Jump to content

Trelister rundt båtvinduer


Westcruiser 32

Recommended Posts

Jo, men det var da bare trelister i gamle dager, så det må da gå an.

I snekka jeg hadde var det frest fals i vindskjermene på innsiden for glasset, og satt teaklist over. Det var faktisk vinduskitt som tetningsmasse, men det ble fort bytta ut med Sikafleks den gangen.

Men så spørs det på hvilken side (ute eller inne) glassene er satt inn hos dere. Lister på utsiden? Tja! Går vel det og.

Redigert av trikkern (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På båten min er dette gjort veldig enkelt.

Vinduet er festet med silikon rett på veggen.

Planen min er å sette på trelister med en profil som er noen mm dypere en glasset.

Dette "tomrommet" som da blir mellom lista og vindusruten tenker jeg så å fylle med silikon

Men det er jo ikke alle båter hvor det kan gjøres like enkelt

vindu.jpg

Link to post
Share on other sites

Vi hadde ei snekke hjemme da jeg vokste opp som hadde trelister rundt vinduene.Nede var lista rett,men i de to øvre hjørnene var vindusåpningen avrundet med kanskje en radius på 5 c.Føgelig var den nedre list rett,og kappet i 45 grader i endene.Den andre lista gikk opp og var bøyd rundt hele glasset og ned til den andre enden av den nedre lista.Listene var laget av ask.Sporene var frest på utsiden av vindskjermen som var i mahogny.Ask er hvit og veldig pent mot den brune mahognyen.Der var det brukt vanlig vinduskitt,men vi har bedre kistt nå for tiden !

 

Gutek

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...