Jump to content

Løpsk fiskebåt i Horten i går


christensenleif@msn.com

Recommended Posts

hei

lå i gjesthavna i Horten fra lørdag til i går.etter gårsdagens forkost var det en diger stål fiskebåt som klinte inn i siden på en sprellandes ny Najad 570 med et helvetes brak,Najaden ble dratt med noen meter langs de store traktordekkene som henger på vestsiden, før fiskebåten gled videre forbi noen mindre fiskebåter og rett mot noen små halvplanere innerst i havna ved parkeringsplassen.

heldigvis missa den små båtene.ellers hadde de blitt knust.tror ikke det var personskader i Najaden,men de må ha fått seg en real støkk for de satt nok nede/inne

Najaden så relativt hel ut etter hva jeg kunne se på 50 meters hold.

hørte noen ropte noe om en girkasse

noen andre som var der som vet hvordan det gikk?

mvh

Leif

Redigert av christensenleif@msn.com (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå venter jeg i spenning på at den nautiske kompetansen skal komme på banen og forklare at det egentlig var seilbåtens skyld.

Hadde ikke den dumme seilbåten vært der hadde det jo gått bra - ergo... :lol:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

er ikke sikker på om nevnte fiskebåt kan klassifiseres som nyttefartøy etter dette

lurer på om politiet ble tilkalt for evt promille-sjekk....det ville jeg ha krevet

ellers er det vel vanlig med skyld-deling i sjørett,selv om det ofte er helt urimelig

mvh

Leif

Link to post
Share on other sites

Hvis det stemmer at det var gearet som sviktet er jo saken helt grei: Hver part dekker sine kostnader! Ikke noe å krangle om det....

 

Om dette skyldes feil med gearet og feilen oppsto plutselig der og da er jeg enig med deg.

Har gearet hatt tendens til å krangle en stund uten at noe er gjort med det kan saken fort stille seg annerledes tror jeg. Ligeledes en eventuell positiv alkotest av fører, som andre har vært inne på kanskje kunne vært greit å få tatt.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...