Jump to content

Hvilken båttype har du?


Baltic

Recommended Posts

06102007092.jpg

 

Fjord 880 AC / FordSabb 2728T (og i år blir kalessjen mørk blå)

Redigert av Sundberg (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hei, brs!

 

Gikk opp et hakk i forhold til standard og satser på Vp D6-330.(317 hk). Blir litt spennende dette, da denne er med DPH drev, noe jeg ikke er vant med. Kun hatt båter med aksling. :smiley:

Viksund 800 Futura, Viksund 310 St,Cruz, Barracuda 1125Ex, Sealine SC38, Nidelv 725 Sport

Link to post
Share on other sites

Her i gården har det skjedd en del forandringer for sesong 2008.

 

Nå ser det slik ut:

 

Hva er bruksområdet?

-Hyttebåter til bruk til og fra en hytte på en øy innaskjærs i Kragerø-skjærgården, hvor man er avhengig av båt for å komme seg noe sted. Hytta disponeres av mor, far, bror og meg og det er ingen andre hytter på akkurat denne lille øya. Etter at vi overtok stedet i 2004 skjer det fremskritt litt og litt og i år var det heldigvis båtparkens tur.

 

Båter på stedet:

 

-Ibiza 20 Touring med 150hk Suzuki 4-takt 2,9 liter (begge 2008 modell og blir levert nå i april). Toppfart oppgitt til ca 43-44 knop.

Utstyr utover standard: hydraulisk styring, teak på dekk, GPS/kartplotter, trimflaps, kjøleboks og litt sånt.

 

-Yamarin 4110 2002 modell med Yamaha 30hk 2-takt 2004 modell, hentes også ut i april/mai. Toppfart trolig ca 28 knop.

Utstyr (standard og ekstra): putesett, lanterner, el power/trim/tilt og el-start, flaggholder (hehe), badeleider, selvlensing osv...

 

-GH 11 de luxe 1994 modell med Mercury 30hk 2-takt 430ccm 2004 modell. Toppfart 33-34 knop.

Utstyr: styrekonsoll med ratt og gasskontrollboks, lanternestang.

 

-Selco 13 1961 modell med 9.9/15hk Yamaha 1989 modell. Toppfart ca 18 knop. Denne er til salgs og blir borte fra båtparken i 2008.

 

 

Dessverre ingen Linge-båter for tiden... Hadde Fjordling 17 HT med 115hk Evinrude for noen år siden... det var tider ja! Skikkelig båt :yesnod:

 

 

Ja... nå må jeg altså fjerne Selco 13 med 9.9/15hk Yamaha fra båtparken da den er levert og solgt i påsken.

Det er i ferd med å komme en Steady 240 eller 260 til hytta (rød). Den skal være en erstatning for en Pioner 8 som "alltid" har vært der tidligere, men som måtte kastes til slutt for et par- tre år siden.

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Vi har en Rib (C-Marine Tendy 11), en seilbåt (Andunge), en halvplanende daycruiser (GP700SE) og en gummibåt (Aquaquick MS300)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg en nærmest helplanende cabincruiser som gjør god og vel 26 knop. Jeg må innrømme at jeg hater drev. Ønsker meg tilbake til fast aksel og en ssnekke som drar opp mot 20 knop. Har lagt båten ut for salg, så vi får se........ :flag:

 

 

Hvorfor hater du drev Astor?

Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat

Link to post
Share on other sites

Hvor kan man kaste en pionerjolle?

 

 

La den på et tidligere gjenvinningssystem de hadde ved Tangen-Verftet rett ved sentrum. De som jobbet der sa jeg kunne legge jollen der så da gjorde jeg det en kveld. Men senere har jeg kjørt et gammelt kjøleskap dit også og fikk påpek om at det hadde kommet et nytt sted. Hvor det var husker jeg ikke. Har ikke brukt det nye stedet for han sa det "fikk gå for denne gang".

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Har ein open 23 fots kravellbygd snekke frå 1964. Furuskrog på eikespant. Bygd på Forland båtbyggjeri i Sund kommune på Sotra vest om Bergen. God og solid sjøbåt som for da meste brukast til fiskje. Vinteren e dan finaste årstide på sjødn; godt fiskje, frisk luft, klart i vannet og du e mest for deg sjølv. Du må tåla å fryse i båten min, men da finnest ikkje dårlig vér - berre dårlige kler veit du! Motoren er ein Sabb-M 4.130 på 30 hk frå 1986. På motoren sitt eit HVP-15 gear og ein treblada vridbar propell. I front på motoren e da montert ei hydraulisk pumpe som driv ein Rapp-Hydema kraftblokk type KB-03-ER. Båten har smått med innreiing. Da e motorkasso midtskips og ei halv tofte kor rattstyring og kontrollboksane e plassert. Da e akkurat plass til at eg kan kvila rævo nedpå i tillegg :smiley: Ellers e da kraftbokkjen og alltid masse garn, ruse, teine, bløggekar og anna rask ombord. Eg e som regel åleine på sjødn, og trivast best med det. Tøffar avgarde med 7 mil på marsj og 7,5 på maks :lol: ...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...