Brigg Svart 27.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2021 RS Horn Flyer ordnet opp. Det var lavvann og så pass liten dybde at de ikke ville gå helt inn i havna. Men en av de andre båteierne i havna dro ut med skjærgårdsjeepen og hentet dykker med utstyr og hjelpemann. Etter 15-20 minutters arbeid var vi løs. Da hadde vi hengt fast der i nesten to timer. Heldigvis var været på vår side med tilnærmet vindstille. Har nå lagt oss på fastplassen for natten og har akkurat fortært fredagstacoen, sent men godt. Dykkeren måtte kappe tauet som er landfeste til flytekaien for å få oss løs, men han tok seg tid til å skjøte sammen tauet slik at det bare var å stramme opp så var brygga fortøyd igjen. God service fra RS. Årsaken til at vi kjørte oss fast var at et lodd på tauet hadde løsnet. Det er ikke første gang slikt skjer i denne havna, han som driver den har et ganske merkelig forhold til det å drive vedlikehold. Men i alle fall, da har jeg forsvart årsavgiften til RS for i år. Med god margin. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 27.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2021 Dagens tur ble for øvrig den korteste jeg noen gang har loggført. Fra fastplass ut til enden av flytebryggen og tilbake igjen logget jeg 0,05 nm. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29 Svart 28.August.2021 Del på Facebook Svart 28.August.2021 Som sagt, det er ikke de lange turene som nødvendigvis gir de mest varige minnene. Du får bare kos deg og sesongen er jo ikke slutt ennå. Men denne tråden trenger nye medlemmer før den bare døøøør ut. Sitér dette innlegget Link to post
los083 Svart 28.August.2021 Del på Facebook Svart 28.August.2021 @martine Hei, etter mange år i utlendighet så planlegger jeg å vende tilbake til Norge neste år. Ser du har en Westbas. Jeg skal bruke båten året rundt på kysten av Trøndelag - Frøya og øyrekka, til fiske, teiner og turer. Da står valget mellom en Westbas eller en Viknes. Hørte noen rykter om at det var trangt å komme til med service på motoren på Westbasen. Er det et problem? Min siste båt var en 43 fots ex losbåt bygd i aluminum på Fjellstrand i 1976 med to Detroit beist i kjelleren. Det var gøy men mye bråk og ikke så veldig familievennlig. Nå må jeg finne noe mere normalt. Jeg er "bruker" av båt og det kan gå litt røft for seg der ute noen ganger med teiner og det er ikke alltid værgudene er i godt humør heller. Westbasen ser robust og behagelig ut men jeg har ikke noe erfaring med den. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2021 Av og til er båtliv i Trøndelag helt greit. Og da er alle forutgående strabaser glemt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 28.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2021 I dag havnet vi på Austrått, en havn vi ikke har besøkt på mange år. Blå himmel, rolig vind og bra temperatur danner rammene. Gjestekaien er ytterst på hovedbrygga. Har vært litt trafikk til og fra, og i skrivende stund ligger det tre gjestebåter her. Har gått runden gjennom Austråttlunden og vært oppe å sett på Adolfkanonen. Dette er et av kanontårnene fra slagskipet Gneisenau som ble plassert her mot slutten av krigen etter at slagskipet ble skadet. Solide dimensjoner. Gikk også forbi Austråttborgen. Denne er omlag 500 år gammel, og kongeriket ble styrt herfra noen år på 1600-tallet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29 Svart 29.August.2021 Del på Facebook Svart 29.August.2021 Kjempefint da. Legg å vente på kveita æ no. Ikke en lyd, kun sølvklumpen som murrer der nede... Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 2.September.2021 Del på Facebook Svart 2.September.2021 Får komme med et lite bidrag til å holde tråden levende jeg også da. Her kommer noen bilder fra norddelen av fylket. De er tatt i sommerferien 2021. De første bildene er fra Sør-Gjæslingan i Nærøysund kommune, et idyllisk gammelt fiskevær. De tre siste er fra Utvorda i Flatanger kommune. Amica II ved kai i Sør-Gjæslingan Vår Herre har laget noen flotte blomsterbed i Sør-Gjæslingan Grinna fyr i Nærøysundet Ved kai i Utvorda Utsikt fra Utvorda mot Folda Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Martine29 Svart 4.September.2021 Del på Facebook Svart 4.September.2021 Flotte bilder og moro å lese andre innlegg her inne også. Sommeren er over og da er det bare å glede seg til at sola snur igjen. På søndagen ble jeg overrasket over en turistbåt som kom sigende inn Trondheimsfjorden. Dette er det 2. anløpet hittil i 2021. Har vært en spesiell tid og vi håper at verden blir tilnærmet "normal" igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 6.September.2021 Del på Facebook Svart 6.September.2021 Fin helg i Trøndelag. Kun en kort kosetur fra Grilstad Marina til Børsa. Med to matroser. Blitt litt lite båtturer i år grunnet jobb men mye kos ombord. Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
navid Svart 7.September.2021 Del på Facebook Svart 7.September.2021 Pjolter skrev for 8 timer siden: Blitt litt lite båtturer i år grunnet jobb men mye kos ombord. Fin båt og fine bilder! Så du har ikke vært på Kranaskjæret i år? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.September.2021 Del på Facebook Svart 10.September.2021 Pjolter skrev On 6.9.2021 at 22.34: Fin helg i Trøndelag. Kun en kort kosetur fra Grilstad Marina til Børsa. Med to matroser. Blitt litt lite båtturer i år grunnet jobb men mye kos ombord. Er det båten din som lå på Grilstad en stund på sensommeren? Synes det var en kjent båt ..👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Martine29 Svart 22.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2021 Ja ja, så var vel båtsesongen over i Trøndelag men så var det å huske på at man faktisk har eller hadde en båt. Mye regn i Trøndelag, men hva hjelper det med billig strøm når båt pengene strømmer ut. Men snart snur sola igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2021 Martine29 skrev 17 minutter siden: Ja ja, så var vel båtsesongen over i Trøndelag Nå ja. Jeg har ikke gitt opp enda. Har hatt et par helger ombord uten å rapportere i denne tråden. Dette fordi det ikke har vært noe særlig å rapportere om med det he!*%€£€s været vi har hatt. Ikke en gang mulig å ta bilder, alt blir bare grått. Og sånn har det vært siden tidlig i august. Selv i Trøndelag er det ikke hvert år man er lei av høsten før skolestart. Så strømprisene vi har synes jeg er et vel fortjent plaster på såret. Og så registrerer jeg at andre som har hatt en fantastisk sommer og høst med lite nedbør, og derfor har lite vann i magasinene, klager over strømprisen. Mangel på skamvett kaller vi sånt der jeg kommer fra. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Timmeeh Svart 23.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2021 Takker dere som tar opp båt på høsten så det blir ledig plass for oss som bruker båten hele året. Fikk nettop større båtplass tildelt. Bare utgifter med å handle større båt så nå gjenstår bare å få bunnsmørt og ferdigstille noen småting om bord. båten ligger i Brønnøysund så turen ned til Trondheim gleder jeg meg til. Mulig det blir på nyåret. Mørkt er det ihvertfall størsteparten av døgnet. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 23.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2021 Kjempegreier. Det herre bli lækkert. Få heim båten og jær klar snika. Bli vel nån tåska i vinter å. Go hælg. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 23.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2021 Ja det må rigges klart til mars/april, men det regner jeg med går med god margin. God helg! Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2021 Kom ut i båten på fredags kveld og overnattet i hjemmehavn. Mørke og drittvær gjorde det uaktuelt å gå noe sted. Gikk i går formiddag til Kongensvoll. Da var det faktisk oppholdsvær og antydning til sol. Lyset ble så skarpt at jeg måtte frem med solbrillene. Det var uvant, jeg kan ikke huske sist jeg hadde disse på. I går ettermiddag rett før det mørknet kom det inn en sveitsisk seilbåt å la seg på gjestekaia her. Ikke ofte å se andre båter på tur på denne årstiden, og særlig ikke utenlandske. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29 Svart 25.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2021 Det er jo helt greit å ligge over i heimehavn og dette har vi gjort mange ganger, særlig når det e sjekkeli støggver. Spare jo miljøet også, og bare utjifte t diselvarmarn. Hærli å våkn om natta når rægne piske på båtn og itj trøng å bekjymmer sæ om heimturen. Va utpå en tur på mårningen. Før såg æ ætte måsen for å finn fesk, no må æ Jin frokost for å sjå måsen. Ny tid her å. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 25.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2021 Ja det er en ny tid forstår jeg. Langt mellom fisken. Har ikke hatt mye hell på juksa i trondheimsfjorden jeg altså, det må garn eller teiner til. kanskje jeg bare skal la båten bære igjen på Helgeland Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 11.November.2021 Del på Facebook Svart 11.November.2021 Da er vi inne i den svarte novembermåneden gutter. Men snart setter sola spaken i Forward igjen. Men idag er det en flott formiddag på fjorden. Snart skal vel ny ferga på Fosen Yard ut på testing. Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 11.November.2021 Del på Facebook Svart 11.November.2021 (redigert) Brigg skrev On 24.10.2021 at 10.20: Kom ut i båten på fredags kveld og overnattet i hjemmehavn. Mørke og drittvær gjorde det uaktuelt å gå noe sted. Gikk i går formiddag til Kongensvoll. Da var det faktisk oppholdsvær og antydning til sol. Lyset ble så skarpt at jeg måtte frem med solbrillene. Det var uvant, jeg kan ikke huske sist jeg hadde disse på. I går ettermiddag rett før det mørknet kom det inn en sveitsisk seilbåt å la seg på gjestekaia her. Ikke ofte å se andre båter på tur på denne årstiden, og særlig ikke utenlandske. Dette var kjente steder Brigg, passerer her hver gang vi skal ut å dorge etter Laksen :) men det var også uvanlig mye stor fin Torsk (etter vår oppfattning) å som vanlig veldig mye stor Sei å få på dypriggen, mange godt over 10kg, det var en fin fiskesommer :)) Redigert 11.November.2021 av Rune.f (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 11.November.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2021 @Rune.f Jasså, så det er flere som vaser rundt i «mine» farvann. Morro. Tror du har fått en langt større andel av fiskelykken enn det jeg har. Og lakselus, det har jeg aldri fått. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Rune.f Svart 14.November.2021 Del på Facebook Svart 14.November.2021 Om en får laks er ikke lakselusa til å unngå, er vel i snitt 20-30st bakpå sporden (( Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 28.November.2021 Del på Facebook Svart 28.November.2021 God advent til alle. 5 minus men fint på sjøen her nesten ytterst i fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.