpussen for fremmedfolk fra trondheim her? Synes det er stiv pris hos selfa for ilandsetting.. Sitér dette innlegget Link to post
Nicken Svart 24.April.2024 Link til dette innlegget Svart 24.April.2024 9 hours ago, Timmeeh said: Så kjekt ut! Er det greit å ta vårpussen for fremmedfolk fra trondheim her? Synes det er stiv pris hos selfa for ilandsetting.. Hei. Det er åpent for alle. Booking via havneweb. I tillegg til slippvogn har vi flere serviceplasser og opplagsvogner som kan leies. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 24.April.2024 Link til dette innlegget Svart 24.April.2024 Nicken skrev 17 minutter siden: Hei. Det er åpent for alle. Booking via havneweb. I tillegg til slippvogn har vi flere serviceplasser og opplagsvogner som kan leies. Supert. Nå har jeg gjort unna storarbeidet så håper det bare blir stoff og sink noen år fremover, men kjekt å vite at man har den muligheten. Kommer nok flere prosjekter før eller siden Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 27.April.2024 Link til dette innlegget Svart 27.April.2024 Mens Amica nyter livet på land dro rederne på tur til Sør-Gjæslingan på tur med kystlaget kutter Straumingen. Godt folk har godt vær :) Vi nærmer oss fyret i Gjæslingan Ankomst Sør-Gjæslingan Felles middag på dekk ute på Folla Vel hjemme ble det fiskekaker av hysa vi fikk hos en lokal fisker. Så er det bare å mote seg opp til å gå i gang med vårpussen av Amica mens vi venter på ny aksling og ny propell. Dette skulle blitt levert i uka som er gått, så nå begynner vi å bli litt på tuppa i godværet. Nå vil vi på sjøen!! Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
kriftian Svart 1.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2024 Blikk stille på Trondheimsleia på tampen av det som må betegnes som årets første sommerdag. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2024 Stemningsbilder fra Grilstad fra skipper skuteløs🤣 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bjerkan Svart 4.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2024 Ble liten tur på fossemvatnet idag, fikk en liten gjedde på 2,2kg, perfekt størrelse for stekepannen 😄 Sitter og glaner litt her og der til tider, etter en enkel båthenger på som tar 14-maks 15fots båt. Trenger ikke å være i godstand, bare den funker(lys, rust, utseende kommer på det samme). Noen som vet om en billig en? 😄 Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2024 Langhelg. Kom meg av gårde først i går. Da var nordvesten så pass hustrig at jeg valgte å gå innaskjærs til Kongensvoll og vente av været. i dag er været mye bedre. Rolig vind og bare et tynt skydekke på himmelen. Men nordavinden sørger effektivt for at temperaturen holder seg på ensiffret del av skalaen. Passerte gjennom Børøysundet. Her har det vært stengt i flere år nå. Gjestekaia ligger der og ser i og for seg ut til å være i orden, men jeg er usikker på om det er tilgang til vann og strøm. Jeg tror drivstoffyllingen er i drift. Litt synd at det ikke er aktivitet på restauranten lenger. Gikk til Ansnes og kom frem til tom havn. Men nå fylles det opp. Trondheim seilforening har klubbtur hvert år i himmelfarshelga og de holder på å fylle opp havna her nå. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 11.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2024 Hopsjø i dag. Regnværsdag, men rolig vind. Lite båttrafikk å se med unntak av Trondheim seilforening på tur og noen fiskturister. Var oppe på nærbutikken som ligger en knapp km unna havna her. Altid spennende å se om det fremdeles er åpen når det er noen år siden siste besøk. Men her har de lagt om til døgnåpen selvbetjent butikk. Første gangen jeg har prøvd dette konseptet. Blir som å bruke selvbetjeningskassa på en større butikk, bortsett fra at du må registere kortet for å få åpnet døra slik at du kommer deg inn. Og de hadde alt jeg skulle handle så da er jeg fornøyd. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Arne Henriksen Svart 12.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2024 On 5/11/2024 at 4:54 PM, Brigg said: Men her har de lagt om til døgnåpen selvbetjent butikk. Første gangen jeg har prøvd dette konseptet. Blir som å bruke selvbetjeningskassa på en større butikk, bortsett fra at du må registere kortet for å få åpnet døra slik at du kommer deg inn. Og de hadde alt jeg skulle handle så da er jeg fornøyd. Blir mer og mer av det virker det som. I går kjøpte jeg svele på ferga Kvanne-Rykkjem :-), godt utvalg til en 10-min ferge å være. Selvbetjening med scanner og kortleser. Lite båtliv i helga, men var en tur utpå Humlebukta i dag og fikk motoren varm, deretter olje & filterskift. Klar for sommeren. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Brigg Svart 12.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2024 På tur ut på Kråkvågfjorden fra Knarrlagsundet tidligere i dag. Blankstille og etter hvert som skydekket brøt opp steg temperaturen til shortsvær. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gew77 Svart 12.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2024 Startet hentetur av Albin Vega fra Rissa torsdag morgen. Torsdagen ble regnfull, som forventet, men nordover fra Kjeungskjæret ble det såpass urolig utpå at vi tok kvelden på Djupfest Marina istedenfor Luringen som planlagt. Fredagen ble mye bedre og vi nådde Setervika Brygge, hvor dusj, burger og kald drikke var herlig og fortjent 😊 Siste etappe til Abelvær gikk lørdag. Endel regn men grei sjø. Godt å få skuta i hjemmehavn! Ble lite seiling grunnet to daymed vind i mot, lørdag prøvde vi oss, da var vindretningen var perfekt, men 2 knop var for lite vs. hjemlengsel. Ble lite bilder, men noen få her: Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
mor Amica Svart 18.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2024 Etter lange måneder på land på Rørvik Marina, med skifte av aksling og propell er Amica endelig på sjøen igjen. både nervepirrende og tøft å se på sjøsettingen. Amica er akkurat i øverste grense av båter som kan sjøsettes med trucken. Til større båter har de båtheis. så er skuta flott igjen. Ble virkelig imponert over sjøsettingen. Det foregikk så rolig og kontrollert og tok likevel bare noen få minutter. Hun ble liggende på gaflene noen minutter for å sjekke at alt var tett. på kvelden ble det en liten rundtur for å kjenne på trekke inn sjøluften igjen. Vi har hatt flott sommervær de siste dagene og har kommet godt i gang med vårpussen. Alt under fenderlista ble tatt mens vi stod på land. så nærmer det seg langhelg og den vi dro ut på vår første båttur med overnatting i 2024. Været er fremdeles helt upåklagelig. målet var selvfølgelig Brakstad og 16. maikvelden ble tilbragt på Pøbben,delvis som pøbbverter og delvis som gjester. Kveldens meny var måsegg med godt drikke til. 24 grader og vakker solnedgang, det kan vel ikke bli bedre enn det. enda et bilde av solnedgangen må med. nasjonaldagen ble også tilbragt i båten, bare avbrutt av en liten tur heim for å gå i tog. Været i pinsen ser ikke ut til å bli like bra, men vi befinner oss fremdeles i båten og blir nok liggende på Brakstad til godværet er tilbake og arbeidsuka begynner, også for oss som er pensjonister og bare jobber når vi har lyst til det. Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Brigg Svart 19.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2024 Godt å høre at dere er på sjøen igjen @mor Amica Da håper vi at det blir hyppige bildereportasjer fra namdalskysten fremover. Hvordan gikk det med propellbyttet? Fant dere propell med riktig stigning? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.