TF Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Heftig vind i Trøndelag nå. Jeg målte 29 m/s i et vindkast her i Flatanger. Prøvde å ta noen bilde, men det blåste ikke så mye her. I dag blir det helt klart ikke noe seiling. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 @TF Ligger du i Vik? I så fall en god havn for SV og V-lige vinder. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
navid Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 -morten- skrev On 16.6.2024 at 17.40: Oi... Blinkskudd! hehe... Hvordan er det med diesel oppover Trøndelagen nå om dagen? Tenker først og fremst på priser? Sitér dette innlegget Link to post
TF Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Jeg ligger i Vik. Vinden tar svært godt på sørvest, men det blir jo ikke noe sjø. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Hei, båtfolket i Trøndelag; Hvor fyller vi billigst diesel på strekningen Tjeldbergodden - Stokksundet nå om dagen? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Er dieselfylling i Hestvika, usikker på pris da. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
navid Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Takker for svar, er Hestvika fyllestasjon samme som Børøysundet? Eller er det diesel å få kjøpt på begge plassene? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Hestvika = Børøysund. Obs på at det er lite vann ved drivstoffbrygga på fjære sjø. I tillegg er det diesel på Hellandsjø og Kongensvoll. Disse og Børøysund drives av Blakstad olje på Kirksæterøra og pleier ha samme pris. Jeg har ikke fylt i år så jeg kjenner ikke prisen. Om du går på yttersiden av Hitra er det diesel på Kvenvær, Ansnes og Knarrlagsund. Sistnevnte har ofte vært konkurransedyktig på pris. Og så er det diesel på Coop Stoksund når du kommer så langt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
navid Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Takker for god info Brigg! Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Brigg skrev for 6 timer siden: Og så er det diesel på Coop Stoksund når du kommer så langt. Minnes jeg som en av de dårligere stedene å tanke, siv og dritt som stakk opp fra bunnen og grunt innerst på flytebrygga. Hold deg iallefall så langt ut som mulig på brygga og bruk øynene godt. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Chiefengineer skrev 1 time siden: Hold deg iallefall så langt ut som mulig på brygga og bruk øynene godt. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 25.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2024 Mener det er grei dybde ytterst - men du ligger veldig åpent og det er ikke alle som kjører like pent forbi der, minnes jeg... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
navid Svart 25.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2024 Greit å vite. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Prisen i børøysund 14 juni Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
-morten- Svart 8.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 Var på hytta i helga! værmeldinga sa stort sett vind og regn, men var faktisk lite regn og rolig på sjøen også! hadde en fin kveldstur på lørdagskvelden rundt om Hellansjøen, Magerøya, Kvervosen, Stamnesøya. Ikke så mange båter ute. Var masse maneter i Mistfjorden! og i sjøen generelt.. Blå Brennmanet og ikke rød, som dominerer nå. Prøvde å fiske litt på søndag men var litt for seint ute i forhols til floa og litt feil vindretning Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Brigg Svart 8.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 14 hours ago, -morten- said: Var masse maneter i Mistfjorden! og i sjøen generelt.. Blå Brennmanet og ikke rød, som dominerer nå. Ser også mye brennmaneter, men mest røde. Har startet båtferien og ligger i Kuringvågen. Rolig vind, men kraftige regnbyger har preget dagen. Kom hit rundt kl 19 og var spent på om det var ledig plass. Dette er jo en populær havn som er mye besøkt i ferietiden. Overaskelsen var stor når jeg kom hit som første gjestebåt. Siden har det kommet til tre seilbåter, men enda er det nærmere 100 meter kai ledig. Restauranten har ikke åpent denne sommeren. Mulig at dette har noe å si for besøket, i tillegg til været. Men båtforeningen har åpen sommerkafe på klubbhuset hver dag bl.a. med enkle varmretter. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hulda Svart 8.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 Like før jeg emigrerer. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 8.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 Her kommer en liten rapport fra norddelen av Trøndelagskysten. Amica ligger på Rørvik akkurat nå, men helgen ble tilbragt i Remmastrauman En flott lagune midt i et gammelt båttrekk, som er restaurert og tilrettelagt for båtliv Været var litt variert, litt regn med litt sol innimellom. Dagene ble brukt til avslapping og litt fiske Fisk ble det også. Jammen klarte vi å lure en liten aure på kroken. Flott solnedgang fikk vi også. Noen torsker ble det også og som vanlig er det rederinnen som fisker og rederen som fileterer. Auren smakte utmerket som nattmat, med en liten akevitt til. Deler av det restaurerte båttrekket. Akkurat her er strømmen ganske rolig. Akkurat i det sjøen snur er strømmen rolig et par timer. Kartet litt innzoomet. Inne i lagunen er det lagt ut kai og det er fritt fram å legge seg der. Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Hulda Svart 8.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2024 Til dette med torsk. Her nede i dyden rapporteres det at hvitfisk er slutt. Sjøbunnen har blitt overtatt av rokke. Mengder av rokke. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 8 hours ago, Brigg said: Overaskelsen var stor når jeg kom hit som første gjestebåt. Var lite båter å se i helga, men ferien begynner vel for fult nå. Jeg har hytte midt i Trondheimsleia og har oversikten! ser fra Sandstad til Forsnes! samt innover fjordene fra Røstøya. Var en seilbåt på Magerøya, ellers stort sett utendlanske seilbåter i leia, til og med en 16 metring fra Sveits! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
mor Amica Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 @Hulda så ille er det heldigvis ikke enda her i Midt-Norge. Det er i alle fall mulig å dra skaffe seg fersk middag på en liten kveldstur. Vi synes fisken holder seg best i havet, så vi fisker ikke for å fylle fryseren. Den kvelden vi fisket i Remmastrauman tror jeg det nappet hver gang jeg kastet ut sluken, uten bruk av ekkolodd eller andre hjelpemidler for å finne fisken. Noen av de vi fikk, fikk slippe ut igjen for å vokse seg litt større. Vi fisket akkurat nok til nattmaten og fiskesuppa dagen etter. Det er bare litt vanskelig å bestemme seg for at nå er det nok, når fisken er så bitevillig. Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Hulda Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Ja, slik var det i Oslofjorden også for 70 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Hulda skrev 13 minutter siden: Ja, slik var det i Oslofjorden også for 70 år siden. Det er en skremmende utvikling. Veldig lite fisk i Trondheimsfjorden også, sammenlignet med for 60-70 år siden. En egen sildestamme er (eller var) det her, men nå er den også så og si borte. Trondheimsfjorden er forøvrig den fjorden i Norge som har flest lakseførende elver, men det hjelper lite når laksen ikke kommer tilbake fra sin vandring i havet. Og fisket etter laks og sjøørret i elvene er derfor nå forbudt. Sjøørreten som beit villig i fjorden på 80-tallet, er nå borte kvekk. Hvor er den blitt av? Kven kveit? Og kveite over en viss størrelse er uspiselig grunnet høyt innhold av skumle stoffer som den har samlet opp i seg gjennom et langt liv. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Da ble det "champagne" på de to damene i kjelleren. Men prisen har økt med 1,39 til kr 16,75 siden 14.juni. ☹️ Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Jeg betalte også 16,75 på Kongensvoll i går. Naturlig med lik pris når det er samme leverandør som driver stasjonene både i Børøysund og på Kongensvoll. Jeg har i dag gjort unna en ren transportetappe fra Kuringen og ligger nå på Berg på Sømna. Gikk over selve Folla, nok bølger men når de kom bakfra gikk det greit. Ikke veldig mange båter å se langs leia, i hovedsak seilbåter å se. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.