VannTro Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Dette blir også OT, men jeg må bare svare Fanafjord litt nå. Hvis man skulle fått en mindretallsregjering måtte de løpt fra kontor til kontor for å fått til vedtak. Utfallet ville blitt meget vanskelig å spå og det ville blitt sak-til-sak demokrati. Hvordan tror du finansmarkedet hadde reagert på det..... Tror man skal være glad det ble en flertallsregjering uansett om det ble Sosialistisk. Mandatfordelingen ble heldigvis bedre enn forrige gang. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Wasco Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Skal jeg se helt kynisk på dette valgresultatet, vil det bli Høyre og Frp som kommer til å vinne på dette. Etter 4 nye år vil den Rødgrønne regjeringen være så utslitt at det blir vanskelig å vinne nok et valg. Ikke minst står denne regjeringen ovenfor enorme utfordringer i forholdet Ap/SV. Her vil det bli store brytninger. Og SV vil i løpet av denne perioden bli nødt til å at et oppgjør med seg selv og hva de vil. Det er ingen tvil om at de som parti neppe vil overlede enda en periode i koalisjon med AP. Tenker da på hva de vil gjøre innfor valget i 2013 Frp og Høyre derimot vil vokse seg sterke i opposisjon. Og med Venstre ute av bildet, kan dette bare gå en vei for disse to partiene. Tror Frp og Høyre skal være svært takknemlige for at det IKKE ble borgelig flertall. Det ville blitt deres død! Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Mouche Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 FRP best for oss med båt? Nå skal vel rett være rett som det heter for det er vel ingen her som har kommet med et eneste eksempel på at FrP har gjort noe som helst for båtfolket noe sted eller noen gang så det er nok en viss sannsynlighet for at de mange som stemmer på FrP i denne tråden har innvandringsprblematikken i tankene hver gang et spørsmål blir stillet? Hvilken side av den staken skal vi gå kjære? Hva, ut med Krekar! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
dhjerp Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Og hører faktisk aldri at noen her i bygda klager over mangel på tilgang til sjøen, men nå kommer det vel snart en eller annen surpomp og beviser; ingen regel uten unntak! Ser at jeg kommer fra samme lille bygd som du viser til og familien min har bodd der i så mange generasjoner som jeg har klart å finne ut. Historisk er dette bondeland fremfor noen og med lang vei til storbyen. De fleste steder (om ikke alle?) har jo også navn etter gårder, både ved sjøen og lenger inn. Dette er vel også en av de kommunene hvor innbyggerne er mest fornøyd med tilgang til sjøen og jeg har ikke hørt noen klage på allemannsretten eller mulighet for å ta en tur på stranda. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Hvilken side av den staken skal vi gå kjære? Hva, ut med Krekar! Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Til alle som mener at FRP er best for båt vil jeg nevne at her hjemme i FRP styrte Fredrikstad ville kommunen gå over til å kreve "markedsleie" for alle båthavnene/båtforeningene som har rimelige kommunale tomter til brygger og opplag. Heldigvis døde saken hen, antakelig fordi "noen" greide å få kommunens politiske og adm ledelse til å forstå at det heile ville bli praktisk svært vanskelig og ha med seg en masse upopularitet. Regner med det er rådmannen som kommer med di fleste spare og tjene-tiltak også i fredrikstad? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Salt Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Regner med det er rådmannen som kommer med di fleste spare og tjene-tiltak også i fredrikstad? I Fredrikstad, i Hvaler, i omtrent de fleste (alle?) kommuner, får rådmannen rammer fra politikerne, og viser hva det vil kunne medføre ved å legge fram spare- og tjene-tiltak. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Oteren Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Da har regjeringen ytterligere 4 år på å avskaffe avgiftsfri diesel for fritidsbåter. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Hei. Ser at FRP scorer stort i denne pollen. Til alle som mener at FRP er best for båt vil jeg nevne at her hjemme i FRP styrte Fredrikstad ville kommunen gå over til å kreve "markedsleie" for alle båthavnene/båtforeningene som har rimelige kommunale tomter til brygger og opplag. Det er noe som heter: "Å ikke se lenger enn sin egen lommebok" Valg skal liksom dreie seg om større ting, som f.eks. samfundsøkonomi. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 I Fredrikstad, i Hvaler, i omtrent de fleste (alle?) kommuner, får rådmannen rammer fra politikerne, og viser hva det vil kunne medføre ved å legge fram spare- og tjene-tiltak. Nettopp! Derfor er det ikke frp som legger det frem! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mouche Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Regner med det er rådmannen som kommer med di fleste spare og tjene-tiltak også i fredrikstad? En rådmann styrer etter det som hans/hennes sjef, politikerne, gir av retningslinjer, legger frem forslag for kommunestyret og får disse godkjent, forkastet eller sendt tilbake for ny behandling. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 (redigert) Valg skal liksom dreie seg om større ting, som f.eks. samfundsøkonomi. Jeg tror dette spiller liten rolle for den jevne FRP'er... har tilgode å se en eneste FRP'er her på forumet kjempe for noe som ikke tjener egen lommebok... Redigert 15.September.2009 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Marwin Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 (redigert) Det blir snart valg igjen.... Som svar på titelen: D K H !! (Det Kvinnelige Hofteparti.) (Innlegget passer vel best under O.T.) Redigert 11.Juli.2010 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.