Jump to content

BP-medlem på fest


Ask

Recommended Posts

Fikk Sun Flyers besetning seg et bad altså?

 

Vel, det er lett for alle utenforstående å være etterpåkloke, men der og da kan situasjonen virke helt logisk. Man må vel bare tenke om man har lært noe og være glad for at det gikk bra med alle. Bank i bordet! ;)

 

Skulle jo egentlig vært med jeg, men hadde ikke tid ;)

 

JRO

 

:wflag:

Vi var flere BP medlemmer som deltok på hendelsen. Ikke noe trivelig opplevelse,og dette kunne fort fått et annet og mere tragisk utfall om tilfeldighetene hadde vært litt anderledes! I etterkant når alt gikk bra kan vi jo se på det som en god historie, men Kollektivt idioti er en passende betegnelse som jeg kan slutte meg til! :blush:

 

PS Badetemperaturen i havgapet en septembernatt er slett ikke ille :flag:

Link to post
Share on other sites

Vel, det er lett for alle utenforstående å være etterpåkloke

 

Ja, kjære vene, men det må da pinadø være lov å tenke på forhånd også. Kollektivt idioti er en fin måte å spre ansvaret på, men gud bedre meg.

Forventer ikke at alle er ledertyper eller har evnen til å begynne å dirigere folkemengden som entret flåten, men om en lar dette skje uten å tenke at her bør en komme seg av er det utrolig.

Dette har ikke noe med etterpåklokskap å gjøre, bare ren og skjær sunn fornuft. (Ja, jeg er en av dem som går ut av heisen om jeg anser det som sansynlig at maxvekten er overskredet)

Ufattelig at dette kan skje med voksne mennesker. Enda mer ufattelig at dette kan skje med båtvante mennesker.

 

Skulle gjerne likt å høre hvilke tanker folk gjorde seg da flåten ble fylt opp.

Link to post
Share on other sites

Kollektivt idioti er en fin måte å spre ansvaret på, men gud bedre meg.

bare ren og skjær sunn fornuft. (Ja, jeg er en av dem som går ut av heisen om jeg anser det som sansynlig at maxvekten er overskredet)

 

Jeg har ikke tenkt å argumentere over mine feilhandlinger her på BP. Er ikke spesielt stolt over egen vurderingsevne i det aktuelle tilfellet. :blush:

Jeg er selv av typen som går ut av heisen ved overlast, og mange av de som var med her ombord er vanligvis veldig oppegående og fornuftige mennesker. Noe som enkelte tydelig viste i etterkant med arrangering av redningsaksjon, varsling og iverksetting av tiltak for opptelling og personelloversikt. Likevel skjedde altså noe som ikke skulle skjedd :smash: .

 

Hadde jeg sittet hjemme og lest om denne hendelsen hadde jeg garantert sagt at dette var så idiotisk og opplagt at jeg helt sikkert ikke ville vært så dum at det kunne ha skjedd med meg!!!!!

Link to post
Share on other sites

Avslutter etterforskning av ulykkesflåte

Norge:Knarvik (NTB): Politiet innhenter dokumentasjon etter flåteuhellet i Fedje i helgen, men har så langt ikke funnet noe som tilsier reaksjon mot eierne. Trolig blir saken henlagt.

 

Sitater(uthevinger av meg):

 

– Saken vil bli henlagt hvis vår konklusjon blir at det ikke er noen feil på konstruksjonen og at uhellet rett og slett skyldes at det var for mange om bord. Så langt er det ingenting som tyder på at eierne har gjort noe galt, sier politioverbetjent Kjell-Idar Vangberg ved Nordhordland lensmannskontor til NTB.

 

– Flåten ligger ikke innunder krav om sertifikat. Eier av en slik «ferje» har selvsagt et objektivt ansvar for at den skal være i forsvarlig stand, men det er fullt lovlig å ha en slik ubemannet farkost. Det er opp til brukerne å påse at den ikke overlesses, sier politioverbetjenten.

Link to post
Share on other sites

Huff, godt ingen ble skadet. Minnet meg om ulykken med fergen til Brønnøya som endel år siden, som dessv. fikk et annen resultat.

Mener velforeningen, som eide fergen, måtte betale en skyhøy erstatning, til tross for at det var flere ombord enn tillatt.

 

Erstatningen kom i såfall ikke fram til alle.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Ok, da må noe ha skjedd i ettertid som ikke jeg har fått med meg. Det var bare én person som ble alvorlig skadet, havnet under fergen når den gikk rundt.

I tiden etterpå var det mye snakk om ansvar, at det virket rart at velforeningen kunne bli holdt ansvarlig all den tid kabelfergen var skiltet med maks. antall passasjerer og at dette var overskredet.

Kanskje noen andre som vet mer? Ser at politioverbetjenten som er sitert i innlegget over sier at det er brukernes ansvar at ferga ikke blir overlesset...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...