Jump to content

Båtliv i Trøndelag

Brigg

Recommended Posts

Brukbart på sjøen i dag :cool:

Tok en tur over til Frosta, Vikaleiret. Besøkte noen som er på ferie der.

I helgen blir det tur til Ålbergholmen, like nord for Kjerknesvågen. Hyttebesøk da også.

Ellers er det noe irriterende at de har stengt innløpet til bassengene på Grilstad Marina. Det var helt fantastisk å ankre opp der inne når det var gufsen nordavind og sol. Ble liggende helt i ly for vinden der.

Quaoar: jeg tok nedi med undervannshuset i noe som jeg antar var steiner fra fyllinga når jeg kom inn til marinaen på Grillstad fra vest. Dette var riktignok i fjor og mye har skjedd, men jeg ville vært forsiktig i alle fall. Har vært innom den indre kanalen fra øst i år, uten problem.

Båten er for tiden på Nøtterøy og jeg reiser etter til helga, synd å ikke få benyttet fjorden i det været vi hadde... regn i dag :-(

Jeg traff en trivelig kar i helga som hadde Tanket sin 35 nova.. Det var ikke deg quaoar??;)

Jeg og samboer var en tur bortom Skansen på lørdagen. Toppet tanken med 470ish liter diesel... :worry:

Tok også noen øvingsrunder med å legge til mot kaia på Skansen, da det både var vind fra øst og sterk strøm fra elven.

Noe usikker jeg nå, hvor måtte du på meg? :smiley:

Permagne, tror ikke det er så mye å frykte inne i bassengene nå. Jeg går passelig dypt og har vært "høyt og lavt" i området. Også møtt på noen seilbåter og motorseilere som jeg tipper var ute i nysgjerrighetens ærend.

Bilde fra 2ish uker siden, da vi ankret opp i indre basseng:

bilde

Redigert av Quaoar (see edit history)

Hehe, ja.

Begynte virkelig å lure på hvor sterk ankerdrammen egentlig var!

Har det blitt noen lengre turer med båten i sommer?

Ser du av og til legger ut bilder med perspektiv fra rundt Munkholmen :smiley:

De som har hjemmehavn i Trondheim må jo på en dagsreise før de når kysten, så Munkholmen er vel stedet :giggle:

Se hvordan vi har det akkurat nå:

bilde

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hehe, ja.

Begynte virkelig å lure på hvor sterk ankerdrammen egentlig var!

Har det blitt noen lengre turer med båten i sommer?

Ser du av og til legger ut bilder med perspektiv fra rundt Munkholmen :smiley:

Det er vell ofte antallet og ikke styrken som gir den effekten;)

Har vært bare korte turer i år. Fruen er dessverre arbeidsledig for tiden så vi må spare litt der det kan spares, så en båttur til 2-3000 er ikke det lureste.. Men småturene er verdt det lille det koster;) jeg koser meg i båten samme hvor langt vi drar. Men må innrømme at jeg er litt under middels humør i dag. Både Åge og kjerknesvågen var to ting jeg gledet meg til som dessverre ble avlyst. Men sånn er det noen ganger..

Tror jeg skal få til noen fine bilder rundt munkholmen på lørdag også;) skal ha med vannskiene ut en tur;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

De som har hjemmehavn i Trondheim må jo på en dagsreise før de når kysten, så Munkholmen er vel stedet :giggle:

Se hvordan vi har det akkurat nå:

bilde

Fint på Brekstad i dag! er på jobb og har utsikt på Trondheimsfjorden! skulle gjerne vært på sjøen!

Er det foresten bensinfylling på Brekstad? Tenkte vi skulle ta båten opp dit fra hytta og vandre en tur på Austråt. Dem har vel egen småbåthavn

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Det er noe i det.

Vi har noen fine destinasjoner innen rekkevidde. Tautra/Frosta. F.eks. Åsenfjorden er veldig fin om man har litt kald trekk fra nord i byen. Nå kom jeg ikke på flere i farten :lol:

Og så kommer det veldig an på hva for båt man har...

Jeg har hatt dagstur til/fra Geiranger med min forrige båt :giggle:

jeg koser meg i båten samme hvor langt vi drar.

Tror jeg skal få til noen fine bilder rundt munkholmen på lørdag også;) skal ha med vannskiene ut en tur;)

Jeg og samboeren har tilbrakt mest tid i båten på bryggeplassen nede i elva i år.

Vi bruker mye tid der selv! Vi ligger jo på den fineste båtplassen i byen. Mener vi..

Sol fra 10 til sola går ned:)

Etter at jeg skumleste denne tråden for et par dager siden fikk jeg lyst til å prøve åsenfjorden en tur i sommer. Ser fint ut der:)

Kanskje Geiranger neste år;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Vi bruker mye tid der selv! Vi ligger jo på den fineste båtplassen i byen. Mener vi..

Sol fra 10 til sola går ned:)

Etter at jeg skumleste denne tråden for et par dager siden fikk jeg lyst til å prøve åsenfjorden en tur i sommer. Ser fint ut der:)

Dere ligger på 2. eller 3. brygge ovenfor Blomsterbrua? I så fall er det veldig fint der ja. Ønsket/ønsker meg plass på den første bryggen ovenfor Blomsterbruen. Men flytter til Grilstad i løpet av neste uke. Blir nok å håpe på at TBF får ansvar for småbåthavnen der ute, så jeg kan ha båten der i tillegg.

Angående Åsenfjorden. Kjempefint der om det er litt kaldtrekk fra nord(-vest/-øst) i byen. Da ligger man helt i ly for kald vind.

Vi har pleid å ankre opp her (håper punktet kommer opp) :

http://kart.gulesider.no/m/sFW9J

Hei Karer

Ser dere har en hyggelig prat, bra med litt båtprat.

Vil bare anbefale at dere kommer dere ut av havnebasenget i Trondheim og ut gjennom forden i stede for innover i en kjedelig fjord, det er utover det virkelig blir bra.

Må piske opp stemningen litt :giggle:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Ligger på 2 brygga opp fra blomsterbrua. Pga strømmen et det der det er ledig. Men synes det er fineste plassen å ligge når man har fått taket på å legge til..

Skulle egentlig kjøpe i grilstad selv jeg, men så fikk jeg unge istede;) hehe..

Aha! Ja vi får se om det blir en tur. Tenkte også å se om vi finner bryggeriet på tautra en tur, og de vaffelnonnene;)

John_kr synes heller du skal ta turen til munkholmen så du får oppleve litt EKTE idyll;)

Har hytte på hitra som jeg håper på å få besøkt i sommer, men skal på oppdal på den andre hytta først.. Fint der også;)

Er lit enig John_Kr selv fartter jeg rundt omkring Hitra Hellandsjøen Magerøya Røstøya og nedover mot Nordmøre, Ringholmen og Kristiansund. Stasjonert ved Taftøysundet, man må liksom ut forbi Agdenes om det skal være noe kystlandskap om man har båten inni Trondheimsfjorden. Men er det finvær og fint sjøvær så er det fint å være i båt uansett! Turene trenger heller ikke å være så lange! Bare å være på sjøen og gjøre ingenting, ta det som det kommer. Været bestemmer jo ofte hvor man kan gå da

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...