Jump to content

Synspunkter på en Risørskøyte som ligger på Finn

blacki

Recommended Posts

Hei blacki...

Trodde du hadde nok å gjøre med Dorry'en din... :yesnod:

Du har vel ikke tenkt å gi deg utpå dette prosjektet også?

Jeg har fulgt med på denne annonsen fra den dagen den ble lagt ut.

Prisen har gått ned fra 99.000 - 75.000 og nå 65.000

Jeg var seriøst inne på tankern om å kjøpe denne båten. Men er glad jeg ikke gjorde noe overilt.

Som du har oppdaget er dette prosjektet blitt diskutert i en anne tråd.

Vivi har hatt kontakt med eieren, og hun har også fått en del bilder som IKKE er lagt ut i annonsen.

Av hensyn til selger vil hun ikke legge ut disse bildene her på BP.

Men i følge henne er nok denne flotte skøyta i ganske dårlig forfattning.

Men både jeg og du bor ikke lenger unna en at vi kunne tatt oss en inspeksjons tur.

Men det blir vel helst for morro skyld i så fall

Takker for svar.

Joda, jeg har nok i utganspunkte nok å henge fingrene i! (jeg har jo også en Nordkapp som skal på land og klargjøres for salg når jeg en gang får tid om ikke lenge... )

Men sjekker fra tid til annen om det er slike skøyter ute for salg. Er prisen bra osv. så kunne jeg godt tenke meg en slik skute...

Får se om jeg ikke tar meg en tur og ser på den bare for moro en dag. VI får se, er ganske travelt i jobben om dagen med mange oppdrag og en del reiseing.

Jeg ville nok prøvekjørt motoren, dessuten ville jeg hatt den på slipp. Men en slik båt som er 65 år gamel burde kunne holde i mange år til, det kommer an på materialkvaliteten som den er bygget av. Tar man prisen i betraktning, vil en slik båt tåle bra med investeringer før det blir en 'dyr' båt. Hadde jeg vært i det markedet, ville jeg nok tatt en titt.

Bytte dollbord, dekk og øvre borgang er jo litt jobb. Men ikke værre enn at det går greit. Problemet kommer om man må skifte stilk, stevn, kjølplanke osv.

Du er inne på noe der ja..

De som er ute etter en skøyte i dette segmentet, vet at en ikke kan regne med å få en slik skøyte til den prisen, hvis den hadde væt i tipp topp shape.

Her er det sikkert store potensialer for den rette kjøper.

Men, som sagt, dette er et prosjekt for folk som har litt erfaring, og ikke misnt en stor porsjon pågangsmot og tolmodigehet...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...