Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

Flytter i båten etter jobb...pstereo festival i byen :thumbsup: Blir litt cruising i fjorden mellom konsertene.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Lurte på om jeg skulle lire meg opp til marinen i kveld og høre på litt musikk selv.. Litt skummelt oppi der i mørket kanskje..

 

Tok et par bilder i natt/på morgenen.. Riktignok ikke båt men.. Flott var det..

 

Røyken siver fortsatt opp fra fabrikken..

 

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hyttetur til vannvikan i helga! Hadde fått tips om god karamellpudding på kroa der så det måtte prøves..

Dessverre var siste åpningsdagen lørdag og vi kom søndag.. Så det ble ingen pudding.. Skal vist bli nye drivere der fra neste år..

 

Men ellers en Fin tur på flatt hav!

 

bilde

Tanking

bilde

Gjesteplassen

bilde

 

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hvilke opplagsplasser rundt Trondheim finnes? Noen som har opplag og service? Hva koster sånt? Har en jeg bruker men vet ikke om han har plass til min nye og litt større båt..

Båtforeninga har opplagsplass på Eliløkken.. Blir oppsett ila oktober.. Riktignok utendørs men flott miljø og mange båtpussere isving derute.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Hehe.. Ja det va voldsomt.. Var en båt som sto med vann oppi som begynte å gro inni båten.. Hehe

 

Kanskje han dyrker blåskjell under der;)

 

Fikk beskjed nå om at inneplassen min er for liten til nybåten min.. Da ser det ut som det blir utelagring i år.. Aldri prøvd det før:)

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vi har en plass ved børsa båthavn ja.

 

Er det i børsa det? Har vurdert det om jeg ikke får plass på min faste plass.. Litt langt å kjøre ut dit til båten på våren.. Takk for tips!

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja ja 12 grader og litte Hilde bris i elva i dag...November båtliv ikke verst det heller da. Båten er i alle fall surret fast etter alle kunstens regler...

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Tragiske branner i Flatanger. Småværet og Hasvåg er blant stedene som er hardt rammet. Begge disse stedene har gjestehavnfasiliteter. Dvs for Småværet må vi nå si hadde. Kaia, kroa og butikken er blant bygningene som er borte. Bare flytebrygga er igjen, denne vises midt i bildet ganske langt ned i bildet under. Rorbuene ute på holmen ser ut til å ha berget. Vi har hatt et par hyggelige besøk i Småværet. Jeg har betraktet stedet som en idyll, selv om gjestebrygga har vært av det enkle slaget. Trist at dette nå er borte.

 

 

bilde

 

Bildet er fra adresseavisen.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Har gode minner fra Småværet

bilde

Her ligger Amica II ved kaia utenfor pubben/butikken og vi ser en del av bebyggelsen. Vi får håpe eierne har mot til å gå i gang med oppbygging av etablissementet igjen.

 

I tillegg til brannen i Småværet meldes det i kveld om at småbåthavna og kaia på Nord-Statland er blitt fullstendig ødelagt av ras og flodbølge i ettermiddag. Også dette er et sjarmerende lite tettsted i Namsenfjorden med et populært spisested vi har vært innom noen ganger med Amica II. Synes det begynner å bli litt for mange katastrofer i vårt område akkurat nå :sad:

mvh

Ella

 

 

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Tja . Ta av presenningen da kanskje... Eller kommer det et snøfall til? Guiden dere snakker om over her blir bra. Håper den bidrar til litt båtliv innover fjorden også.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Kjenner det kribler nå ja. Skikkelig vårvær i trøndelagen de siste dagene. Ble vist målt 17-18 grader på Sunndalsøra i dag, og fjorden ligger så blank og fin som han bare gjør når jeg ikke har tid til å være ute med båten.

 

Hadde planlagt start denne helga, men selvfølgelig haglet det inn med bursdagsinvitasjoner til matrosene. Er ikke lett å få gehør for at vi burde vært i båten da. Men mulig vi får en tur om bord på søndag for å klargjøre for sesongen.

 

Uansett så blir det oppstart ikke senere enn palmehelga. Ofte er tilgang på ferskvann et problem utover tidligvåren. Noen som vet om steder som har satt på vannet allerede?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...