Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ønsker alle sammen ei rekti Go Jul. Så da får vi bare gjøre så godt vi kan for å holde "hjulene" i gang også på denne tråden. Bildet viser den nye ferga ved Fosen Yard som er klar for testkjøring snart, og håper ikke den er den siste. OG Sola Har Snudd. 

IMG_20211221_111224.jpg

Redigert av Martine29 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ABA976AD-6804-4B37-8B53-C410D4A8E98D.jpeg.6c4b52fb050269e6fc9542177b3547c8.jpeg

 

Vinterdag i havna. Er om bord for å lade batterier og pusle med litt vedlikehold. 

 

Avsluttet sesongen 21. november, og etter dette har det vært mye vinter på kysten her. Logger mer enn 10 minus utvendig og minus 4 i motorrommet som kaldeste temperaturer. Ikke ofte det har vært så kaldt i motorrommet her. 

 

Fortsatt God Jul til alle lesere av tråden 🎅

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

@Gew77 Da har du et godt utgangspunkt for å drive med båt. Flott og variert skjærgård i området der, og i tillegg har du Helgelandskysten lett tilgjengelig nordover. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Var ombord og måka litt snø i går, og planla hvor varmluften skal gå for å få varmet opp toalett og fremre del av skuta.

Klarte å få til ETT 65mm hull med hullsaga, og drepte i samme jobben den gamle Bosch-drillen.
15mm tykk vannfast finer + litt glassfiber - finnene har ikke spart når de støpte inn skottene her..
Kommer til å ta tid før jeg har alle hullene jeg trenger på dette viset...

Fortsatt god jul alle sammen!
 

IMG_4782.jpeg

Redigert av Arne Henriksen (see edit history)

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tok farvel med gamle mf Fosen i går. Den var nybygd da den ble satt inn i sambandet Flakk-Rørvik i 1978 og den ble seinere kjøpt opp av Fjord1 og omdøpt til Nordmøre. Men nå har den stolte fergen lagt til for siste gang på Revsnes i Åfjord for opphugging. Ennå kunne jeg kjenne eimen av tobakksrøyk i salongen. Men det er tid for alt... 

IMG_20220125_132018.jpg

IMG_20220125_130549.jpg

IMG_20220125_131930.jpg

IMG_20220125_134238.jpg

Link to post
Share on other sites

Noen her på forumet som har en Axopar 24 Hos Selfa på Dora?  Presseningen har blåst av! Ser ikke ut som om noen bryr seg særlig om båtene sine! Ting henger og slenger på flere av båtene som er der! Jeg jobber like ved Selfa innimellom.

 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at flesteparten som er medlemmer her inne passer på båtene sine. Og så har vi mange mange som glemmer at de har båter ute på vinteren og som i tillegg satser på sine gode båtnaboer. Men bra at noen varsler fra ihvertfall.... og endelig blir dagene lengre. Blir like overrasket over dette fenomenet hvert år. 

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Martine29 said:

Jeg tror at flesteparten som er medlemmer her inne passer på båtene sine. Og så har vi mange mange som glemmer at de har båter ute på vinteren og som i tillegg satser på sine gode båtnaboer. Men bra at noen varsler fra ihvertfall.... og endelig blir dagene lengre. Blir like overrasket over dette fenomenet hvert år. 

JA! men hadde jeg kjøpt en åpenbåt på 24 fot til en mill så tror jeg faktisk jeg hadde passet på den litt bedre!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Arne Henriksen said:

Jeg regner med de må betale greit for en vinter der, burde kanskje forvente at Selfa også holdt et øye med båten?

Ser ikke ut som de som jobber der gjør noe med dette! Er nok noe eier har gjordt!, presseningen ligger slengt rundt hekken og reimer og tau bare henger og slenger! masse skitt og flekkerr på skutesiden også på båten! så ser ikke ut som om de som eier den bryr seg noe særlig! snø og slaps på kalesjen nå! Glad jeg har tørt og luftig naust, og tar med kalesjen innendørs på hytta

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Endelig, ble det sjøsetting. For en reise det har vært. Lagt ned mange timer. 
 

Brønnøysund-Vingsand igår, tok løs på nattmorran og hadde et lite håp å komme meg et stykke. Men ble en stopp til på Stokkøya. Her blir jeg til vinden spakner. Trondheim neste.

9724936F-5CF8-4C26-9B1B-131871986DC6.jpeg

Link to post
Share on other sites

Rufsete på trøndelagskysten i dag kan jeg tenke meg. 26 m/s i kastene på Ørlandet kl 13. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...