Amica Svart 19.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2024 Det er helt topp å endelig ha kommet på sjøen igjen, ingen tvil om det. Når det gjelder propell ble det litt fram og tilbake. Propellen vi egentlig skulle ha, 25x30, klarte ikke Sleipner å levere på lang tid. Fikk tilbud om å prøve 24x31 noe som Sleipner mente kun ville være marginalt forskjellig fra den vi egentlig skulle ha. Vi valgte å prøve denne og så langt ser det ut som om dette kan funke. Har ikke testet mye enda, men det virker som om toppturtallet kanskje øker med mellom 50 og 100 rpm, noe som er helt ok. Samtidig ser det ut til at toppfart også er noenlunde det samme som før, 25,5 - 26. Må teste litt mer , men det virker lovende så langt. Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Arne Henriksen Svart 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2024 Kaffedrikketur på BumblebeeBay i solskinnet i dag... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Martine29f Svart 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2024 Ser greit ut ja. Ferdig med understellsbehandling på min " gamle driter" jfr en annen tråd her inne, he he🙂 så da er det utsett imorgen eller dagen etter. Fortsatt fin trøndersommer alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 Godt å få båten på sjøen igjen. Trøndelag leverer godt vær, håper det varer. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 Flott😊 Var bedre vær nå enn på Kristi Himmelfart, da vi startet turen oppover. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Arne Henriksen Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 Været i Trøndelag hittil i 2024 må da gå inn i historien som noe slags rekordår? Omtrent ikke et snøfnugg etter februar, sol og tørt og mai er jo helt utrolig.. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Hammern Svart 23.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2024 Som ny, og relativt uerfaren seiler i trøndelag, har jeg fulgt med denne tråden litt. Har base i Trondheim, og har planer om ett par ukes turer i løpet av sommeren, i tillegg til flere helgeturer. Flere har gitt tips til fine plasser, men jeg tar veldig gjerne i mot flere. Vi er glade i friluftsliv, så natur, historie og "grisgrendte" strøk er noe vi setter pris på. Restaurant og "byliv" er ikke hovedpri, selv om det er koselig med det også. Hadde en fantastisk første tur Kristi himmelfarts helgen. Litt så som så med både sol og seilevind. Men tur ble det, og seiling ble det. Besøkte to marinaer denne helgen. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 23.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2024 Jeg kjenner bare den delen av kysten fra relativt raske transittetapper, men Ringholmen, Halten og Sør-Gjeslingan er steder jeg har satt pris på å besøke. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 23.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2024 Jeg synes turen starter når jeg passerer Agdenes, så tar ikke med noe inni fjorden nå.. :-) Storfosna, koselig marina og flott å ankre på vågen om man ønsker det. Ansnes er fast stopp for god mat og drikke. Hele øyrekka, Sula, Bogøyvær med Supen Pøbb (nå også landhandel), Mausund, Gjæsingen, Halten. Langs fastlandet nordover er Strandbaren en plass man må ha besøkt, og naturligvis Kuringen på innsiden av Stokkøya. Småværet er et fint sted. Nordom Folda er Sør-Gjæslingan er en favoritt, virkelig flott der en sommerdag. Nordøyan er mer forblåst men en interessant plass med mye historie der også. - Går du sørover leia og ut mot havet er Veiholmen og Grip skikkelige perler. Inn i fjordene er Baarsetøya et drømmested sommerstid. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
-morten- Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Fint på Hemnskjela i i kveld! En liten kveldstur! Max vær Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Aida Perla passerte! Solnedgang over Hitra Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
mor Amica Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Hamnvik på Utvorda for 15 minutter siden Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Arne Henriksen Svart 26.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2024 Ble en liten overnattingstur inni Åsenfjorden - alt for fint vær til å sitte hjemme en lørdagskveld :-) Kjentfolk fikk til og med fiksa et bilde av skuta under seil :-) Deretter ble det ankring utenfor Steinvikholmen, og jeg mota meg opp og testet den oppblåsbare kanoen jeg kjøpte for over et år siden. Var omtrent akkurat så ustabil og skummel som jeg fryktet, men fikk nå padla en runde rundt og tatt noen bilder--- Dagen ble avsluttet med rom & cola i solnedgangen. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Imsteren Svart 26.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2024 Fint i helgen ja, men for varmt for min del, 24 grader kl 7 i dag tidlig på hytta på Kongensvollen. Var ut å fisket i går kveld men kun en liten torsk som ble returnert. Et bilde med Leksa i bakgrunnen. Sitér dette innlegget Link to post
Volum Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Ligger i Sjursvika (Sivertsvik), kom hit i går. Det var kun en seilbåt i tillegg til meg i gjestehavn. Men en gjeng besøkende fra Hysnes helsefort gjorde kvelden ekstra hyggelig. Det var både grilling, bading(ikke undertegnede) og allsang i fjæra (trubadur med gitar) til et stykke ut på natta… Overraskende positivt til mandagskveld og være 😎. Det ble litt urolig vær fra midnatt og utover, med en del vind. Fortøyde og fendret godt, så det var ingen problemer gjennom natten. Fremdeles er det fint vær, sol og trivsel her 😇. Vurderer å bli litt til, eller utforske andre steder… Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Rundt "nåvva" er det jo nok ei fin havn med butikken ei armlengde unna. Videre innover Sørfjorden ligger jo Råkvåg...uansett trivelig å bare å ligge i ro også. Sitér dette innlegget Link to post
Volum Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Takk for tips. Var innom Hasselvika et par dager i fjor sommer. Men der går det jo ikke an å låse døra til dusjen, og jeg er så sjenert ☺️… Fevåg og Råkvåg står på lista over havner som skal utforskes. Det samme gjør Storfosna og Austrått. Har Havneguiden 4 i bokform ombord.. Mye god info der. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 28.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2024 Storfosna er topp. Flotte sanitæranlegg med lås på dør🙂og 5 minut å gå til butikken.... Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 7.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2024 Når man er på båttur er det viktig å gjøre seg kjent i motorrommet, selv om man bare er 4 Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Brigg Svart 7.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2024 Kongensvoll nå ved midnatt Ikke helt som Brakstad, men til tross for dette slett ikke verst. Nordavindsdrag og 8 grader. Blir ikke tropenatt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
-morten- Svart 16.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2024 Hadde en fin tur til Kristiansund, nesten Trøndelag det! Var veldig bra værmelding delv om det var litt dårligere i dag! Kjørte leia nedover og gikk innaskjærs oppover innom Tusna. Fint forbi Ringholmen, men litt dønning over Talgsjøen. Vi lå på Kranaskjæret. Veldig fint annlegg med fine do og dusjfasiliteter. Spar rett ved og kort gange til byen. 275 inkl. Strøm Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Martine29f Svart 16.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2024 Herlige bilder ja🙂no får vi ei fin tid utover sommeren....får vi håpe da. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 16.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2024 Kranaskjæret er et knallfint anlegg, og "fishan" på restauranten er et must :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
TF Svart 16.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2024 Har nå startet årets hovedtur som går nordover i år også. Har ankret opp på Storfosna. Nå er været smukt med rundt 15 grader og vindstille. Her er et ferskt bilde som bekrefter det. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 16.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2024 Lekker utsikt! Synes hver gang jeg ankrer på Storfosna er det slike kvelder... det er en flott plass å ligge, og godt feste. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.