Jump to content

Hvilken båttype har du?


Baltic

Recommended Posts

Har en nydelig mahognyseiler..opprinnelig 75 kvm. - nå nedrigget til 52 kvm. Stort sett hele undevannshud og alle jern/stål-spant (samt beslag) er byttet til syrefast. Båten er epoxylagt på dekk og kabintak med sand, slik at det går ann å stå på dekket.

Båten er orginal utvendig (fra etter nedrigging), men har i vinter laget innredning som har do-rom, og 4 gode sengeplasser. En flott båt som jeg seiler greit alene, og er stor nok til en 3-ukers familietur...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

HanSmette å store båter dere har da... rumpa full i peng hele gjengen eller.. :lol:

<--- den har vi, Bowrider 2007 Bella 530 Excel, 115 hk Mercury Optimax.

En liten jolle i forhold til mange av dere.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Trebåter i min alder de eies ikke....de forvaltes...og ikke minst bruker jeg nok like mye drivstoff gjennom hele sesongen, som medlemmet KenBjork bruker på en kort helg. Man kan jo alltids velge, og ikke minst er det nok ikke størrelsen det kommer ann på..... :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Trebåter i min alder de eies ikke....de forvaltes...og ikke minst bruker jeg nok like mye drivstoff gjennom hele sesongen, som medlemmet KenBjork bruker på en kort helg. Man kan jo alltids velge, og ikke minst er det nok ikke størrelsen det kommer ann på..... :lol:

Noe fuel går det ja, men sånt er det når man ønsker fart.

Men faktisk så kjører vi sakte vi også, går fint det hehe

Nja ærlig talt så er str midt i blinken når det gjelder skute. (har heller ikke fått klage fra kona :wink:;) )

Link to post
Share on other sites

Har en 16 fots Skibsplast med 60hk Evinrude for byturer og jobbkjøring i Kragerø-Skjærgården.

og en 37 fots Risørskøyte fra 1919 med en 89hk Bedford, under oppussing, for resten av turene.

Redigert av pappegoye (see edit history)

All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...