joca Startet 15.September.2009 Del på Facebook Startet 15.September.2009 Hei…. Jeg har en Yamaha 55 som El-start slutte å virke. Er det mulig å konserver motoren uten å starte motoren (motoren i drift)? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.September.2009 Del på Facebook Svart 15.September.2009 Hvis du tar ut pluggene så kan du vel spraye inn konserveringsolja der, mens du tørner på svinghjulet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Arvid_A Svart 15.September.2009 Del på Facebook Svart 15.September.2009 (redigert) - og - særlig hvis dette er en 2-takter - bør du få drenert ut den bensinen som ligger i flottørkamrene i forgasserne. Da unngår du muligheter for at 2-taktsolja her "levrer" seg og tetter dysene til våren. Det er vel en dreneringsplugg/skrue i bunnen av flottørkamrene? Redigert 15.September.2009 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joca Svart 16.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2009 Takk for rådet. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Kan du ikke ta av plastdekselet på toppen av svinghjulet og "nødstarte" den med ei startsnor? Toppen av svinghjulet er laget for å surre rundt ei snor og dra den igang. Tungt, men du får ta det som ei treningsøkt. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
nomen Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Kan du ikke reparere el-starten da,siden du tar deg bryet med å konservere motoren skal du antageligvis bruke den til neste år. En ting mindre å tenke på til våren. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
joca Svart 16.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2009 Hei…. ”nødstarte” det har jeg ikke tent på. Det skal jeg prøve. Start motoren er ca. kr. 4000,- derfor tente jeg vente med til våren. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 ja, men hvis du plukker av starteren nå, så kan det være den lar seg reparere mye billigere enn det... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Honduras Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 (redigert) I Østfold har vi Fredrikstad Vikleverksted som en sikker vinner når det gjelder å få liv i startere, dynamoer osv. Ligger tvers over veien for Brannstasjonen, hvis du er på disse kanter. Eventuelt får du sjekke om det finnes ett vikleverksted eller ett elektroverksted av den gamle typen i nærheten der du bor. Sjekk med de som driver med veteranbiler i nærmiljøet. De har gjerne oversikt over alle gamle "guruer". Når du treffer folk som er litt krokrygget, har briller med snor som de som oftest har skjøvet opp i panna, rullings i brøstlomma og krokete svarte fingre, da skal du følge med. De pleier å få liv i ting for en rimelig penge Redigert 16.September.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
joca Svart 17.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2009 Viklen er brent og vil heller kjøpe et nytt, det er vel noen måneder til neste sesong. Det er tryggere på sjøen. Takker for rådet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.