skrotrot Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Ser av avsteminga her at det er Meg meg meg meg meg meg meg partiet som er størst på dette forumet .. Det er jammen godt det ikke er sånn i den virkelige verden . Selv om , Meg meg meg meg meg meg meg meg partiet er kunstig høyt der å .. Mvh tidligere Meg meg meg meg meg meg meg meg meg velger som har våknet opp . Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Stem på MEG!! Er det ikke det alle politikere sier da? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Spinnaker Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Mvh tidligere Meg meg meg meg meg meg meg meg meg velger som har våknet opp . Hva fikk deg til å skifte mening? Eller hvem fortalte deg at du skulle stemme noe annet? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Poseidon Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Ja, tenk om dette hadde vært valgresultatet: med alle de små "særinteressepartiene" under sperregrensen Ha et godt valg! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Ja, tenk om dette hadde vært valgresultatet: med alle de små "særinteressepartiene" under sperregrensen Ha et godt valg! Hadde blitt spennende å se AP og Høyre danne regjering ja. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 (redigert) Ser av avsteminga her at det er Meg meg meg meg meg meg meg partiet som er størst på dette forumet .. Det er jammen godt det ikke er sånn i den virkelige verden . Selv om , Meg meg meg meg meg meg meg meg partiet er kunstig høyt der å .. Mvh tidligere Meg meg meg meg meg meg meg meg velger som har våknet opp . De fleste som har våknet opp, har jo våknet motsatt vei enn du har (de senere år iallefall). Når det ble for mye deg deg deg og tåkeprat (les: Jens Jens Jens) så våknet folk opp etterhvert... jaja Redigert 14.September.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lagavulin Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Ha et godt valg! Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
HCO Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Her om dagen hadde DN en lederartikkel, der de kom med en interessant vinkling ifht "den norske modellen": Det er mye som er bra i Norge, og statsministeren prøver gjerne å fremstille den norske modellen som Arbeiderpartiets private eiendom. Men uten jevnlig oppussing og oppmykning av ulike borgerlige regjeringer, ville den forlengst forvitret av mangel på fleksibilitet. Den norske modellen bygger på en kombinasjon av gode velferdsordninger og fleksible markeder. Nå trenger den en ny dose av det siste. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Teerex Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 På grunn av stor pågang er valglokalenes åpningstid utvidet med 2 timer til kl. 23:00. For å forenkle opptellingen gjelder dette KUN rød-grønne stemmer. Jeg gjentar, rød-grønne velgere kan stemme til klokken 23:00, det er ingen hast! :o) Altså; vent gjerne til etter kl 21. Det vil minske problemet med kødannelser. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sydvesten Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Altså; vent gjerne til etter kl 21. Det vil minske problemet med kødannelser. Hvorfor det? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
HCO Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 På grunn av stor pågang er valglokalenes åpningstid utvidet med 2 timer til kl. 23:00. Eeh, hater å ødelegge moroa, men denne har vel vært forsøkt før... Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Wasco Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 og alle de som ikke er enige med meg, kan vente med å stemme til i morgen.... Fortsatt godt valg Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Teerex Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Hvorfor det Joo eeh.. det vil da minske trengselen i valglokalet Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Mouche Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Ære være jobben som er gjort, men tallet skulle vært opp mot 100% hele tiden. Det er faktisk ikke så lenge siden at Asker var så langt ute på landet at pappaene om sommeren kom med pappabåten på lørdag ut til landstedene som lå laaangt utenfor byen, Oslo. Disse husene er der i stor grad fortsatt, sjønær virksomhet likeså, bondegårder ned til sjøen, industri, skipsbyggerier, utskipningsteder for isblokker osv Du er sikkert klar over at den slags liv ved sjøen det nå er snakk om er ikke veldig gammel, ferietiden utvidet betydelig siste femti år osv så litt historisk perspektiv bør man ha på dette også. Ser ingen grunn til at 100% av kystlinjen skal være ubebodd og uten infrastruktur og til glede for hvem annet enn måker og sel? Og hører faktisk aldri at noen her i bygda klager over mangel på tilgang til sjøen, men nå kommer det vel snart en eller annen surpomp og beviser; ingen regel uten unntak! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
wave Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Miljø er viktig. Det er ingen tvil om at miljøpolitikk fenger og er viktig, men å blande dette med klima blir feil. Miljø er noe vi kan gjøre noe med, klima derimot er det stor uenighet rundt hvorvidt er menneskeskapt eller ikke ! Sannsynligheten er stor for at begge parter har LITT rett. Vi har alltid hatt naturlige svingninger i klimaet. Det nye - etter industrialiseringen og forbrenningen av olje, kull og gass og dermed økte utslipp av ulike klimagasser CO2, metan og en rekke andre - er at dette kommer på toppen av de naturlige variasjonene. I prosent av alt CO2-utslipp i naturen, utgjør den menneskeskapte kun en liten del. Spørsmålet er hvor avgjørende denne delen er for balansen. Mange hevder f. eks at denne ekstra økningen fra menneskeskapte utslipp gir den ekstra temperaturøkningen som forårsaker at permafrosten tiner og det frigjøres metan i et aksellererende tempo. Så, ja klimaendringer er naturlige. Men er mennekeskapte utslipp totalt uten betydning? Det er det færre forskere som vil hevde. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 (redigert) SV-Kristin smiler... båtfolket har tapt Vi kan like godt flytte til Sverige alle mann. Redigert 14.September.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 SV-Kristin smiler... båtfolket har tapt Vi kan like godt flytte til Sverige alle mann. Blåfolket har tapt mener du vel :lol: De som ikke flyttet i de forrige fire kan nok trygt bli. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Men vi ble visst kvitt Sponheim Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
evenR4u Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Hei. Ser at FRP scorer stort i denne pollen. Til alle som mener at FRP er best for båt vil jeg nevne at her hjemme i FRP styrte Fredrikstad ville kommunen gå over til å kreve "markedsleie" for alle båthavnene/båtforeningene som har rimelige kommunale tomter til brygger og opplag. Heldigvis døde saken hen, antakelig fordi "noen" greide å få kommunens politiske og adm ledelse til å forstå at det heile ville bli praktisk svært vanskelig og ha med seg en masse upopularitet. Hvis forslaget hadde blitt gjennomført hadde jeg antakelig fått prisøkning på båtplassen langt over det jeg betaler i eiendomsskatt (som er FRPs fanesak her i kommunen). FRP best for oss med båt? Nei, vaffal ikke her i kommunen, og vi 74.000 i Fredrikstad har faktisk praktisk erfaring med FRPs båtvennlighet. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Teerex Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Vi ble kvitt mange SV-mandater iallefall Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Capitaine Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Til alle som mener at FRP er best for båt vil jeg nevne at her hjemme i FRP styrte Fredrikstad ville kommunen gå over til å kreve "markedsleie" for alle båthavnene/båtforeningene som har rimelige kommunale tomter til brygger og opplag. I den forbindelse er jeg godt kjent med at velstående medlemmer med tilknytning til Frp og Høyre i båtforeninger drevet på dugnad og etter selvkostprinsippet har prøvd å "kuppe" årsmøtet for å kaste styret slik at det blir fri omsetning av båtplasser til markedspriser og ingen begrensning på hvor mange båtplasser hver og en kan eie. Ideen har da vært at disse godt bemidlede kunne få muligheten til å kjøpe opp flere båplasser for utleie til blodpriser. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 (redigert) Hei. Ser at FRP scorer stort i denne pollen. Til alle som mener at FRP er best for båt vil jeg nevne at her hjemme i FRP styrte Fredrikstad ville kommunen gå over til å kreve "markedsleie" for alle båthavnene/båtforeningene som har rimelige kommunale tomter til brygger og opplag. Dette kan da neppe være særlig overraskende for noen... Det er jo ikke uten grunn at FRP'ere på forumet kårer FRP som det partiet som gjør mest for båtfolket.... Markedstyring er jo kjernen i FRP's program og det er bra for de av oss om er villig til å betale... Markedet bestemmer, den som kan betale mest får servering først Redigert 15.September.2009 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
BårdK Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Da kan vi gå fremtiden trygt i møte med en styringsdyktig regjering - til glede for økonomi og arbeidsplasser og dermed også for båtfolks økonomi til å fortsette med båtlivet Slik ser jeg på hva som er viktigst for båtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 I den forbindelse er jeg godt kjent med at velstående medlemmer med tilknytning til Frp og Høyre i båtforeninger drevet på dugnad og etter selvkostprinsippet har prøvd å "kuppe" årsmøtet for å kaste styret slik at det blir fri omsetning av båtplasser til markedspriser og ingen begrensning på hvor mange båtplasser hver og en kan eie. Ideen har da vært at disse godt bemidlede kunne få muligheten til å kjøpe opp flere båplasser for utleie til blodpriser. Er jo ikke annet en logisk at det er det FRPere vil gjøre hvis de kommer til makta. Ligger jo helt i deres gate ideologisk og politisk. Tydelig at et stort flertall her inne vil ha tilsvarende løsninger. Jeg skjønner det overhodet ikke, men så tilhører jeg jo ikke flertallet her inne da. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 15.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 (redigert) Da kan vi gå fremtiden trygt i møte med en styringsdyktig regjering Jo da, verden går ikke under, men helt uavhengig av valgresultat tror jeg faktisk at det hadde vært bra for Norge med en mindretallsregjering. (Husk ideen om maktfordelingsprinsippet i et demokrati!): En flertallsregjering i Norge har omtrent ingen institutionelle motvkekter: - Høyesterett i Norge er en vits. Noen som husker noen lover som den kasserte? I USA, Tyskland etc skjer dette omtrent hver måned. - Kongen er snill og god - men kan ikke sette foten ned som en president kan. I Tyskland, Frankrike, USA og andre land kan en President nekte å signere lover, har vetorett etc. - Det er ingen sterke regioner eller delstater. Mange Land har et tokammersystem der den ene kammer består av regionene/delstatene. I tillegg har delstatene ofte en stor grad av indre frihet. (Tyskland, Italia, Sveits, Østerike, USA etc) I Norge er det fritt frem for en regjering med flertall bak seg. Dette er ikke bra når ingen holder regjeringen i ørene. Maktfordelingsprinsippet er borte. Det eneste som fyller denne oppgaven til en viss grad er EU. Derfor hadde jeg håpet på et mindretallsregjering som gjennom kompromisser få kontrollert og skjerpet sine ofte på ideologi baserende ambisjoner. Sorry det var litt OT. Redigert 15.September.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.