Pjolter Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Yngstemann har brukket armen. Skal prøve å bruke båten i helgen for å teste litt. Men neppe noen langtur selv om været er meldt perfekt Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
m/s draugen Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Brigg; Denne uthavnen du nevner her,er den sør for campingen og er det lang avstang opp til torghatthålet på apostlene? Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 m/s draugen I sundet sør om Brakholmen er det en liten marina med et par gjesteplasser. Har strøm og vann. Derifra er det 3km å gå. Litt langt om du ikke har sykler ombord, men havna er svært beskyttet og idyllisk. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Tor Arild Takk skal du ha.3km er ingenting for vikinger fra Namdalen.Kaster loss på søndag,måtte været holde seg meg fin vind i seilene :) Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Brukbart på sjøen i dag Tok en tur over til Frosta, Vikaleiret. Besøkte noen som er på ferie der. I helgen blir det tur til Ålbergholmen, like nord for Kjerknesvågen. Hyttebesøk da også. Ellers er det noe irriterende at de har stengt innløpet til bassengene på Grilstad Marina. Det var helt fantastisk å ankre opp der inne når det var gufsen nordavind og sol. Ble liggende helt i ly for vinden der. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Jeg traff en trivelig kar i helga som hadde Tanket sin 35 nova.. Det var ikke deg quaoar??;) Kjedelig å få besøk denne helga med så fint vær og så mye som skjer rundt omkring! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
arkmarin Svart 2.Juli.2014 Del på Facebook Svart 2.Juli.2014 Vi dro til Enesbukta i dag, Levangers svar på middagsbukta i Oslo. Vi er eneste båt som overnatter. To motorbåter dro, da det gikk mot kveld. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Permagne Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Quaoar: jeg tok nedi med undervannshuset i noe som jeg antar var steiner fra fyllinga når jeg kom inn til marinaen på Grillstad fra vest. Dette var riktignok i fjor og mye har skjedd, men jeg ville vært forsiktig i alle fall. Har vært innom den indre kanalen fra øst i år, uten problem. Båten er for tiden på Nøtterøy og jeg reiser etter til helga, synd å ikke få benyttet fjorden i det været vi hadde... regn i dag :-( Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 (redigert) Jeg traff en trivelig kar i helga som hadde Tanket sin 35 nova.. Det var ikke deg quaoar??;) Jeg og samboer var en tur bortom Skansen på lørdagen. Toppet tanken med 470ish liter diesel... Tok også noen øvingsrunder med å legge til mot kaia på Skansen, da det både var vind fra øst og sterk strøm fra elven. Noe usikker jeg nå, hvor måtte du på meg? Permagne, tror ikke det er så mye å frykte inne i bassengene nå. Jeg går passelig dypt og har vært "høyt og lavt" i området. Også møtt på noen seilbåter og motorseilere som jeg tipper var ute i nysgjerrighetens ærend. Bilde fra 2ish uker siden, da vi ankret opp i indre basseng: Redigert 3.Juli.2014 av Quaoar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Jeg kjører taxi... Hehe.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Quaoar Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Ah-ha!Forsøkte å komme på hvor jeg møtte på noen ikke-kjente i båt på lørdagen Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Haha. Ja jeg tenkte du lurte litt nå;) Jeg bare tenkte at det er ikke så mange nova 35 i Trondheim, så måtte spørre;) hehe Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
tor_ef Svart 3.Juli.2014 Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Fint driv og fin solnedgang på vei inn Korsfjorden på søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Haha. Ja jeg tenkte du lurte litt nå;) Hehe, ja. Begynte virkelig å lure på hvor sterk ankerdrammen egentlig var! Har det blitt noen lengre turer med båten i sommer? Ser du av og til legger ut bilder med perspektiv fra rundt Munkholmen Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 (redigert) Hehe, ja. Begynte virkelig å lure på hvor sterk ankerdrammen egentlig var! Har det blitt noen lengre turer med båten i sommer? Ser du av og til legger ut bilder med perspektiv fra rundt Munkholmen De som har hjemmehavn i Trondheim må jo på en dagsreise før de når kysten, så Munkholmen er vel stedet Se hvordan vi har det akkurat nå: Redigert 4.Juli.2014 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
glalaks Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Hehe, ja. Begynte virkelig å lure på hvor sterk ankerdrammen egentlig var! Har det blitt noen lengre turer med båten i sommer? Ser du av og til legger ut bilder med perspektiv fra rundt Munkholmen Det er vell ofte antallet og ikke styrken som gir den effekten;) Har vært bare korte turer i år. Fruen er dessverre arbeidsledig for tiden så vi må spare litt der det kan spares, så en båttur til 2-3000 er ikke det lureste.. Men småturene er verdt det lille det koster;) jeg koser meg i båten samme hvor langt vi drar. Men må innrømme at jeg er litt under middels humør i dag. Både Åge og kjerknesvågen var to ting jeg gledet meg til som dessverre ble avlyst. Men sånn er det noen ganger.. Tror jeg skal få til noen fine bilder rundt munkholmen på lørdag også;) skal ha med vannskiene ut en tur;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Tor Arild Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Fin innstilling, glalaks. Det er ofte godt å bare være i båten, selv på hjemmekai. Fikse litt kaffe, fikse disse små nice to do-sakene som alltid er der om man gidder. En liten tur utpå, og så har det vært ferie 3-4 timer. Fantastisk er det! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 De som har hjemmehavn i Trondheim må jo på en dagsreise før de når kysten, så Munkholmen er vel stedet Se hvordan vi har det akkurat nå: Fint på Brekstad i dag! er på jobb og har utsikt på Trondheimsfjorden! skulle gjerne vært på sjøen! Er det foresten bensinfylling på Brekstad? Tenkte vi skulle ta båten opp dit fra hytta og vandre en tur på Austråt. Dem har vel egen småbåthavn Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Quaoar Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 De som har hjemmehavn i Trondheim må jo på en dagsreise før de når kysten, så Munkholmen er vel stedet Det er noe i det. Vi har noen fine destinasjoner innen rekkevidde. Tautra/Frosta. F.eks. Åsenfjorden er veldig fin om man har litt kald trekk fra nord i byen. Nå kom jeg ikke på flere i farten Og så kommer det veldig an på hva for båt man har... Jeg har hatt dagstur til/fra Geiranger med min forrige båt jeg koser meg i båten samme hvor langt vi drar. Tror jeg skal få til noen fine bilder rundt munkholmen på lørdag også;) skal ha med vannskiene ut en tur;) Jeg og samboeren har tilbrakt mest tid i båten på bryggeplassen nede i elva i år. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Vi bruker mye tid der selv! Vi ligger jo på den fineste båtplassen i byen. Mener vi.. Sol fra 10 til sola går ned:) Etter at jeg skumleste denne tråden for et par dager siden fikk jeg lyst til å prøve åsenfjorden en tur i sommer. Ser fint ut der:) Kanskje Geiranger neste år;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Quaoar Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Vi bruker mye tid der selv! Vi ligger jo på den fineste båtplassen i byen. Mener vi.. Sol fra 10 til sola går ned:) Etter at jeg skumleste denne tråden for et par dager siden fikk jeg lyst til å prøve åsenfjorden en tur i sommer. Ser fint ut der:) Dere ligger på 2. eller 3. brygge ovenfor Blomsterbrua? I så fall er det veldig fint der ja. Ønsket/ønsker meg plass på den første bryggen ovenfor Blomsterbruen. Men flytter til Grilstad i løpet av neste uke. Blir nok å håpe på at TBF får ansvar for småbåthavnen der ute, så jeg kan ha båten der i tillegg. Angående Åsenfjorden. Kjempefint der om det er litt kaldtrekk fra nord(-vest/-øst) i byen. Da ligger man helt i ly for kald vind. Vi har pleid å ankre opp her (håper punktet kommer opp) : http://kart.gulesider.no/m/sFW9J Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Hei Karer Ser dere har en hyggelig prat, bra med litt båtprat. Vil bare anbefale at dere kommer dere ut av havnebasenget i Trondheim og ut gjennom forden i stede for innover i en kjedelig fjord, det er utover det virkelig blir bra. Må piske opp stemningen litt Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
glalaks Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Ligger på 2 brygga opp fra blomsterbrua. Pga strømmen et det der det er ledig. Men synes det er fineste plassen å ligge når man har fått taket på å legge til.. Skulle egentlig kjøpe i grilstad selv jeg, men så fikk jeg unge istede;) hehe.. Aha! Ja vi får se om det blir en tur. Tenkte også å se om vi finner bryggeriet på tautra en tur, og de vaffelnonnene;) John_kr synes heller du skal ta turen til munkholmen så du får oppleve litt EKTE idyll;) Har hytte på hitra som jeg håper på å få besøkt i sommer, men skal på oppdal på den andre hytta først.. Fint der også;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
-morten- Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 (redigert) Er lit enig John_Kr selv fartter jeg rundt omkring Hitra Hellandsjøen Magerøya Røstøya og nedover mot Nordmøre, Ringholmen og Kristiansund. Stasjonert ved Taftøysundet, man må liksom ut forbi Agdenes om det skal være noe kystlandskap om man har båten inni Trondheimsfjorden. Men er det finvær og fint sjøvær så er det fint å være i båt uansett! Turene trenger heller ikke å være så lange! Bare å være på sjøen og gjøre ingenting, ta det som det kommer. Været bestemmer jo ofte hvor man kan gå da Redigert 4.Juli.2014 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
glalaks Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 Ringholmen ja. Vi er invitert dit i sommer også av et vennepar. Hørt at det er fint der ute:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.