Jump to content

Tenkte og kjøpe Myra 23 er det en god båt ?

marexkaren

Recommended Posts

Hei.

Lurer på og investere i ein myra 23 uten ac med volvo penta aq115 trur eg. Er dette ein god båt og motor? Veit at det er ein bensin motor men lurte på om kor mykje den bruker i timen og om det er noen som har erfaring med båten. Tanken er og bruke den til turbåt for 2 voksne og 1 barn må vel passe bra det..

Litt liten til lengre overnattingsturer da, og noe ukurant med en såpass stor bensinmotor i en slik båt. Men det fungerer sikkert, til sitt bruk. Pass bare på at bensinslanger etc er hele og fine, samt at du har en skikkelig avtrekksvifte i motorrom som kjøres en stund før oppstart. Bensinlekkasjer i båt kan ha en skikkelig bombeeffekt, ikke bare hyggelig....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ja det er en innenbordsmotor en b20. er det vel som er marinisert. Er det noen andre motorer som passer inn i denne uten noen serlig ombygging. Blir litt liten ja, men skal no av og sjå på den, Vi er ikkje meir en 3 stk. Økonomien spiller ein del rolle her, Har dere noen bedre tips til båt da? Rundt 40 båtlapper, ee vel ikkje så mykje og velge i der

I den prisklassen kan du vel ikke forvente stort større båt nei. Og man ligger nok greit to voksne og ett barn der, så det er en grei begynnelse. Om båtlivet fenger familien blir det lettere å bytte seg opp senere. Trefotsyken er en utbredt sykdom blant båteiere som det er vanskelig å slippe unna. Man begynner med liten trang båt når ungene er små, og ender opp med en 45 foter eller større når ungene er ute av redet og man egentlig ikke trenger så mye plass lenger.....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Får no først av og sjå korleis båten ser ut. 'om det er noen potensiale i den. Men er det noen som veit kor mye denne motoren bruker i timen ?

Det som jeg likte med denne er den flate hekken bak, Kan og ligge folk bak der under kalesja,

Redigert av trehesten (see edit history)

Kanskje "plastpesten" kan passe? :lol:

Nå kan det høres ut som om denne båten er rimelig overmotorisert da, den er vel uansett bare bygget for snekkefart.. Så en 7-8 liter på marsjfart er kanskje realistisk? Med mulighet for å bruke det doble og vel så det om du prøver å presse ut de siste 2-3 knopene...

Nei, dette er en elendig båt som du bare kommer til å få problemer med ... :smash:

Hehehe...bare tulla jeg...

Men du - hvis du skal konvertere til plastbåt, så kan du vel ikke kalle deg "trehesten" lenger... :giggle:

Nei har ikkje heilt bestemt meg enda wasco om det blir plast eller tre. Bare sjekker ut litt både her og der :yesnod:. Har et par tre båter som ligger på østlandet som jeg skal bort og sjekke av både tre og plast. Ingenting er avgjort enda.

Men som sagt tre ligger nok mitt hjerte nermest uansett

• 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Hei,jeg har en myra 23 ac som jeg har pusset opp innvendig (ikkje helt ferdig)og bygget om vinduer fra gummipakning til aluminium,den utstyrte jeg med en 65-72 hk mercedes nyoverhalt,den gir 11-12 knopp nå, det går helt fint..og den takler nok 2-4 knopp til,jeg er ganske fornøyd med båten min.

Hei har en fin Myra 23 AC til salgs. Se på Finn.no. her er det diesel for alle penga, bensin er farlig.

Redigert av Larsson d.a.y. (see edit history)

Har selv en B18 i båten, og B21 i bilen. Du kan si mye stygt om disse motorene (iallefall bensinforbruket), men de er enkle og robuste, og deler og byttemotorer er lett tilgjengelig og rimelig. Tror nok du tar en betydelig større økonomisk risiko med en annen motor, men avgiftsfri diesel er jo rimeligere enn bensin, samt at forbruket på en diesel er noe lavere :smiley:

Trøndelag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...