Jump to content

Kvalitet på Biltema produkter

larsen2000

Recommended Posts

Det er faktisk gjort flere gode tester som viser at billig motorolje har mistet sine spesifikke krav etter kun få timers banking gjennom f.eks motor/gear så er kvaliteten redusert til HELT andre spesifikasjoner.

Da kommer jo det klassiske spørsmålet - skal man velge en dyr olje og tyne det siste ut av den, eller velge en billigere olje og skifte oftere? Jeg har stort sett vært tilhenger av det første - billig olje og hyppige skift, men hvor mye er "få" timer ? Har du noen referanser til de testene som er gjort ?

Kvalitet på olje knyttet til pris er enn gjenganger. Det er ikke prisen med spesifikasjonen som kreves for gjeldende motor en skal se etter enten det er API eller Europeiske . At oljen kan forandres når den utsettes for temperaturer eller andre driftsforhold den ikke er beregnet for er en annen sak og ikke noe merkverdig i det hele tatt.

Dersom Biltema har oljer med de gjeldende spesifikasjoner en har behov for er det like trygge kjøp som hos alle andre.

Enig, og samme med Maritim, det hadde vært saker det :yesnod:

Jeg synes Aktivmarin på Lillestrøm er en god erstatning for Maritim. Som alternativ til BT på Alnabru har jeg også begynt å kikke på Jula på Lørenskog. Så nå blir det mye trafikk mellom BT, CO og Jula.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Men av og til går vi over bekken etter vann...

Kjøpte en Bosch feinsag på Clas Ohlson og betalte 995,- Kjørte 2 mil og gjennom to bommer for å få tak i den rimlige saga...

To dager etterpå var jeg innom den lokale skipshandleren som holder til 300 m fra her jeg bor. Der hadde de samme saga til 895.

I går var jeg på vei inn til JULA - enda litt lenger unna, for å kjøpe ei arbeidslampe og en presenning. Stakk for morro skyld innom den samme lokale skipshandleren, og fikk det jeg skulle ha tak i for en billigere pris en på JULA.

Så det lønner seg å ikke ta det som en selvfølge at "alt" er billigere, bare fordi det heter BT, CO eller JULA

Og hvem i all verdens navn er det som har sagt at det er statoil som leverer olje til F.eks Biltema, Rema. Europris osv???

Jeg har jobbet på Felleskjøpet og vet at hvertfall oljen som selges der ble levert fra Statoil, og vil da tro at hvertfall Felleskjøpet og Statoil sine produkter med like spesifikasjoner holder samme kvalitet selv om prisen er heelt forskjellig.

Når det gjelder Biltema så vet jeg bare at teksten som er på etikettene der er identisk med Statoil sine tilsvarende produkter uten at det i seg selv trenger å bevise noe..

Så det lønner seg å ikke ta det som en selvfølge at "alt" er billigere, bare fordi det heter BT, CO eller JULA

Min erfaring er at vanlige merkevarer ofte er dyrest hos CO. Men så har de jo også en mengde ting som du ikke får andre steder. Har ikke stor erfaring med Jula enda, men førsteinntrykket er at de har mye kvalitetsvarer til rimelige priser. En av de største ulempene med BT synes jeg er at de merker varene med BILTEMA. Passer dårlig med sånne merker på en klassisk trebåt. Har før fått høre at dette er snobberi, men en hvis stil bør en holde! :cool:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...