Jump to content

Båtplass hvor mye betaler du?


marexkaren

Recommended Posts

Steike her var det mange priser og rote i. Men slik det er i min havn er det en helt enkel standard med en container der du kan legge inn utstyr og diverse. Men hadde ikke hatt noke imot og betale et par tusen ekstra hvis det hadde vert eit toalett og eventuelt oppholdsrom der. Men tror ikkje at det er samme båtmiljø her som det er på østlandet og sørlandet.

Link to post
Share on other sites

Kjøpt egen plass for 45 lapper som har lysåpning på 5 meter or 10 meteres utriggere... Betaler 1300 i året som er til foreningen, forsikring av bryggen, vedlikehold av fellesdelen og vaktholdet... Helt greit det i grunnen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Prisen på båtplasser avhenger vel i hovedsak om det drives etter selvkostprinsippet eller etter kommersielle prinsipper. Drives det etter kommersielle prinsipper vil det være markedet som bestemmer prisene.

 

Drives det etter selvkostprinsippet, som de fleste båtforeninger gjør, koster det stort sett det samme om havnen ligger i byen eller ute i øyene. Investeringskostnader til brygger og tilhørende utstyr er omentrent det samme uansett hvor havnen ligger. Dersom etterspørselen etter disse plassene er større enn tilbudet ordnes dette med ventelister, ikke ved at prisene skrues opp som i kommersielle havner.

 

Vi har plass for båt med bredde opptill 3,5 meter midt i Trondheim. Nytt og oppdatert bryggeanlegg, eget strømutak med måler. For dette betaler vi ca 5.000 i året (+ strøm etter måler), og innskuddet er 25.000. Etterspørselen etter båtplasser i Trondheim er langt større enn tilbudet, slik at Trondheim Båtforening har lange ventelister.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Er bare intresert i og vite litt priser, slik som jeg skjønner så er det vel ikke kem som helst som har lov og bare sette opp ei flytebryge kor som helst i dette langstrakte landet. Og så er det og etterspørselen etter brygger da, virker slik på meg at det er mange som snor seg på det at folk er villige til og betale ganske god pris på ei kurant båthavn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...